Τέσσερις αλυσίδες supermarket ενώνουν τις δυνάμεις τους –Δείτε γιατί

Τέσσερις αλυσίδες supermarket ενώνουν τις δυνάμεις τους –Δείτε γιατί
Ποιος θα το φανταζόταν ότι οι τέσσερις ισχυρότερες αλυσίδες supermarket της χώρας που δραστηριοποιούνται σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, θα ένωναν τις δυνάμεις τους για έναν κοινό σκοπό. Και όμως αυτό θα γίνει αύριο. Όσο για το θέμα, αφορά άμεσα το σύνολο των καταναλωτών και έχει τίτλο: πλαστική σακούλα.

Η Ελλάδα έχει τα πρωτεία και σε αυτό τον τομέα: είμαστε πρώτοι σε κατά κεφαλή κατανάλωση πλαστικής σακούλας κάτι που θέτει αντιμέτωπους με το ενδεχόμενο επιβολής προστίμου. Επειδή η κατανάλωση πρέπει να πέσει άμεσα είναι εξαιρετικά πιθανό ότι η πλαστική σακούλα θα δίδεται πλέον όχι δωρεάν όπως συμβαίνει τώρα αλλά με χρέωση.

Αύριο το μεσημέρι οι εκπρόσωποι των αλυσίδων Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, MyMarket και Μασούτης θα παραχωρήσουν κοινή συνέντευξη τύπου για το συγκεκριμένο θέμα και εκεί θα ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που ηγείται της πρωτοβουλίας η χώρα μας το 2015 ήταν αυτή με την μεγαλύτερη κατανάλωση πλαστικής σακούλας μίας χρήσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόσφατα, το ΙΕΛΚΑ προχώρησε σε έρευνα για την κατανάλωση πλαστικής σακούλας και τα ευρήματα είναι άκρως ανησυχητικά. Σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις εκτιμήσεις πρόπερσι, αντιστοιχούσαν 363 σακούλες ανά κάτοικο ανά έτος, κοινώς κάθε Έλληνας σχεδόν "κατανάλωνε" μία σακούλα την ημέρα. Η μέτρηση αυτή φέρνει την Ελλάδα στην πρώτη θεση, διπλάσια σχεδόν από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 175 τεμαχίων.

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία (σ.σ. αύριο αναμένεται να ανακοινωθούντα ευρήματα της σχετικής έρευνας που διεξήγαγε τον Μάιο του 2017 το ΙΕΛΚΑ)συνολικά χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. σακούλες με ότι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον.

Σε πρώτη φάση οι τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, MyMarket) φιλοδοξούν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους καταναλωτές για την ζημιά που προκαλεί η κατάχρηση πλαστικής σακούλας αλλά και για τα αυστηρά όρια που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα; Πιθανότητα η χρέωση της σακούλας, μια πολιτική που ήδη ακολουθείται από ορισμένες αλυσίδες με «πρωταγωνίστρια» τα Lidl.

Αξιολόγηση