Το ελληνικό γιαούρτι ταξιδεύει στην Ινδία

Το ελληνικό γιαούρτι ταξιδεύει στην Ινδία
Έμφαση στις προωθήσεις για τη στήριξη των εγχώριων μεριδίων της δίνει φέτος η ελληνική εμπορική θυγατρική της Danone, ενώ την ίδια ώρα ο μητρικός όμιλος με όχημα το «ελληνικό» γιαούρτι επιδιώκει να κατακτήσει ισχυρή θέση στην αγορά γαλακτοκομικών της Ινδίας.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στην ελληνική δραστηριότητα τόσο το 2015 όσο και το 2016 ο ισχυρός παίχτης στην κατηγορία των επιδορπίων γιαούρτης βρίσκεται αντιμέτωπος με τη σημαντική υποχώρηση της κατανάλωσης. Όπως αναφέρουν μιλώντας στη σημερινή έκδοση της «Ναυτεμπορικής» πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, «η εικόνα της περσινής χρονιάς βρίσκεται σε ακολουθία με την πορεία της αγοράς, η οποία κατέγραψε απώλεια της τάξης του 5,7%». Αντίστοιχα πτωτικά κινήθηκε και το 2015, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού που δημοσιεύτηκαν στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), η Danone Γαλακτοκομικά Προϊόντα εμφάνισε υποχώρηση εσόδων της τάξης του 20% στα 14 εκατ. ευρώ έναντι 17,8 εκατ. ευρώ το 2014. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων το πρόσημο γύρισε αρνητικό, καταγράφοντας ζημία 33 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 556 χιλ. ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο, ο leader της κατηγορίας επιδόρπιων γιαουρτιών, με μερίδιο 66% σε όγκο, προχωρά σε δυνατό επαναλανσάρισμα της σειράς Activia, που αποτελεί το 60% του χαρτοφυλακίου της εταιρείας και ταυτόχρονα σε ενδυνάμωση του κωδικολογίου στα παιδικά γιαούρτια. Ιδιαίτερη βάση δίνεται στην «υποστήριξη» των brands της εταιρείας, τόσο μέσω της διαφημιστικής προβολής όσο κυρίως μέσω εντονότερων προωθητικών ενεργειών που μεταφράζονται σε πριμοδότηση τιμών και επιπλέον προσφορών σε προϊόν. Σε γενικές γραμμές, ο γαλλικός μητρικός όμιλος εμφανίζεται να υιοθετεί τα τελευταία χρόνια μια συντηρητική πολιτική στην Ελλάδα, μεσούσης και της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, χωρίς να εξετάζει να προχωρήσει σε εξαγορές ή επενδύσεις σε μονάδα παραγωγής.

«Ελληνικό γιαούρτι» στην Ινδία

Ωστόσο, το «ελληνικό» γιαούρτι έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον του ισχυρού γαλλικού ομίλου, ο οποίος, σύμφωνα με δημοσίευμα στον ινδικό Τύπο, το λανσάρει μέσω της ινδικής θυγατρικής του Danone India Pvt. Ltd στην τοπική αγορά, σε δύο γεύσεις. Αντίστοιχη κίνηση, εξάλλου, έκανε τον περασμένο Απρίλιο και η Nestle India. «Το “ελληνικό” γιαούρτι είναι μια νέα κατηγορία στην Ινδία και υπάρχουν περιορισμένα διαθέσιμα προϊόντα. Η αγορά γιαουρτιού στην Ινδία υπολογίστηκε σε 931 εκατ. δολ. το 2014, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για ετήσιο ρυθμό αύξησης 34,5% κατά την περίοδο 2009-2014» αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.

Στη ζώνη της Ιταλίας

Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται ότι από τα τέλη του 2014 στο πλαίσιο πανευρωπαϊκής αναδιοργάνωσης του ομίλου, η ελληνική θυγατρική αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου σχήματος που καλύπτει όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, διατηρώντας στη δικαιοδοσία της επί της ουσίας μόνο το τμήμα πωλήσεων. Από πέρυσι τον Απρίλιο η ελληνική θυγατρική «ανήκει» στη ζώνη της Ιταλίας, δεδομένου ότι ο μητρικός όμιλος εκτίμησε ότι η εγχώρια αγορά ταιριάζει στα χαρακτηριστικά με την ιταλική.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Αξιολόγηση