«Καλπάζουν» οι γαλακτοβιομηχανίες

Κερδίζουν με χαμηλές τιμές και προσφορές τους καταναλωτές

«Καλπάζουν» οι γαλακτοβιομηχανίες

Επιθετική στρατηγική στα χρόνια της κρίσης και επενδύσεις έχουν ξεκινήσει μικρές γαλακτοβιομηχανίες καταφέρνοντας να κερδίσουν τους καταναλωτές όχι τόσο μέσω χαμηλών τιμών και προσφορών, αλλά διαθέτοντας προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Ειδικότερα, στα 18 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι επενδύσεις της Κρι-Κρι για τη διετία 2017-2018, με δύο επενδυτικά προγράμματα, ύψους 10 και 8 εκατ. ευρώ, αμφότερα για την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας κυρίως στο γιαούρτι και στο παγωτό. Το πρώτο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 10 εκατ. ευρώ, ολοκληρώνεται σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας έως τα τέλη του 2017 και στο μεταξύ έχει ήδη ξεκινήσει η υλοποίηση του δεύτερου, ύψους 8 εκατ. ευρώ.
Οι νέες επενδύσεις θα συμβάλουν καθοριστικά στην υποστήριξη της αναπτυξιακής πορείας της επιχείρησης, σε συνέχεια της ανοδικής πορείας του 2016, που ολοκληρώθηκε με ενίσχυση των οικονομικών αποτελεσμάτων της. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) του 2016 ανήλθαν σε 10,99 εκατ. ευρώ, έναντι 7,31 εκατ. ευρώ το 2015 και τα κέρδη προ φόρων σε 8,16 εκατ. ευρώ, έναντι 4,29 εκατ. το 2015 και ο κύκλος εργασιών της στα 66,570 εκατ. ευρώ, έναντι 66,950 εκατ. ευρώ το 2015.

Επίσης, στα 5 εκατ. ευρώ ανέρχεται το νέο επενδυτικό πρόγραμμα που ξεκινά στα τέλη του 2017 η γαλακτοβιομηχανία «Φάρμα Κουκάκη» στον τομέα του γιαουρτιού, αντί των 2 εκατ. ευρώ που αρχικά προτίθετο να επενδύσει η εταιρεία. Η εταιρεία «τρέχει» με ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2017 και στην ελληνική αγορά και δίνει βάρος στην παραγωγή καινοτόμων και διαφοροποιημένων προϊόντων. Το 2016 η εταιρεία κατέγραψε αύξηση τζίρου 13%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 24 εκατ. ευρώ, και αντίστοιχη αύξηση στην καθαρή της κερδοφορία.

Την ίδια στιγμή, η συνεταιριστική ΕΒΟΛ από την πλευρά της προχωρά σε επένδυση ύψους 500.000 ευρώ με στόχο να εισέλθει στην αγορά γάλακτος υψηλής παστερίωσης. Η εταιρεία αναμένεται να τοποθετήσει στην αγορά τον ερχόμενο Οκτώβριο δύο νέα προϊόντα, πλήρες και ελαφρύ γάλα υψηλής παστερίωσης, το οποίο θα έχει διάρκεια 20 ημερών.

Με την κίνηση αυτή η ΕΒΟΛ στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών των μακρινών και δυσπρόσιτων περιοχών, όπως είναι τα νησιά, όπου το απλό παστεριωμένο γάλα, το λεγόμενο «φρέσκο» μπορεί πλέον να μην επιτρέπεται να καταναλωθεί όταν φτάσει στον προορισμό του.

Το 2016 οι πωλήσεις της ΕΒΟΛ κατέγραψαν μικρή μείωση, της τάξεως του 2%, στα 15,23 εκατ. ευρώ από από 15,49 εκατ. ευρώ το 2015. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,21 εκατ. ευρώ έναντι 1,61 εκατ. ευρώ το 2015.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ