Ryanair :Από τα μεγάλα λόγια στο «κούρεμα» δρομολογίων

Τα πάνω-κάτω στις αερομεταφορές από την κατάργηση δύο χιλιάδων πτήσεων

Ryanair :Από τα μεγάλα λόγια στο «κούρεμα» δρομολογίων

Ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας των αεροπορικών χαμηλού κόστους και την αξιοπιστία τους θέτουν οι τελευταίες εξελίξεις στην Ryanair, τα προβλήματα της οποίας οδήγησαν σε ακυρώσεις πτήσεων για τους επόμενους μήνες προκαλώντας μεγάλη αναστάτωση σε κάποιους τουριστικούς προορισμούς. Η εταιρεία αποφάσισε να ακυρώσει πάνω από δυο χιλιάδες πτήσεις από τώρα και μέχρι το τέλος του Οκτώβρη, καθώς όπως η ίδια παραδέχτηκε … έπεσε έξω στους προγραμματισμούς της. Η ξαφνική αλλαγή του προγραμματισμού της εταιρείας, φέρνει τα πάνω κάτω στην τουριστική αγορά και θα φέρει, σύμφωνα με πληροφορίες, αλυσιδωτές αλλαγές και στους προγραμματισμούς πτήσεων των άλλων εταιρειών

Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου

Μεγάλο θύμα, των υπολογισμών της, οι πελάτες της αλλά και κάποιες πόλεις όπως τα Χανιά που είχαν εξαρτήσει την σύνδεσή τους από την law cost εταιρεία. Έτσι μέσα σε λίγες μέρες η πολυδιαφημιζόμενη βάση που είχε δημιουργήσει στα Χανιά η Ryanair τον Δεκέμβριο του 2012 κατέρρευσε με πρώτα θύματα τους κατοίκους των Χανίων. Πλέον είναι άγνωστο εάν θα αλλάξει τον προγραμματισμό της η Aegean ώστε να υπάρχει επανασύνδεση μεταξύ των Θεσσαλονίκης και Χανίων ενώ ενδιαφέρον έχει και το τι θα πράξουν και άλλες μικρότερες εταιρείες που είχαν ως αρχή να μην πραγματοποιούν δρομολόγια όπου "σκοτώνει" την αγορά η Ryanair.

Οι αποφάσεις της Ryanair

Η Ryanair με ανακοίνωση που εξέδωσε , σημειώνει ότι λόγω της επιβράδυνσης της ανάπτυξης την χειμερινή περίοδο (17 Νοεμβρίου - 18 Μαρτίου) θα καθηλώσει 25 αεροσκάφη της. Σύμφωνα με την εταιρεία η κίνηση αυτή είναι αποτέλεσμα της χαμηλής ζήτησης καθώς για την χειμερινή περίοδο έχουν κάνει κρατήσεις στην Ryanair 400.000 λιγότεροι επιβάτες από ότι προσδοκούσε με αποτέλεσμα αρκετές πτήσεις της παρά τις απανωτές προσφορές να έχουν μηδενικές κρατήσεις.

Η Ryanair επισήμως δήλωσε ότι προχώρησε στις ακυρώσεις πτήσεων αφού είχε αποφασίσει να ναυλώσει 25 αεροσκάφη λιγότερα για την περίοδο αυτή, από έναν στόλο 400 αεροσκαφών, εξαιτίας του γεγονότος ότι πολλοί πιλότοι της δεν είναι διαθέσιμοι καθώς βρίσκονται σε άδεια. Ωστοσο πληροφορίες από τους πιλότους αναφέρουν ότι η ίδια η εταιρεία ανάγκασε τους πιλότους να πάρουν όλοι τις άδειές τους μέχρι το τέλος του χρόνου. Συνολικά, 34 δρομολόγια θα ματαιωθούν στην Ευρώπη, γεγονός που θα επιτρέψει στους κυβερνήτες να πάρουν τις άδειές τους και στον όμιλο να κάνει μια νέα αρχή σε νέες βάσεις. Η εταιρεία σημειώνει ότι οι νέες ματαιώσεις μεταξύ Νοεμβρίου και Μαρτίου του 2018 αφορούν 18.000 πτήσεις, ήτοι σχεδόν μία πτήση την ημέρα σε κάθε αεροδρόμιο για ένα διάστημα 5 μηνών.

Γι αυτό κατέληξε να κόψει έναν μεγάλο αριθμό πτήσεων από τον οποίο στο χειμερινό πρόγραμμα επηρεάζονται 500.000 επιβάτες. Όσοι είχαν προχωρήσει στην έκδοση εισιτηρίου πτήσης που δεν θα πραγματοποιηθεί λαμβάνουν την Τετάρτη ενημερωτικό email. Σε αυτό πέρα από τις αλλαγές που θα τεθούν σε εφαρμογή σε πέντε εβδομάδες και θα διαρκέσουν πέντε μήνες η Ryanair τους ενημερώνει και για εναλλακτικές πτήσεις ή τους προσφέρει την δυνατότητα πλήρους επιστροφής του εισιτηρίου.

Παρ΄όλο που η εταιρεία διαβεβαιώνει σε κάθε ευκαιρία πως θα αποζημιώσει τους επιβάτες που πλήττονται με ότι προβλέπουν οι Ευρωπαϊκοί κανονισμοί, μέχρι στιγμής δεν ήρθαν στη δημοσιότητα περιπτώσεις επιβατών που αποζημιώθηκαν παρά μόνο περιπτώσεις επιβατών που δεν μπορούν να βγάλουν άκρη με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες της Ryanair.

Από τα μεγάλα λόγια στην απογοήτευση

Πρόκειται για την εταιρεία που ανακοίνωνε πριν λίγους μήνες, πιέζοντας για χαμηλότερα κόστη στα αεροδρόμια, ότι εάν η Αθήνα αξιοποιούσε τις προοπτικές της, θα μπορούσε να υποδεχθεί 20 εκατομμύρια επιπλέον πελάτες και 5 εκατομμύρια τουρίστες (ταξιδιωτικές δαπάνες 2,7 δισ. ευρώ), οι οποίοι θα συνέβαλαν στην δημιουργία 15.000 θέσεων εργασίας. Ο εμπορικός διευθυντής της low cost αεροπορικής συχνά συγκρούστηκε πολλές φορές με το υπουργείο Τουρισμού, ζητώντας χαμηλότερες χρεώσεις του διαδρόμου προσγείωσης της Αθήνας, «που είναι το ακριβότερο για την εταιρεία», προσθέτοντας ότι σε άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Ισπανία και η Ιταλία το μερίδιο των αεροπορικών χαμηλού κόστους ξεπερνά το 50% και στην Ελλάδα είναι στο 30%, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς.

Για το καλοκαίρι του 2017, η παρουσία της εταιρείας στη χώρα μας ήταν μειωμένη στα περισσότερα αεροδρόμια, πλήν των Χανίων (+4%) και της Μυκόνου (+39%). Η μεγάλη χαμένη ήταν η Κώς, όπου φέτος η εταιρεία δε θα έχει καθόλου παρουσία -μείωση κατά 17% έχει η Κέρκυρα, επίσης κατά 17% η Αθήνα, κατά 7% η Θεσσαλονίκη (έναντι προγραμματιζόμενης αύξησης 14%), 15% η Ρόδος, 11% η Κεφαλονιά και 1% η Σαντορίνη.

Από την τωρινή της απόφαση για μείωση των δρομολογίων μεγάλος χαμένος είναι το αεροδρόμιο των Χανίων που πριν μερικά χρόνια είχε δημιουργήσει βάση, αφού για όλη την χειμερινή περίοδο διακόπτει τις πτήσεις από Χανιά προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάφο. Από και προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθούν ελάχιστες πτήσεις μόνο την περίοδο των γιορτών.

Επίσης επηρεάζονται αρκετές πτήσεις εξωτερικού της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα προς Παρίσι, Αμβούργο, Μπρατισλάβα και Βαρσοβία.

Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ