Το ελληνικό γιαούρτι κατακτά τις διεθνείς αγορές

Το ελληνικό γιαούρτι κατακτά τις διεθνείς αγορές
Μετά το Ηνωμένο Βασίλειο το ελληνικό γιαούρτι κατακτά μία ακόμη ευρωπαϊκή αγορά και μάλιστα πιο κοντινή, αυτή της Ιταλίας.

Τα δύο τελευταία χρόνια οι εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού αυξάνονται ραγδαία, με διψήφιους αριθμούς αύξησης, ωθώντας τις μεγαλύτερες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες να ξεκινήσουν σημαντικές συνεργασίες στη γείτονα είτε για τη διανομή επώνυμων προϊόντων είτε για την παρασκευή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό ιταλικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Η ενίσχυση της παρουσίας της Κρι Κρι στην Ιταλία, καθώς και η έναρξη εξαγωγών γιαουρτιού και από τη Δωδώνη μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το γιαούρτι αποτέλεσε το 2015 το όγδοο κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της Ελλάδας προς την Ιταλία. Μάλιστα, η αξία των εξαγωγών γιαουρτιού αυξήθηκε το 2015 σε σύγκριση με το 2014 κατά 41%, φτάνοντας στα 51,9 εκατ. ευρώ από 36,8 εκατ. ευρώ το 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το 2011 οι ελληνικές εξαγωγές γιαουρτιού στην Ιταλία ανέρχονταν μόλις σε 8,57 εκατ. ευρώ.

Ο χαρακτήρας της ιταλικής αγοράς, ως ανερχόμενης για το ελληνικό γιαούρτι, αποδεικνύεται και από τις διαρκώς βελτιούμενες επιδόσεις των ελληνικών γαλακτοβιομηχανιών. Η ΦΑΓΕ, η πρώτη ελληνική εταιρεία που ξεκίνησε τις εξαγωγές γιαουρτιού προς την Ιταλία, είδε στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2016 οι πωλήσεις της στην Ιταλία να αυξάνονται σε αξία κατά 13,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2015, ενώ σε όγκο η αύξηση ήταν 14,1%. Υπενθυμίζεται ότι η ΦΑΓΕ έχει ιδρύσει στην Ιταλία θυγατρική 100%, τη Fage Italia Srl με αντικείμενο τη διανομή των προϊόντων της εταιρείας.

Η Δέλτα που το 2014 εισήλθε στην ιταλική αγορά με το γιαούρτι που φέρει την επωνυμία «Dεlta» είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται το 2015 κατά 240% σε αξία, ενώ έχει αποσπάσει μερίδιο 15% στα καταστήματα όπου έχει παρουσία. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα γιαουρτιού αποτελούν συνολικά το δυνατό σημείο της εξωστρέφειας της Δέλτα, καθώς αντιπροσωπεύουν το 70% των εξαγωγών της εν γένει και όχι μόνο στην Ιταλία. Η επιτυχία του γιαουρτιού «Dεlta» στην Ιταλία είχε ως αποτέλεσμα η ελληνική γαλακτοβιομηχανία να τοποθετήσει τρεις ακόμη κωδικούς στην ιταλική αγορά.

Μεγαλύτερο άλμα προς την ιταλική αγορά γιαουρτιού ετοιμάζεται να κάνει η Κρι Κρι, θεωρώντας την ανερχόμενη και με εξαιρετικά σημαντική προοπτική ανάπτυξης. Η Κρι Κρι, τα γιαούρτια της οποίας βρίσκονται ήδη σε 1.000 σημεία πώλησης στην Ιταλία, μέσω της αλυσίδας Atlante, ξεκινά σε λίγες ημέρες, από την 1η Ιανουαρίου 2017, συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες ιταλικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Τότε μάλιστα θα ξεκινήσει η σχετική διαφημιστική εκστρατεία. Υπενθυμίζεται ότι η Κρι Κρι εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 24 χώρες, με κυριότερες εξ αυτών το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ολλανδία και το Βέλγιο.

Το ευρωπαϊκό του ταξίδι με προορισμό, μεταξύ άλλων, και την Ιταλία ξεκίνησε φέτος και το γιαούρτι της εταιρείας Δωδώνη, ενώ εξαγωγές γιαουρτιού στη γείτονα πραγματοποιούν και άλλες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, όπως η Μεβγάλ, η Ολυμπος, η Φάρμα Κουκάκη.

Ποιος είναι ο λόγος της επιτυχίας του ελληνικού γιαουρτιού; Το εν λόγω προϊόν έχει συνδεθεί με την υγιεινή διατροφή, κάτι που στην καθημερινότητα των Ιταλών έχει ιδιαίτερη σημασία, πολύ μεγαλύτερη ίσως από ό,τι στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών. Με ενδιαφέρον, εξάλλου, αναμένεται η επίδραση που θα έχει στις πωλήσεις των ελληνικών προϊόντων γιαουρτιού η απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης να καταστήσει υποχρεωτική από την 1η Ιανουαρίου 2017 την αναγραφή της χώρας προέλευσης της πρώτης ύλης και μάλιστα με ευκρινή τρόπο στις συσκευασίες των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Αξιολόγηση