«Κονταροχτυπιούνται» οι τρεις επενδυτές για τον ΟΛΘ

«Κονταροχτυπιούνται» οι τρεις επενδυτές για τον ΟΛΘ
Οι προσφορές για την εξαγορά του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΘ) άνοιξαν και όπως αναμενόταν το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε από τους υποψήφιους επενδυτές να υποβάλουν βελτιωτικές προσφορές.

Στα τέλη Μαρτίου το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε τρεις προσφορές για το 67% του ΟΛΘ από τη φιλιππινέζικη International Container Terminal Services (ICTS), την P&O Steam Navigation Company (DP World) με έδρα το Ντουμπάι και το σχήμα της Deutsche Invest Equity Partners σε συνεργασία με την γαλλική Terminal Link SAS, στο οποίο συμμετέχει και ο Ιβάν Σαββίδης.

Οι νέες προσφορές των ενδιαφερόμενων αναμένεται να αξιολογηθούν σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία δεν έχει προς το παρόν οριστικοποιηθεί ως προς τον χρόνο πραγματοποίησής της. Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες η ανακοίνωση του πλειοδότη θα ανακοινωθεί στα μέσα του επόμενου μήνα.

Με βάση την προβλεπόμενη διαδικασία, μετά την αξιολόγηση των νέων προσφορών, αναμένεται να ανακηρυχθεί ο προσωρινός πλειοδότης, ώστε ακολούθως να καταρτιστούν οι συμβάσεις, που θα σταλούν προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Στη συνέχεια, η συμφωνία πώλησης θα πρέπει να εγκριθεί και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί με το «πέρασμα» της σύμβασης από το ελληνικό Κοινοβούλιο. Η μεταβίβαση των μετοχών δεν αναμένεται να συμβεί πριν από το φθινόπωρο, πιθανώς τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ΟΛΘ θα περάσει στα χέρια του ιδιώτη επενδυτή για τα επόμενα 40 χρόνια, με την υποχρέωση να υλοποιήσει επενδύσεις, ύψους 180 εκατ. ευρώ, έως το 2021. Επίσης, θα πρέπει να αυξήσει τον όγκο διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στις 550 χιλιάδες ΤΕU σε ορίζοντα εννέα ετών.

Με βάση το πλάνο του Οργανισμού που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές στρατηγικές επενδύσεις:

-Επέκταση του κρηπιδώματος 26 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων σε μεγαλύτερο βάθος, προκειμένου να είναι δυνατή η αύξηση της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ώστε αυτός να μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEUs.

-Επέκταση του κρηπιδώματος 24 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους και την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου μέχρι περίπου 8 εκατ. τόνων.

-Διαμόρφωση της προβλήτας 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως.

-Ενοποίηση των προβλητών 4 και 5 για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου σε έκταση προβλήτα, που θα διαθέτει στο μέτωπο νέο κρηπίδωμα μεγαλύτερου βάθους -15m.

-Αξιοποίηση της λιμενολεκάνης μεταξύ της 1ης και 2ης προβλήτας για τη δημιουργία υδατοδρομίου.

Αξιολόγηση