«Πέφτουν» οι υπογραφές για τον ΟΛΘ

Τι προβλέπει το σχέδιο

«Πέφτουν» οι υπογραφές για τον ΟΛΘ

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης μεταξύ του δημοσίου και της κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχουν η γερμανική Deutsche Invest (DIEP), η γαλλική CMA-CGM και ο όμιλος Ιβάν Σαββίδη.

Στο σχήμα συμμετέχουν με 47% οι Γερμανοί, με 33% οι Γάλλοι και με 20% η Belterra Investments Ltd. του ομίλου Ιβάν Σαββίδη. Το επενδυτικό σχήμα είχε προσφέρει 231,93 εκατ. ευρώ για το 67% του OΛΘ και η υπογραφή της σύμβασης έρχεται να καλύψει τους στόχους εσόδων της κυβέρνησης από ιδιωτικοποιήσεις με βάση το συμπληρωματικό μνημόνιο.

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2017 ή το αργότερο στις αρχές του 2018 η κοινοπραξία θα εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση της εισηγημένης ΟΛΘ Α.Ε. για 40 έτη με βάση τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΘ Α.Ε.
Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει σήμερα το 74,27% των μετοχών και μετά την ιδιωτικοποίηση θα εξακολουθήσει να κατέχει 7,24% του μετοχικού κεφαλαίου.
Με την ολοκλήρωση της οικονομικής συναλλαγής θα καταβληθεί εφάπαξ το τίμημα των 231,926 εκατ. ευρώ, ποσό κρίσιμο για την επίτευξη των στόχων για τα έσοδα που έχουν συμφωνηθεί με τους δανειστές της χώρας.

Βέβαια, η διαδικασία δεν ολοκληρώνεται, βέβαια, με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας. Θα ακολουθήσει ο έλεγχος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ στη συνέχεια θα υπογραφεί η νέα σύμβαση παραχώρησης των λιμενικών υποδομών της Θεσσαλονίκης μεταξύ OΛΘ και Δημοσίου που πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή. Στελέχη της CMA – CGM, η οποία συμμετέχει στο σχήμα μέσω της θυγατρικής Terminal Link ήταν αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα. Μέτοχοι της Terminal Link είναι η CMA CGM (51%) και η κινεζική China Merchants Port Holding (49%), ο μεγαλύτερος διαχειριστής τερματικών σταθμών λιμένων παγκοσμίως. H Terminal Link διαχειρίζεται σήμερα 14 τερματικούς σταθμούς λιμένων ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων στο Μαϊάμι και στο Χιούστον των ΗΠΑ, στη Χάβρη (Γαλλία), στην Αντβέρπ (Βέλγιο), στην Ταγγέρη (Μαρόκο), στη Μάλτα, στο Μπουσάν (Ν. Κορέα) κ.λπ.

Μιλούν τα νούμερα

Υπενθυμίζεται ότι άνοδο της τάξεως του 77% σε 9,8 εκατ. ευρώ, έναντι 5,54 εκατ. ευρώ, σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ΟΛΘ το α΄ εξάμηνο, καθώς καταγράφηκε σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου. Ειδικότερα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 32% σε 188.306 κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, έναντι 141.900 το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Ανοδος της τάξεως του 34% σημειώθηκε επίσης στη διακίνηση γενικού φορτίου (370.479 τόνοι έναντι 276.567 του περσινού πρώτου εξαμήνου), ενώ άνοδο κατά 56% σε 1,88 εκατ. τόνους (από 1,2 εκατ. τόνους) σημείωσε και το χύμα φορτίο. Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ ανήλθε σε 28 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 32% σε ετήσια βάση, με το σκέλος της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων να έχει τη μεγαλύτερη συμβολή, καθώς ο τζίρος του εν λόγω κλάδου ανήλθε σε 16,7 εκατ., αυξημένος κατά 29,3%. Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε σε 15,1 εκατ. ευρώ, από 10,3 εκατ., αυξημένη κατά 46,7%, με το ποσοστό της επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται σε 54%.

Αξιολόγηση