Τα νέα προϊόντα στέβια που λανσάρουν οι εταιρείες αναψυκτικών

«Κονταροχτυπιούνται» για να κερδίσουν την «μάχη» με τον ανταγωνισμό

Τα νέα προϊόντα στέβια που λανσάρουν οι εταιρείες αναψυκτικών

Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι μεγάλες εταιρείες αναψυκτικών για να αυξήσουν τα μερίδια τους στην αγορά, κυρίως βέβαια στους νεότερους οι οποίοι αναζητούν πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Ενδεικτική είναι σε αυτό το πλαίσιο η δραστηριοποίηση και ελληνικών εταιρειών στον τομέα των αναψυκτικών με θετικότερο διατροφικό πρόσημο.

Σήμερα η κατηγορία των αναψυκτικών με στέβια έχει κατακλύσει την αγορά αναψυκτικών.
Στα αναψυκτικά τύπου cola με βάση τη στέβια, πρώτη είναι η Green Cola με μερίδιο 85%, δεύτερη η Coca-Cola με το νέο της προϊόν με 10%, έπεται η Βίκος με 3% και την πεντάδα συμπληρώνουν η ΕΨΑ με 1% και η Λουξ με 0,3%.

Η Coca-Cola τον Μάιο λάνσαρε στην ελληνική αγορά τη νέα cola με γλυκαντικό στέβια, απαντώντας στην τάση για πιο «υγιεινά» αναψυκτικά. Ηδη έχει αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς (10%), ποσοστό που οφείλεται κυρίως στη στροφή των καταναλωτών της από την κλασική και light cola σε αυτή με τη στέβια. Πρόσφατα, μάλιστα, ολοκλήρωσε και μια επένδυση ύψους 24 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του μεγαλύτερου εργοστασίου εμφιάλωσης και διανομής αναψυκτικών και χυμών της χώρας, του megaplant στο Σχηματάρι Βοιωτίας.
Από την πλευρά της η ελληνική η Green Cola, αν και ξεκίνησε μόλις το 2014 και διαθέτει ήδη παρουσία σε 22 χώρες, κάνει το επόμενο βήμα και ετοιμάζει βαλίτσες για τη Σαουδική Αραβία. Η είσοδος στη Σαουδική Αραβία θα γίνει σε συνεργασία με την Ocean Group του Σαουδάραβα επιχειρηματία Mansour Al Sudais . Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε η εταιρία Green Cola Ocean Group, στην οποία η ελληνική εταιρία συμμετέχει με ποσοστό 15%, ενώ το υπόλοιπο 85% ανήκει στην Ocean Group. Η Green Cola Ocean Group θα έχει τα δικαιώματα διανομής και πώλησης της Green Cola αρχικά σε Σαουδική Αραβία και Μπαχρέιν με στόχο το άνοιγμα και άλλων αγορών στη Μέση Ανατολή.
Η εν λόγω συμφωνία προβλέπει την έναρξη των εξαγωγών Coca-Cola με στέβια στην αραβική χώρα μέσα στο επόμενο δίμηνο. Στόχος για το πρώτο έτος αποτελεί η διάθεση 1 εκατ. κιβωτίων στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας, ενώ σε βάθος τριετίας η εξαγόμενη ποσότητα αναμένεται να φτάσει τα 2,5 εκατ. λίτρα.
Στοίχημα και για τη Λουξ αποτελούν τα αναψυκτικά Plus & Light με φυτικά γλυκαντικά, τα οποία, σύμφωνα με τη διοίκηση, τα επόμενα χρόνια θα στηρίξουν την ανάπτυξη της εταιρίας.
Στα σχέδιά της είναι και η διείσδυση σε νέες αγορές αλλά και η ενίσχυση των μεριδίων της στις ήδη υπάρχουσες.
Στα αναψυκτικά με στέβια ποντάρει και η Βίκος της οικογένειας Σεπετά, καθώς μετά το λανσάρισμα cola, πορτοκαλάδας και λεμονάδας με το φυτικό γλυκαντικό, ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά και τσάι με στέβια. Παράλληλα, υλοποιεί επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή της στην κατηγορία που έχει εισέλθει τα τρία τελευταία χρόνια.

Αξιολόγηση