Καμπανάκι από τους ξενοδόχους: Η ικανοποίηση των τουριστών μειώνεται

Καμπανάκι από τους ξενοδόχους: Η ικανοποίηση των τουριστών μειώνεται

Η συνολική αξιολόγηση της εμπειρίας των τουριστών από 8/10 το 2015, μειώθηκε σε 7,9/10 το 2016 και σε 7,7/10 το 2017, ενώ το ποσοστό των τουριστών που θα σύστηνε την Αθήνα σε άλλους, μειώθηκε σταδιακά από 95% το 2015, σε 94% το 2016 και σε 91% το 2017.

Την μείωση της ικανοποίησης των επισκεπτών από την εμπειρία της Αθήνας κατέγραψε η Έρευνα «Περί ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2017», η οποία πραγματοποιήθηκε το φετινό καλοκαίρι και φθινόπωρο και πιο συγκεκριμένα από 1η Ιουλίου έως και 20 Οκτώβριου 2017 σε ξενοδοχεία - μέλη της ΕΞΑΑΑ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που επεξεργάστηκε η GBR Consulting, η συνολική αξιολόγηση της εμπειρίας των τουριστών από 8/10 το 2015, μειώθηκε σε 7,9/10 το 2016 και σε 7,7/10 το 2017, ενώ το ποσοστό των τουριστών που θα σύστηνε την Αθήνα σε άλλους, μειώθηκε σταδιακά από 95% το 2015, σε 94% το 2016 και σε 91% το 2017.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ Αλέξανδρος Βασιλικός από το βήμα της ετήσιας γενικής συνέλευσης της ένωσης, «μπορεί, αυτή τη στιγμή οι αριθμοί να δείχνουν στοιχεία ανάκαμψης σε σχέση με το αρνητικό παρελθόν (2008 -2013), ωστόσο, θα ήταν λάθος να σταθούμε μόνο σε μια ποσοτική προσέγγιση. Αν θέλουμε πραγματικά να δούμε πού βρισκόμαστε, θα πρέπει να συγκρίνουμε τα αποτελέσματα της Αθήνας με τον ανταγωνισμό. Την ώρα που τα ξενοδοχεία της Αθήνας δεν καταγράφουν περισσότερες από 3 εκ. αφίξεις αλλοδαπών, ανταγωνίστριες της Αθήνας πόλεις εξακολουθούν να προσελκύουν διπλάσιους επισκέπτες».

Ο κ. Βασιλικός έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι η ικανοποίηση των επισκεπτών από τον προορισμό φθίνει σταθερά κατ' έτος, τονίζοντας ότι μπορεί οι δείκτες ικανοποίησης των επισκεπτών, αυτή τη στιγμή να μην θεωρούνται αρνητικοί, ωστόσο η τάση τους όμως είναι καθοδική για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.

Στην παρέμβασή του ο κ. Βασιλικός επεσήμανε ότι ο τουρισμός απαιτεί σταθερότητα, μέθοδο και στόχευση. «Επιβάλλεται μια μακρόπνοη στρατηγική ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος, η οποία θα εξασφαλίσει στην Αθήνα τη θέση που της αξίζει και όχι πρόσκαιρους πανηγυρισμούς. Έναν ανάλογο μεγάλο ενθουσιασμό για την Αθήνα τον ζήσαμε με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, που όμως, τελικά διήρκεσε μόνο τέσσερα χρόνια, γιατί αυτό που απουσίαζε ήταν -και είναι- ένας σωστός στρατηγικός σχεδιασμός για το μέλλον», σημείωσε ο κ. Βασιλικός.
Στη διάρκεια της συνέλευσης παρουσιάστηκαν και τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης των ξενοδοχείων έως και τον Σεπτέμβριο 2017, όπου καταγράφεται μια δυναμική του προορισμού. Συγκεκριμένα η πληρότητα των ξενοδοχείων σημειώνει άνοδο 4,1% και η μέση τιμή δωματίου άνοδο 4,2%, πάντα για το μήνα Σεπτέμβριο. Τέλος, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης δόθηκε τιμητική διάκριση στον Τάσο Κούμανη Ιδρυτή της έκθεσης ΧΕΝΙΑ για το έργο του και την προσφορά του στον ελληνικό Τουρισμό

Αξιολόγηση