Αρχίζει η μάχη για τη «γραμμή 4» του μετρό – οι νέοι σταθμοί

Αρχίζει η μάχη για τη «γραμμή 4» του μετρό – οι νέοι σταθμοί
  Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται να δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό. Έτσι, θα αρχίσει η μάχη για την κατασκευή ενός έργου προϋπολογισμού 1,5 δις. ευρώ. Η χρηματοδότηση της πρώτης φάσης της γραμμής 4 θα εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ κατά 75%, ενώ το υπόλοιπο 25% πιθανότατα θα είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Εκτίμηση για τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου δεν υπάρχει δεδομένης της δυσκολίας και της πολυπλοκότητας. Ωστόσο, αν όλα κυλήσουν ομαλά, ο «μετροπόντικας» αναμένεται να πιάσει δουλειά μέσα στο 2019 καθώς μέχρι τότε εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η μακρά διαδικασία που προβλέπει την υποβολή των τεχνικών και οικονομικών προσφορών αλλά και η ανάθεση του έργου. Όσο για τους κατοίκους του λεκανοπεδίου, θα μπορούν να κάνουν χρήση των νέων σταθμών, πιθανότητα γύρω στο 2026-2027.

Η πρώτη φάση της γραμμής 4, μήκους 14 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από το άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι και θα καταλήγει στο Γουδή. Θα περιλαμβάνει σταθμούς σε Κυψέλη, Δικαστήρια Ευελπίδων, Λεωφόρο Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Καισαριανή, Άνω Ιλίσια και Ζωγράφου. Χθες στο μεταξύ έφτασε στο σταθμό Μανιάτικα (επέκταση γραμμής 3 προς Πειραιά) το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) της Αττικό Μετρό και έγινε η διάνοιξη παρουσία του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και της διοίκησης της εταιρείας. Εκτός απρόοπτου το 2019 θα αποδοθούν στο κοινό τρεις σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά και συγκεκριμένα της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας. Συνολικά το έργο αυτό προϋπολογισμού 467,4 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, των απολογιστικών και των αναθεωρήσεων) θα παραδοθεί στο κοινό στο τέλος του 2020. Σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 67% της σήραγγας και το 50% του συνολικού έργου. Με τη λειτουργία της επέκτασης αυτής η διαδρομή από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος έως τον Πειραιά θα διαρκεί 55 λεπτά.

Αξιολόγηση