Τι συμβαίνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

Το σχέδιο των Ιταλών για την εταιρεία

Τι συμβαίνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

Μέσα από σαράντα κύματα έχει περάσει η «περιβόητη» ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όμως, ακουγεται ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι 45 εκατ., στους Ιταλούς της Ferrovie Dello Stato Italiane. Το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε το «πράσινο φως», εγκρίνοντας τις τροποποιήσεις για τις συμβάσεις των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών.

Μετά την απόκτηση της εταιρείας οι Ιταλοί θα προχωρήσουν σε σημαντικές επενδύσεις που έχουν να κάνουν με την ανανέωση του τροχαίου υλικού και οι προηγμένες υπηρεσίες με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, την τηλεματική και τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας με τρένο.

Με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα το 2018-19, προγραμματίζουν την τροχοδρόμηση σύγχρονου τροχαίου υλικού, αυξάνοντας μάλιστα την προσφερόμενη χωρητικότητα.

Παράλληλα ο ιταλικός όμιλος σκοπεύει να ενισχύσει τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιώντας σαν μοντέλο τη γραμμή Ρώμη – Μιλάνο, στην οποία η επιβατική κίνηση διπλασιάστηκε σε περίπου 10 έτη.

Τα νούμερα

Σύμφωνα με την έκθεση πεπραγμένων του 2016 της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων το μεταφορικό έργο, το 2015, μειώθηκε σε 846.363 εκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα από περίπου 1,4 δισ. επιβατοχιλιόμετρα το 2010.

Το 2015 τα έσοδα από επιβάτες διαμορφώθηκαν σε 66,1 εκατ. ευρώ από 78,2 εκατ. ευρώ το 2010 (-15,4%), με τον κύκλο εργασιών του διαστήματος 2011-2015 να περιλαμβάνει την ετήσια επιδότηση, ύψους 50 εκατ. ευρώ, που εισπράττει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα ζημιογόνα επιβατικά δρομολόγια.

Τα έσοδα από εμπορευματικές μεταφορές, που θα έπρεπε να αυξάνονται, μειώθηκαν από 23,2 εκατ. ευρώ το 2010 σε 13,9 εκατ. ευρώ το 2015 (-40%). Αυτό όταν είχαν ανέλθει σε 18,5 εκατ. ευρώ το 2014.

Αξιολόγηση