Απογειώνεται με νέες συμφωνίες ο ΟΛΠ

Απογειώνεται με νέες συμφωνίες ο ΟΛΠ
Πολύ κοντά σε συμφωνίες που θα ενισχύσουν σημαντικά τη διακίνηση στον Πειραιά με αποτέλεσμα αυξημένους όγκους φορτίων βρίσκεται η Cosco,κάνοντας το μεγάλο λιμάνι διαμετακομιστικό κέντρο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων για τις δύο από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως.

Ειδικότερα, αφορά τις THE Alliance και την OCEAN Alliance οι οποίες από τον Απρίλιο θα χρησιμοποιούν ως hub τους τερματικούς σταθμούς του ΟΛΠ, τους προβλήτες 2 και 3, σε περισσότερα από 4 εκατ. των ευρωπαϊκών και μεσογειακών δρομολογίων (services) από την Ασία.Πρόκειται για πολύ σημαντικές ενώσεις τακτικών γραμμών μεταφοράς αφούελέγχουν αθροιστικά στόλο που αντιστοιχεί κοντά στο 40% της διαθέσιμης παγκοσμίως μεταφορικής δυναμικότητας.

Σημειώνεται ότι, στην OCEAN Alliance συμμετέχουν η CMA CGM, που έχει εξαγοράσει και τη ναυτιλιακή από τη Σιγκαπούρη NOL, η China Cosco Shipping όπως και οι Orient Overseas Container Line και η Evergreen Line. Στην THE Alliance συμμετέχουν οι ιαπωνικές Kawasaki Kisen Kaisha, Mitsui OSK Lines, Nippon Yusen KK, η γερμανική Hapag-Lloyd που έχει εξαγοράσει και την κουβετιανή United Arab Shipping Company, η ταϊβανέζικη Yang Ming Line.

Ωστόσο παρά την ολοκλήρωση των συμφωνιών για να έρθει η αύξηση της διακίνησης, θα χρειαστεί προσπάθεια για να εξυπηρετηθούν οι εταιρείες με ταχύτητα, ποιότητα και ανταγωνιστικότητα ώστε να κερδηθεί η εμπιστοσύνη και να μπορέσει η συνεργασία να αποδώσει μακροπρόθεσμα.

Επίσης, τον Ιούνιο παραδίδεται προς λειτουργία και το δυτικό τμήματου προβλήτα 3, έργο που ήταν μέρος των επενδύσεων ύψους 230 εκατ. ευρώ που είχε συμφωνήσει η Cosco - πριν από την εξαγορά του ΟΛΠ- και ανεβάζει τη δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ κοντά στα 7,5 εκατομμύρια TEU ετησίως. ενώ ο προβλήτας 1 που παρέμενε υπό δημόσια διαχείριση μέχρι πέρυσι έχει αρχίσει να ανεβάζει τη διακίνησή του, κάτι που αναμένεται να επιταχυνθεί με την ολοκλήρωση της ανακατασκευής του και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος που τρέχει η εταιρεία.

Σημειώνεται πως το 2016 έκλεισε για τον Πειραιά με διακίνηση 3,675 εκατομμύρια TEU, ο οποίος βρέθηκε έτσι στην 8η θέση των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών και στην 3η μεταξύ των μεσογειακών λιμένων με ευρωπαϊκά τελωνεία.

Αξιολόγηση