«Ασταμάτητη» η Chipita: Νέες επενδύσεις εντός και εκτός Ελλάδας

Στα «χέρια» της εταιρείας το 14% των μετοχών της Wonderplant.

«Ασταμάτητη» η Chipita: Νέες επενδύσεις εντός και εκτός Ελλάδας

 

Νέες επενδύσεις εντός και εκτός Ελλάδας ετοιμάζει η Chipita και κυρίως στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Πέρα από την εξαγορά της αλλαντοβιομηχανίας «Νίκας» και τις διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της αλλαντοβιομηχανίας «ΒΙΚΗ», η Chipita εξαγόρασε το 14% των μετοχών της Wonderplant, της εταιρείας που δραστηριοποιείται στη Δράμα στην υδροπονική καλλιέργεια ντομάτας και σκοπεύει να επεκταθεί και σε άλλες καλλιέργειες, ενώ τον Μάρτιο του 2017 η εταιρεία προχώρησε στην αγορά οικοπέδου στη Μεταμόρφωση Αττικής έναντι 2,2 εκατ. ευρώ.

Στο εξωτερικό, από την άλλη πλευρά, εντός του τρέχοντος έτους ξεκινάει η λειτουργία του εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στη Μαλαισία μέσω της κοινοπραξίας με την εταιρεία Munchy’s, καθώς και η κατασκευή εργοστασίου στην Ινδία μέσω της κοινοπραξίας με την Britannia Industries. Το 2018 εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή εργοστασίου στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας.

Στα ύψη οι πωλήσεις

Διψήφια αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις της Chipita στην Ελλάδα το 2016, παρά τη γενικότερη μείωση της κατανάλωσης. Η μητρική εταιρεία στην Ελλάδα σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 10,7% και διαμορφώθηκαν στα 91 εκατ. ευρώ, από 79 εκατ. ευρώ το 2015 ενισχυμένες από την επιτυχή προώθηση στην αγορά νέων chips και των νέων προϊόντων «Choco Rocks» και «Molto».

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν και οι πωλήσεις του Ομίλου στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης κατά 14,1% (15% στη Ρουμανία και 13,5% στην Πολωνία). Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 432,3 εκατ., σημειώνοντας άνοδο 11,2%, και το προσαρμοσμένο EBITDA σε 59,8 εκατ. (+5,8 %) έναντι 56,5 εκατ. το 2015. Τα συγκρίσιμα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν στα 13,7 εκατ. έναντι 12,2 εκατ. το 2015 (αυξημένα κατά 12%).

Στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 ξεκίνησε η λειτουργία της νέας γραμμής Bake Rolls στην Πολωνία σε νέες εγκαταστάσεις στο υφιστάμενο εργοστάσιο. Το μειωμένο κόστος μεταφοράς και η ευκολότερη πρόσβαση σε αγορές, όπως η Γερμανία, οι Βαλτικές και οι χώρες με εμπορική παρουσία, όπως η Τσεχία, σύμφωνα με τη διοίκηση του Ομίλου, ανοίγουν σημαντικές προοπτικές για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.

Από τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης εξαιρετική πορεία κατέγραψε η Τσεχία, η οποία παρουσίασε έντονη ανοδική τάση στις πωλήσεις της, που ξεπέρασαν τα 13,9 εκατ., ενώ διπλασίασε το EBITDA της. Η διαφημιστική υποστήριξη του Chipicao από την αρχή της χρονιάς, του Bake Rolls καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και οι στοχευόμενες προωθητικές ενέργειες απέφεραν πολύ θετικά αποτελέσματα.

Επίσης στη Γερμανία συνεχίστηκε η ανοδική πορεία της εταιρείας παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση πωλήσεων στα Bake Rolls και κρουασάν της τάξεως των 5 εκατ. (+24,8%) και του EBITDA στο 1 εκατ. (+69,6%) σε σχέση με πέρυσι. Οι βασικοί άξονες της ανάπτυξης προήλθαν από την επέκταση της διανομής των προϊόντων στις μεγάλες αλυσίδες μέσω στοχευμένων προωθητικών ενεργειών.

Αξιολόγηση