Το ...12ο επεισόδιο στο "σήριαλ" για το Καστέλι

Το ...12ο επεισόδιο στο "σήριαλ" για το Καστέλι
Με στόχο την ανάδειξη αναδόχου τον Ιούνιο προχωρά στη δεύτερη φάση, δηλαδή στην αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς, ο διαγωνισμός για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, αρχικού προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ.

Ο φάκελος των δικαιολογητικών της κοινοπραξίας της ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR, που κατέθεσε τη μοναδική προσφορά, θεωρήθηκε πλήρης, αφού ελέγχθηκαν στο πρώτο στάδιο τα πιστοποιητικά, οι εγγυητικές επιστολές, τα πτυχία κ.λπ. που κατέθεσε η εταιρεία. Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού θα αξιολογηθούν τα τεχνικά στοιχεία τα οποία φτάνουν και μέχρι την ποινή του αποκλεισμού. Στο τρίτο στάδιο θα ανοιχθεί η οικονομική προσφορά, όπου εκεί και θα φανεί πώς θα καταλήξει ο διαγωνισμός. Η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την GMR, που διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Ινδία, ήταν και η μοναδική που συμμετείχε στον διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών. Η κοινοπραξία κατέθεσε τα στοιχεία στο τέλος Οκτωβρίου που έγινε ο διαγωνισμός και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα σε τρεις έως τέσσερις εβδομάδες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η τεχνική προσφορά. Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση είχε αποφασίσει να μη δώσει νέα αναβολή (ο διαγωνισμός αναβλήθηκε 11 φορές επί χρόνια), παρά τις ισχυρές πιέσεις που -σύμφωνα με πληροφορίες δέχτηκε τόσο από τον γαλλικό όμιλο Vinci όσο και από κινεζικούς ομίλους. Ειδικά οι Γάλλοι πίεζαν μέχρι και την τελευταία στιγμή για την ακύρωση του διαγωνισμού, στον οποίο θα συμμετείχαν σε κοινοπραξία με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι Ινδοί έχουν μικρό ποσοστό (περί το 10%) στην κοινοπραξία που θα αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του αεροδρομίου, αλλά θα έχουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία. Ο ινδικός όμιλος GMR, ο οποίος δραστηριοποιείται στη διαχείριση αεροδρομίων, στις κατασκευές και στην ενέργεια, έχει ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο όμιλος έχει ηγετική παρουσία στην κατασκευή και διαχείριση αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων τα ινδικά Indira Gandhi στο Νέο Δελχί και Rajiv Gandhi στο Χαϊντεραμπάντ και το Sabiha Gokcen στην Τουρκία. Το κόστος κατασκευής του νέου αεροδρομίου, που -μεταξύ άλλωνθα περιλαμβάνει εμπορικό και συνεδριακό κέντρο, θα ανέλθει σε περίπου 850 εκατ. ευρώ με την περίοδο κατασκευής να προσδιορίζεται σε πέντε έτη. Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ GMR θα αναλάβει τη διαχείριση και λειτουργία του νέου αεροδρομίου για 32 έτη, θα έχει το management της εταιρείας που θα αναλάβει την παραχώρηση του αερολιμένα, ενώ το ποσοστό του Δημοσίου στην εταιρεία θα κυμαίνεται από 45% έως 55%. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο έργο θα είναι της τάξεως των 220 εκατ. ευρώ, πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να είναι εν τέλει σημαντικά χαμηλότερη. Τέλος, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε περίπου 2 μήνες, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί τόσο από το ελεγκτικό συνέδριο όσο και από τη Βουλή.
Πηγή: Ναυτεμπορική

Αξιολόγηση