Λιγότερη… Ελλάδα στα οικονομικά αποτελέσματα της ΦΑΓΕ

Λιγότερη… Ελλάδα στα οικονομικά αποτελέσματα της ΦΑΓΕ
Για ακόμα ένα τρίμηνο η ψαλίδα ως προς τη διάρθρωση των εσόδων του γαλακτοκομικού κολοσσού ΦΑΓΕ άνοιξε περαιτέρω κατά της εγχώριας αγοράς. Το 86,2% της αξίας των πωλήσεων πραγματοποιείται εκτός Ελλάδος, ποσοστό αυξημένο έναντι του 84,3% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Δηλαδή, η … Ελλάδα συμμετέχει ολοένα και λιγότερο στα οικονομικά αποτελέσματα του πασίγνωστου ομίλου συμφερόντων της οικογένειας Φιλίππου.

Οι επιδόσεις σε Βρετανία και ΗΠΑ «έριξαν» ταχύτητες στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ενώ στον αντίποδα κινήθηκε η Ελλάδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η πτώση σε ΗΠΑ, Βρετανία και Ελλάδα (που διαμορφώνεται σε 4,8%, 8,4% και 39,3% αντίστοιχα) αντισταθμίζεται σ’ έναν βαθμό από την αύξηση που κατεγράφη στην Ιταλία (της τάξεως του 11,6%).

Ειδικά για τη συμπεριφορά της ελληνικής αγοράς, η διοίκηση της εταιρείας υπογραμμίζει ότι οφείλεται στην παρατεταμένη οικονομική κρίση, η οποία επιδεινώθηκε με την επιβολή των capital controls τον Ιούνιο του 2015 και κατ’ επέκταση στις επιπτώσεις στην εγχώρια ζήτηση, στην απόφαση της εταιρείας να μειώσει τις πωλήσεις προς ασυνεπείς πελάτες της σε μια προσπάθεια να περιορίσει την έκθεσή της σε πιστωτικό κίνδυνο, καθώς και στην ανακοίνωση της πρόθεσης της εταιρείας να αποχωρήσει από την αγορά γάλακτος (σ.σ.: η εταιρεία προχωρά στην πώληση του συνόλου των ακινήτων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που σχετίζονται με την εγκατάσταση του Αμύνταιου).

Τα αποτελέσματα

Κοντά στα περσινά επίπεδα κυμάνθηκαν τόσο η κερδοφορία όσο και τα έσοδα της ισχυρής γαλακτοβιομηχανίας Fage International στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, σ’ ένα διάστημα που συνδέθηκε με δυσμενείς εξελίξεις τόσο στη διεθνή όσο και στην εγχώρια αγορά με χαρακτηριστική τη νευρικότητα στην αγορά συναλλάγματος λόγω Brexit και τη συνεχή μείωση της ζήτησης, αντίστοιχα. Με την ακολουθούμενη στρατηγική η εποικογένεια Φιλίππου κατάφερε να αντισταθμίσει εν πολλοίς τον αρνητικό αντίκτυπο από τον περιορισμό της κατανάλωσης σε δύο σημαντικές αγορές, όπως η Βρετανία και οι ΗΠΑ και την αύξηση της τιμής του γάλακτος. Ως αποτέλεσμα, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 13,7 εκατ. δολ. (ή 12,4 εκατ. ευρώ) σημειώνοντας συγκρατημένη πτώση της τάξης του 4,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι (14,4 εκατ. δολ. ή 13,1 εκατ. ευρώ). Οριακή είναι η μείωση των προ φόρων κερδών που ανήλθαν σε 19,3 εκατ. δολ. (ή 17,5 εκατ. ευρώ) μειωμένα κατά 3% έναντι 19,9 εκατ. δολ. (18,1 εκατ. ευρώ) πέρυσι. Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 78,2 εκατ. δολ. (ή 71,2 εκατ. ευρώ), χαμηλότερα κατά 6,1% εξαιτίας κυρίως της αύξησης στις τιμές του γάλακτος, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος κατά 13,4% στις ΗΠΑ και κατά 9,3% στην Ελλάδα όπου υπενθυμίζεται ότι έχει σταματήσει η πώληση προϊόντων γάλακτος από 31/5/2016. Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας που δημοσιεύθηκε χθες για το πρώτο τρίμηνο του έτους, τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 157,4 εκατ. δολ. (περί τα 143,5 εκατ. ευρώ με βάση τη χθεσινή ισοτιμία), χαμηλότερα κατά 4,8% από τα αντίστοιχα περσινά (με όρους όγκου η επιβράδυνση είναι της τάξεως του 10,8%). Συγκρίνοντας συνεχιζόμενες δραστηριότητες η πτώση είναι ακόμη μικρότερη (2,2%). Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας, η πτώση σε επίπεδο αξίας πωλήσεων αποδίδεται αφενός στη μείωση του όγκου και αφετέρου στην επιρροή των ισοτιμιών των αδύναμων ευρώ και στερλίνας έναντι του ισχυρότερου δολαρίου.