Εκτός… πρίζας τα ηλεκτρικά είδη

Τι «κόβουν» τα νοικοκυριά λόγω κρίσης

Εκτός… πρίζας τα ηλεκτρικά είδη

Συνεχίζεται η ύφεση στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της GFK σύμφωνα με τα οποία από 750 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2010 ο τζίρος στον κλάδο έφτασε στα 430 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2017 και στο β’ τρίμηνο έφτασε τα 420 εκατ. ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία της GFK τα νοικοκυριά δαπανούν για μεγάλες συσκευές μόνο όταν αυτές που έχουν δεν λειτουργούν πια. Ψωνίζουν δηλαδή με γνώμονα την κάλυψη της ανάγκης και όχι με γνώμονα την εξέλιξη της τεχνολογίας ή την τάση της μόδας. Οι αναλυτές του χώρου τονίζουν ότι το δύσκολο τετράμηνο που έχουν μπροστά τους οι Έλληνες πολίτες λόγω της καταβολής υπέρογκων φόρων δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την κατανάλωση.

Αναλυτικότερα, το 2014 η ελληνική αγορά παρουσίασε σημαντική άνοδο, με τους έξι από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους, οι τηλεπικοινωνίες και οι λευκές συσκευές, εμφάνισαν διψήφιο ποσοστό αύξησης. Επίσης άνοδο σημείωσαν οι κατηγορίες είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα, τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα, οι μικρές οικιακές συσκευές και τα προϊόντα πληροφορικής. Διψήφια πτώση είχε η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών.

Το 2015 τέσσερις από τους επτά τομείς σημείωσαν θετική παρουσία. Αύξηση σημείωσαν οι κατηγορίες μεγάλες οικιακές συσκευές, μικρές οικιακές συσκευές, προϊόντα πληροφορικής και τηλεπικοινωνίες. Αντιθέτως οι υπόλοιπες κατηγορίες -είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, φωτογραφικά είδη και ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά, εμφάνισαν πτώση, με την κατηγορία των φωτογραφικών ειδών να εμφανίζει διψήφια πτώση.

Το 2016 ο τομέας με την καλύτερη επίδοση ήταν αυτός των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, ο οποίος ενισχύθηκε κατά 4,6%. Ακολούθησαν οι μικρές οικιακές συσκευές με άνοδο 3,5% και οι τηλεπικοινωνίες με αύξηση κατά 1,7%. Αντίθετα σημαντικές ήταν οι απώλειες που σημείωσε ο τομέας της πληροφορικής (-4,4%), παρά το γεγονός ότι η Black Friday ανέκοψε κάπως την καθοδική πορεία των πωλήσεων των προϊόντων του συγκεκριμένου τομέα. Σε αρνητικό έδαφος βρέθηκαν και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων (-6,5%), οι μεγάλες οικιακές συσκευές (-3,2%) καθώς και το σύνολο του τομέα των φωτογραφικών ειδών (-5,7%).

Στα πρώτα δύο τρίμηνα το 2017 τα στοιχεία δείχνουν καθοδικό ρυθμό πωλήσεων που διαμορφώθηκε συνολικά στο εξάμηνο στο -3,7%. Καθοδικά κινήθηκαν τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά, τα φωτογραφικά είδη, οι μικρές οικιακές συσκευές, τα προϊόντα πληροφορικής, τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων.

Αξιολόγηση