Ποια είναι τα υποψήφια σχήματα για τη γραμμή 4 του μετρό

Δόθηκε και τρίτη παράταση

Ποια είναι τα υποψήφια σχήματα για τη γραμμή 4 του μετρό

Για τα τέλη Αυγούστου οδεύει, τελικά, η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους ομίλους για το έργο κατασκευής της νέας γραμμής 4 του μετρό, η οποία αφορά τη σύνδεση του Αλσους Βεΐκου με την περιοχή του Γουδιού.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός, επρόκειτο να ξεκινήσει στις 30 Ιουνίου, προτού δοθούν δύο παρατάσεις, αρχικά για τις 17 Ιουλίου και στη συνέχεια για τις 31 Ιουλίου.

 

Το έργο είναι από τα πλέον σημαντικά για τις εταιρείες, δεδομένου όχι μόνο του μεγέθους του, αλλά και της γενικότερης έλλειψης μεγάλων έργων, με αποτέλεσμα να προβλέπεται η πολύ έντονη διεκδίκησή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν διαμορφωθεί τέσσερα σχήματα που θα διεκδικήσουν το έργο: Η γαλλική Vinci (επικεφαλής της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου και την Ολυμπία Οδό) κατεβαίνει σε κοινοπραξία με την ΤΕΡΝΑ και τη Siemens. Η ΑΚΤΩΡ συνεργάζεται με την επίσης γαλλική Alstom, ενώ με τον ισπανικό κατασκευαστικό κολοσσό FCC θα διεκδικήσει το έργο ο όμιλος Μυτιληναίος (η ΜΕΤΚΑ απορροφήθηκε από τη μητρική εταιρεία). Τέλος, ο όμιλος J&P ΑΒΑΞσυνεργάζεται με την ιταλική Ghella και τα άλλα μέλη της κοινοπραξίας που ήδη κατασκευάζει την επέκταση της γραμμής 3 στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς.

Αντικείμενο της σύμβασης, συνολικού ύψους 1,45 δισ. ευρώ (συν ΦΠΑ), είναι «η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Α' Άλσος Βεΐκου - Γουδή. Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Η νέα γραμμή 4 θα ξεκινά από το Γαλάτσι και θα περνά από ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπως η Κυψέλη, του Γκύζη, το χαμηλό τμήμα της Αλεξάνδρας, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, προτού συνεχίσει για τα Ιλίσια, του Ζωγράφου, την Καισαριανή και καταλήξει στο Γουδί, πλησίον της Λ. Μεσογείων. Θα έχει μήκος περίπου 13 χιλιόμετρα, ενώ θα περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς.