Attica Group: Οι προσφυγικές ροές και τα νέα δρομολόγια

Attica Group: Οι προσφυγικές ροές και τα νέα δρομολόγια
Η μείωση των προσφυγικών ροών επηρέασε τα αποτελέσματα του ακτοπλοϊκού ομίλου Attica για τη χρήση του 2016. Η εταιρεία ωστόσο κατά το 2016 επέκτεινε τη δραστηριότητά της στο εξωτερικό, συνδέοντας το Μαρόκο με την Ισπανία, και στα σχέδιά της είναι η περαιτέρω επέκταση της δραστηριότητας στη Δυτική Μεσόγειο.

Όπως ανακοίνωσε χθες η Attica Group, θυγατρική του ομίλου MIG, οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν στα 268,61 εκατ. ευρώ έναντι 277,63 εκατ. ευρώ στη χρήση 2015. Τα EBITDA ανήλθαν σε κέρδη 70,03 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 80,70 εκατ. ευρώ στη χρήση 2015. Τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε 20,25 εκατ. ευρώ έναντι 33,18 εκατ. ευρώ στη χρήση 2015. Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι τα ανωτέρω αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν σε σημαντικό βαθμό τον αντίκτυπο των προσφυγικών ροών στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και των Δωδεκανήσων, καθώς και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στις ακτοπλοϊκές μεταφορές. Στις 31.12.2016, τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου ανέρχονταν σε 51,22 εκατ. ευρώ έναντι 71,56 εκατ. ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2015. Σημειώνεται ότι εντός του 2016 ο όμιλος προχώρησε στην καταβολή ποσού 49,95 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή μακροπρόθεσμων δανείων. Το έτος 2016 ήταν ένα σημαντικό έτος στη στόχευση για εξωστρέφεια και επέκταση των εργασιών του ομίλου, καθώς όπως προστίθεται στην ανακοίνωσηο όμιλος σύναψε συμφωνία με μια εκ των κορυφαίων τραπεζών του Μαρόκου, την BMCE Bank Of Africa Group (BMCE) για την εκμετάλλευση θαλάσσιων γραμμών μεταξύ του Μαρόκου και της Ηπειρωτικής Ευρώπης, μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρείας AFRICA MOROCCO LINKS (AML). H AML άρχισε τη δραστηριοποίησή της στα τέλη Ιουνίου 2016 με τη δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Tanger Med (Μαρόκο)-Algeciras (Ισπανία) και πρόσφατα ενίσχυσε το στόλο της με την απόκτηση του πλοίου Morocco Star. Στα σχέδια της διοίκησης περιλαμβάνεται η περαιτέρω εδραίωση της AML στην αγορά και η ενίσχυση του στόλου της. Κατά τη διάρκεια του έτους 2016 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε μέσω των θυγατρικών της στην Αδριατική και στην ελληνική ακτοπλοΐα με δώδεκα ιδιόκτητα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία από τα οποία τα τρία δρομολογήθηκαν στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και τα εννέα στην ελληνική ακτοπλοΐα. Επίσης, έχει ναυλώσει από το 2015, με μακροχρόνια σύμβαση, το πλοίο Blue Galaxy το οποίο δρομολογεί στη γραμμή ΠειραιάςΚρήτη. Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2016 το συνολικό μεταφορικό έργο των πλοίων του ομίλου μειώθηκε κατά 10,2% στους επιβάτες και αυξήθηκε κατά 4,3% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 7,4% στα φορτηγά οχήματα. Τα συνολικά δρομολόγια των πλοίων μειώθηκαν κατά 0,7% σε σχέση με το 2015. Στην Αδριατική και ειδικότερα στις γραμμές Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπάρι, ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε με τρία πλοία. Στην αγορά αυτή το μεταφορικό έργο των πλοίων Superfast XI, Superfast I και Superfast II (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ), μειώθηκε κατά 3,7% στους επιβάτες, κατά 0,8% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 1,3% στα φορτηγά οχήματα. Τα δρομολόγια των πλοίων στην Αδριατική αυξήθηκαν κατά 0,9% σε σχέση με τη χρήση 2015. Στην ελληνική ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις γραμμές Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα, Πειραιάς-Κρήτη και Πειραιάς-Νησιά Βορειοανατολικού Αιγαίου, εκτελώντας συνολικά 1,1% λιγότερα δρομολόγια από το 2015, το μεταφορικό έργο του ομίλου μειώθηκε κατά 10,8% στους επιβάτες, και αυξήθηκε κατά 5,1% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,9% στα φορτηγά οχήματα. Στις γραμμές της Κρήτης τα πλοία του ομίλου λειτουργούν κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ. Η διοίκηση συνεχίζει να εξετάζει σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών του ομίλου με νέους συνδυασμούς δρομολογίων καθώς και περαιτέρω ανάπτυξη σε νέες διεθνείς αγορές, καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: Ναυτεμπορική