Ποιες ελληνικές start up έγιναν διεθνή success story

«Κύμα» ξένων επενδύσεων

Ποιες ελληνικές start up έγιναν διεθνή success story

Εξαγορές και συγχωνεύσεις είναι ο στόχος των ελληνικών επιχειρήσεων. Η «startup» κοινότητα μοιάζει να ανθίζει τα τελευταία χρόνια και μετατρέπεται σε ένα πολλά υποσχόμενο και δυναμικό «κομμάτι» της ελληνικής οικονομικής σκηνής.

Στην Ελλάδα της κρίσης έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικά deals με τους αγοραστές τις περισσότερες φορές να αποτελούν διεθνή επενδυτικά σχήματα και γνωστούς ομίλους.

Χθες στην εξαγορά της ελληνικής εταιρείας Forky που δραστηριοποιείται στην παράδοση μαγειρευμένου φαγητού προχώρησε ο όμιλος της Vivartia, βάζοντας τέλος στα σενάρια που κυκλοφορούν τον τελευταίο καιρό για μια από τις πιο ελπιδοφόρες εταιρείας της startup σκηνής τα τελευταία χρόνια.

Εξαγορά της Quizdom από γερμανικό όμιλο

Στον γερμανικό όμιλο friends4media Group ανήκει πλέον η ελληνική νεοφυής εταιρεία δημιουργίας ψηφιακών παιχνιδιών γνώσεων Quizdom. Η εταιρεία δημιουργήθηκε το 2014 και το Quizdom είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή παιχνιδιού γνώσης στην Ελλάδα με περισσότερους από δύο εκατομμύρια χρήστες. Το 2016 το Quizdom συγκέντρωσε πάνω από 1.700.000 χρήστες και εμφανίστηκε ως prime-time show στην τηλεόραση, λανσάροντας ένα νέο παιχνίδι σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία Eageron.

Η εταιρεία είναι γνωστή και στο ευρύ κοινό, δεδομένου ότι η εφαρμογή έγινε τηλεπαιχνίδι και στην ελληνική τηλεόραση. Την εταιρεία ανάπτυξης εφαρμογών κινητών τηλεφώνων εξαγόρασε η γερμανική εταιρεία friends4media Group. Το ποσόν της εξαγοράς, όπως και με την Innoetics που πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι την απέκτησε η Samsung, δεν ανακοινώθηκε.

Η Quizdom ιδρύθηκε το 2014 και, σύμφωνα με την ίδια, η ομώνυμη εφαρμογή της έχει εγκατασταθεί σε περισσότερα από τα μισά smartphones στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, διαθέτει πάνω από 2 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες. Το 2017, η εφαρμογή πέρασε τα σύνορα της Ελλάδας και διατέθηκε στη Γερμανία και στη Βρετανία. Στην ανακοίνωσή της προστίθεται ότι, πριν από λίγες ημέρες, ολοκληρώθηκε η διαδικασία εξαγοράς της εταιρείας από τη friends4media Group και ότι η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να καθιερώσει το Quizdom ως βασικό εμπορικό προϊόν του ομίλου.

Όταν η Innoetics εξαγοράστηκε από την Samsung Electronics

H κορεατική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας Samsung Electronics απέκτησε το 100% των μετοχών της μικρής Innoetics. Η Innoetics ιδρύθηκε το 2006 από τέσσερις επιστήμονες, τους Α. Χαλαμανδάρη, Π. Τσιακούλη, Σπ. Ράπτη, Σ. Καραμπέτσο. Μερίδιο ωστόσο (16%) διαθέτει και το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά», του οποίου μέχρι σήμερα αποτελούσε τεχνοβλαστό του.

Στα δέκα και πλέον χρόνια δραστηριότητας, η Innoetics ανέπτυξε και διέθετε στην αγορά τεχνολογίες Μετατροπής Κειμένου σε Ομιλία (Text-Τo-Speech, ΤTS).

H τεχνολογία που έχει αναπτύξει η ελληνική εταιρεία θ’ αξιοποιηθεί από τη Samsung στο πλαίσιο του ανταγωνισμού της με τους άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως είναι η Apple, η Google κ.ά. στις τεχνολογίες φωνής που ενσωματώνουν οι σύγχρονες συσκευές όπως είναι τα «έξυπνα» τηλέφωνα και οι τάμπλετ υπολογιστές.

Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στο τιμόνι του Taxibeat

Στην αγκαλιά της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler, μέσω της θυγατρικής της «mytaxi», πέρασε μέσα στο 2017 το 100% της επιτυχημένης εφαρμογής για κλήσεις ταξί, Taxibeat.

Η εξαγορά μιας από τις πιο επιτυχημένες νεοφυείες επιχειρήσεις επί ελληνικού εδάφους έγινε έναντι 40 εκατ. Για τη συνέχεια προβλέπεται η επέκταση της παρουσίας του Taxibeat σε 10 ευρωπαϊκές χώρες και η διεύρυνση κατά 108.000 των εγγεγραμμένων επαγγελματιών οδηγών του.

Με την εξαγορά αυτή ολοκληρώθηκε η αυτόνομη πορεία μιας εταιρείας που ιδρύθηκε από τον Νίκο Δρανδάκη το 2011 και η οποία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία «τρέχει» με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης που αγγίζει το 180%, με μια βάση 8.000 εγγεγραμμένων οδηγών ταξί, και με χρήστες που υπερβαίνουν τους 540.000.

Αξιολόγηση