Κομμένο και το... ψωμί για τους καταναλωτές

Κομμένο και το... ψωμί για τους καταναλωτές
Τις επιπτώσεις που έχει η οικονομική κρίση με τη μείωση των εισοδημάτων και την υπερφορολόγηση στα ελληνικά νοικοκυριά αντικατοπτρίζει η πτώση της κατανάλωσης τροφίμων, ακόμη και βασικών αγαθών.

Από τον αγώνα δρόμου των νοικοκυριών δεν έχουν ξεφύγει ούτε τα τρόφιμα. Μπορεί το ψωμί και το γάλα, να είναι απαραίτητα βασικά προϊόντα πλην όμως καταγράφεται σημαντικά πρώτη στην κατανάλωσή τους.
Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών, προσπαθεί να επιβιώσει και να ξεπεράσει τα εμπόδια που έχει δημιουργήσει η 6ετής κρίση, αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα σαν μια μεγάλη πρόκληση.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Nielsen σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις άρτου εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υποχώρησαν πέρυσι σε σχέση με το 2015 κατά 2,8% σε όγκο και 5,1% σε αξία. Οι προβλέψεις, της εταιρείας Καραμολέγκος για την τρέχουσα χρήση στο σύνολό της είναι συγκρατημένες. Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για τη χρήση του 2016 δείχνουν υποχώρηση της κατανάλωσης τυποποιημένου άρτου, τάση η οποία δεν φαίνεται να αναστρέφεται, μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Η εισηγμένη στο ΧΑ εταιρεία, η οποία την περασμένη χρονιά "επανέφερε” στα ράφια το brand Κατσέλη, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει ή ακόμη και να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά, δέχθηκε ισχυρές πιέσεις στο ράφι. Αποτέλεσμα ο τζίρος της σε επίπεδο μητρικής να υποχωρήσει κατά 7,3% στα 55,6 εκατ. ευρώ. Απώλειες οι οποίες σε ενοποιημένο επίπεδο περιορίσθηκαν στο 1,6% με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 76,1 εκατ. ευρώ.

Η αυξανόμενη οικονομική δυσπραγία των καταναλωτών αλλά και ο ανταγωνισμός προσφορών προς τον καταναλωτή, που αναμένεται από τις συνεχιζόμενες ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο, θα εξακολουθήσουν να συμπιέζουν τις τιμές και, τελικά, την κερδοφορία ολόκληρης της προμηθευτικής αλυσίδας. Η παραπάνω παρατήρηση εξηγεί, πάντως, εν μέρει τη μεγάλη υποχώρηση πωλήσεων σε αξία, καθώς, πέρα από τη μείωση του εισοδήματος, ρόλο παίζουν πια και οι προσφορές λιανεμπορίου και προμηθευτών.

Οι λιανέμποροι θα δώσουν ιδιαίτερο βάρος στην ενίσχυση των προσφορών τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στην ανάγκη των νοικοκυριών για πιο οικονομικές λύσεις. Ήδη, πάνω από το 50% των επώνυμων προϊόντων πωλείται μέσω κάποιας προωθητικής ενέργειας, ενώ κάποιες αλυσίδες κάνουν προσφορές ακόμη και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.