Το φαινόμενο BuzzFeed- H startup που κατάφερε να αξίζει πάνω από 1,5 δισ.

Το φαινόμενο BuzzFeed- H startup που κατάφερε να αξίζει πάνω από 1,5 δισ.
Το Buzzfeed, θεωρείται πλέον μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες media στον κόσμο με περισσότερους από 79 εκατομμύρια επισκέπτες το μήνα. Πως κατάφερε όμως από μία μικρή startup να κατακτήσει την κορυφή;

Της Φαίδρας Μαυρογιώργη

Το Buzzfeed κέρδισε το στοίχημα και πέτυχε κάτι που εταιρίες με ηχυρά ονόματα από πίσω είτε δεν κατάφεραν είτε χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να το καταφέρουν. Ιδρύθηκε το 2006 και σήμερα αξίζει περισσότερο από 1,5 δισ. δολάρια.

ΟΔιευθύνων Σύμβουλος του BuzzFeed Jonah Peretti άρπαξε την ευκαιρία και μπήκε στο παιχνίδι όταν συνειδητοποίησε προς τα που πάει η αγορά.ΟPeretti κατάλαβε πως πλέον οι άνθρωποι είναι τόσο στενά συνδεδεμένοι με τα social media που δεν είναι διατεθιμένοι να τα αφήσουν για να μπουν σε κάποιο site να διαβάσουν τα νέα. Είναι γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων ενημερώνεται μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Το γεγονός αυτό, έκανε τον Peretti να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη στρατηγική. Αντί να προσπαθεί να προσελκύσει το κοινό στην ιστοσελίδα του, αυτό που τα περισσότερα sites κάνουν, το BuzzFeed δημοσιεύει το αρχικό κείμενο, τις εικόνες και τα βίντεο απευθείας στα social media (σε 30 διαφορετικά από το Facebook μέχρι το Ρωσικό VC).

Η επιτυχία τουBuzzFeed επίσης οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έχει εξωτερικούς συνεργάτες -μια τακτική που ακολούθησε πριν 100 χρόνια ηParamount Pictures- αλλά έχει όλα τα τμήματα που χρειάζεται μια σύγχρονη επιχείρηση μέσων.Πιο συγκεκριμένα το BuzzFeed περιλαμβάνει μια παγκόσμια ειδησεογραφική ομάδα, το δικό του στούντιο παραγωγής βίντεο, μια εξελιγμένη ομάδα που διαχειρίζεται τα δεδομένα, και τμήμα διαφήμισης.

Το BuzzFeed προσαρμόζει το περιεχόμενό του ανάλογα με την πλατφόρμα που το ποστάρει, από Snapchat μέχρι Pinterest και επεκτείνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, από το Ηνωμένο Βασίλειο προς τη Βραζιλία, την Ινδία στο Μεξικό, τη Γερμανία και την Αυστραλία.

Σχετικά με την εταιρία

Το BuzzFeedείναι μιαΑμερικανική εταιρία MEDIA με βάση στη Νέα Υόρκη. Ιδρύθηκε το 2006 από τους Jonah Peretti and John S. Johnson III. Είναι μια ενημερωτική- ψυχαγωγική ιστοσελίδα που εστιάζει στα ψηφιακά μέσα και δημοσιεύει όλα όσα αξίζουν να κοινοποιηθούν, όλα τα viral βίντεο και τις εικόνες. Βέβαια τα τελευταία χρόνια εστιάζει και στα δημοσιαγραφικά ρεπορτάζ. Έχει 1300 υπαλλήλους και τα site που ανήκουν στον όμιλο διατίθονται στα αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά, γερμανικά, πορτογαλικά και ιαπωνικά.

Χρηματοδοτήσεις

Όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις, το Buzzfeed στο γύρο Α το 2008 σήκωσε $ 3.5 εκατομμύρια από τους Hearst Interactive Media και Softbank. Κατά τον δεύτερο γύρο χρηματοδότησης το 2010 πήρε 8$ εκατομμύρια από το ΚΚΕ Ventures. Στον τρίτο γύρο σήκωσε $15,5 εκατομμύρια με επικεφαλείς επενδυτές τους New Enterprise Associates, Lerer Ventures, Hearst Media, Softbank και RRE Ventures. Στον τέταρτο γύρο το 2013 συγκέντρωσε $19,3 εκατομμύρια από τη New Enterprise Associates και RRE Ventures. Στις 10 Αυγούστου 2014 η εταιρία Andreessen Horowitz επένδυσε $ 50 εκατομμύρια στο BuzzFeed. Ένα χρόνο αργότερα, στις 3 Αυγούστου 2015, το NBCUniversal επένδυσε 250$ εκατομμύρια και λίγες μέρες αργότερα στο 18 Αυγ του 2015 επένδυσε άλλα 200$ εκατομμύρια. Στις 21 Οκτώβρη του 2016 το NBCUniversal επεένδυσε άλλα 200$ εκατομμύρια εκτοξεύοντας την αξία του BuzzFeed στα 1,7$ δισ.

Το φόρεμα

Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους BuzzFeed ήταν όταν πόσταρε τον Φεβρουάριο του 2015 τη φωτογραφία με το φόρεμα και ρωτούσε αν είναι μπλε με μαύρο ή άσπρο με χρυσό. Το ποστ αυτό συγκέντρωσε περισσότερες από 28 εκατομμύρια προβολές σε μια μέρα, θέτοντας ένα νέο ρεκόρ στο BuzzFeed.

Αξιολόγηση