Οι λεπτομέρειες του Deal της Apivita - Ο νέος ιδιοκτήτης

Οι λεπτομέρειες του Deal της Apivita - Ο νέος ιδιοκτήτης
Το όνομα της πασίγνωστης εταιρείας καλλυντικών, ήρθε στο προσκήνιο προ εβδομάδων λόγω του incognito ταξιδιού του πρωθυπουργού στη Γαλλία. Η επίσκεψη αυτή και η συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με στελέχη της L’ Oreal είχε καλλιεργήσει τη σεναριολογία περί επικείμενης πώλησης της Apivita στον γαλλικό κολοσσό. Ομως οι Ισπανοί της Puig έκαναν την ... έκπληξη

Στην ισπανική Puig περνά ο έλεγχος της Apivita, με τίμημα 30 εκατ. ευρώ. Η ελληνική εταιρεία καλλυντικών, αναζητούσε στρατηγικό επενδυτή και στο πλαίσιο αυτό βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές. Μάλιστα, τους τελευταίους μήνες οι διαπραγματεύσεις εντατικοποιήθηκαν. Το επιτελείο της Apivita είχε επαφές τόσο με ξένους οίκους όπως η L’Oreal όσο και με εγχώριους επενδυτές.
Η πλήρης ανακοίνωση της Apivita έχει ως εξής:

Σε μια σημαντική συμφωνία για την πρώτη εταιρεία φυσικών καλλυντικών στην Ελλάδα, αλλά και την ελληνική επιχειρηματικότητα συνολικά κατέληξε η αναζήτηση στρατηγικού εταίρου για την APIVITA. Το πλειοψηφικό πακέτο της APIVITA απέκτησε η ισπανικών συμφερόντων PUIG (www.puig.com), μια εταιρία με παγκόσμια παρουσία που δραστηριοποιείται στον χώρο της μόδας, των αρωμάτων και καλλυντικών. Η επένδυση της PUIG στην APIVITA έχει στρατηγικό χαρακτήρα, καθώς εξασφαλίζονται μια σειρά από προϋποθέσεις, οι οποίες εξαρχής ήταν κεφαλαιώδους αξίας για την οικογένεια Κουτσιανά, που διατηρεί την καταστατική μειοψηφία. Εξασφαλίζεται η κεφαλαιακή επάρκεια της APIVITΑ, η οποία ενισχύεται κεφαλαιακά με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Η έδρα και η γραμμή παραγωγής της εταιρίας παραμένουν στην Ελλάδα, με πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ερευνητικού εργαστηρίου και των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων στο Μαρκόπουλο. Παράλληλα, όλες οι υφιστάμενες συνεργασίες της APIVITA θα συνεχιστούν και δίνεται η ευκαιρία να ενισχυθούν και να αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο, όπως οι συνεργασίες με μια ολόκληρη κοινότητα από παραγωγούς και καλλιεργητές σε όλη τη χώρα που εξασφαλίζουν την απόλυτη ιχνηλασιμότητα και εξαιρετική ποιότητα των πρώτων υλών της εταιρείας. Σημαντικό κριτήριο στην επιλογή της από πλευράς της οικογένειας Κουτσιανά αποτέλεσε το γεγονός ότι παρά το μεγάλο μέγεθος της και την παγκόσμια παρουσία της, η PUIG παραμένει κατά βάση μια οικογενειακού χαρακτήρα και ιδιοκτησίας εταιρεία.Η ιστορία και η φιλοσοφία της APIVITA, η μοναδική έρευνα και ανάπτυξη, η συμμετοχή σε πρωτοπόρα επιστημονικά προγράμματα με τους πλέον αναγνωρισμένους εταίρους, το εκπληκτικό προϊόν της που από τους πελάτες της σε όλο τον κόσμο, το διαφορετικό μοντέλο επιχειρηματικότητας που προάγει την αειφορία και το ανώτερο κοινό καλό οδήγησαν την PUIG να συνεργαστεί με την APIVITA. Σημαντική για την ολοκλήρωση της συμφωνίας ήταν η κατανόηση ότι η APIVITA παραμένει μία ελληνική εταιρεία, πιστή στη φιλοσοφία και στις αξίες, και στο διαφορετικό, αειφόρο μοντέλο επιχειρηματικότητας, που την ανέδειξε σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο κ. Νίκος Κουτσιανάς είναι ο νέος Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της APIVITA.

Οι Ισπανοί της Puig

Σημειώνεται ότι η Puig, με έδρα στη Βαρκελώνη, είναι εταιρεία παραγωγής και διακίνησης αρωμάτων, ενώ αντιπροσωπεύει δημοφιλή brands μόδας. Με την Apivita ουσιαστικά εγκαινιάζει την παρουσία της στην αγορά καλλυντικών περιποίησης, εμπλουτίζοντας περαιτέρω το portfolio της που περιλαμβάνει σήματα όπως Νina Ricci, Carolina Herrera, Paco Rabanne και Jean Paul Gaultier, Prada, Penhaligon’s, L’Artisan Parfumeur, Valentino κ.ά. Ο ισπανικός όμιλος έχει παρουσία σε 150 χώρες και το 2015 εμφάνισε πωλήσεις 1,645 δισ. ευρώ και κέρδη 126 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της Apivita ο ετήσιος κύκλος εργασιών το 2015 ανήλθε σε 32,3 εκατ. ευρώ και το 21016 εκτιμάται ότι σημειώθηκε αύξηση στα 37 εκατ. ευρώ με το 1/3 των εσόδων της εταιρείας να προέρχεται από το εξωτερικό. Ειδικά στην Ισπανία η Apivita αναπτύσσεται ταχέως με ρυθμό που εκτιμάται σε 30% ετησίως.