Γιατί ο Νίκας πουλά το «κατίκι Δομοκού»

Μετά τα λάδια κια το παγωτό δυσκολίες και στο brand που ανήκει στη Δομοκό

Γιατί ο Νίκας πουλά το «κατίκι Δομοκού»

Θηλιά στον λαιμό των επιχειρήσεων συνεχίζει να είναι το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα. Η μία μετά την άλλη μεγάλα ονόματα επιχειρήσεις είτε βάζουν λουκέτο, είτε πουλούν τα προϊόντα τους σε ξένους.

Πρόσφατα η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas ανακοίνωσε την αποχώρηση από τις αγορές ελαιολάδου και μαργαρινών. Η πώληση θα αφορά τις μάρκες Άλτις, Ελάνθη και Solon ενώ προς πώληση έχουν βγει και οι μαργαρίνες Super Fresco, Flora, κ.ά, στο πλαίσιο της αποεπένδυσης του πολυεθνικού ομίλου από τον συγκεκριμένο κλάδο.

Μια δεύτερη επιχειρήση Froneri Hellas προχώρησε στην απόφαση διακοπής λειτουργίας του εργοστασίου της στον Tαύρο, στην εταιρεία στην οποία είχε μεταφερθεί η δραστηριότητα παγωτού της Nestle to 2016. Η διακοπή ισχύει άμεσα, καθώς για φέτος το εργοστάσιο έχει ολοκληρώσει τη λειτουργία του. Στο εργοστάσιο απασχολούνται 102 άτομα για τους οποίους θα εφαρμοστεί πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.

Μια άλλη εταιρεία, μπροστά στις δύσκολες συνθήκες η αλλαντοβιομηχανία Π.Γ. Νίκας αποφάσισε να προχωρήσει στην πώληση, στην οικογένεια Παντελιάδη, του brand «κατίκι Δομοκού», το οποίο ανήκει στην Δομοκός ΑΕ, θυγατρική εταιρεία της Νίκας η οποία έχει περάσει στον έλεγχο της Givenrise, συμφερόντων της Chipita του κ. Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Οι δύο πλευρές φαίνεται πως βρίσκονται ένα βήμα πριν την τελική συμφωνία, χωρίς να έχει διευκρινιστεί ωστόσο αν το συγκεκριμένο brand θα περάσει στην εταιρεία ΟΠΤΙΜΑ συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη ή αν θα μπει κάτω από την ομπρέλα της Quality Brands International (QBI) η οποία ελέγχεται από κοινού, από την ΟΠΤΙΜΑ και από τον ιταλικό όμιλο Granarolo (κατέχει το 50,01% της QBI).
Ο τζίρος το 2016 της Δομοκός ΑΕ, η οποία παράγει το Κατίκι Δομοκού ένα παραδοσιακό τυροκομικό προϊόν, το οποίο είναι Π.Ο.Π. (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης), διαμορφώθηκε σε 3,421 εκατ. ευρώ ενώ εμφάνισε ζημιές 135.026 ευρώ.

Η αγορά τυροκομικών προϊόντων στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου εμφάνισε αύξηση τζίρου 3,5% (πηγή: Nielsen) με αποτέλεσμα αυτός να ξεπεράσει τα 144 εκατ. ευρώ. Οι μεγάλοι κερδισμένοι ήταν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (+8%), η ΦΑΓΕ (+16,2%), και η ΟΠΤΙΜΑ (+28,3%) ενώ πτώση 8,2% εμφάνισε ο τζίρος της ΗΠΕΙΡΟΣ, της Friesland Campina (-4,2%) της Μινέρβα (-11,5%) και της ΜΕΒΓΑΛ (-13,6%).

3.0
Αξιολόγηση