Τα νέα επενδυτικά σχέδια του Λουμίδη

Τα νέα επενδυτικά σχέδια του Λουμίδη
Επανατοποθετείται στο κέντρο της Αθήνας το Καφεκοπτείο Λουμίδη, στο ιστορικό μέγαρο της Ομόνοιας στα Χαυτεία (Αιόλου 104), ένα κατάστημα με ιστορία 84 ετών, αφού πρωτολειτούργησε το 1932 από την οικογένεια Λουμίδη.

Η τρίτη γενιά επένδυσε σημαντικά κεφάλαια για να ανακαινίσει το ιστορικό κατάστημα προκειμένου να αποτελέσει το εφαλτήριο για τη μελλοντική πορεία της επιχειρηματικής δραστηριότητας η οποία συμπεριλαμβανομένου του δικτύου λιανικής και χονδρικής πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο περί τα 6 εκατ. ευρώ.

Αν και το ενδιαφέρον εστιάζεται στο επόμενο βήμα της επιχειρηματικής οικογένειας στην αγορά του καφέ και της εστίασης ειδικότερα, η σημερινή ηγεσία της εταιρείας (οι κ.κ. Άρης, Νικόλας και Βασίλης Λουμίδης), στο πλαίσιο εκδήλωσης για την παρουσίαση του ανακαινισμένου καταστήματος, δεν άνοιξε τα χαρτιά της, αν και φαίνεται να μελετά τη μελλοντική επέκτασή της, με την αναβίωση του «Παταριού» (οδός Σταδίου, 1938) και πιθανόν με την ανάπτυξη νέου concept που θα εξελίσσει τη δραστηριότητα προσφέροντας και υπηρεσίες εστίασης.

Ας σημειωθεί ότι σήμερα η εταιρεία αναπτύσσεται και μέσω του μοντέλου franchise (η μέση επένδυση ανά κατάστημα ανέρχεται σε 50-60.000 ευρώ). Συνολικά το δίκτυο λιανικής αριθμεί 12 Καφεκοπτεία Λουμίδη (εκ των οποίων 7 είναι εταιρικά και 5 franchise), επιπλέον 300 σημεία πώλησης (shop in shop εντός super market όπως Μy Market, ΑΒ Βασιλόπουλος, Κρητικός κ.ά.) και ένα δίκτυο χονδρικής, που αποδίδουν συνολικά ετήσιο τζίρο περίπου 6 εκατ. ευρώ.

Με το νέο κατάστημα η εταιρεία, που απασχολεί περίπου 100 άτομα στο εργοστάσιο και τις εγκαταστάσεις της, παρουσίασε και μια σειρά από καινοτόμα προϊόντα που προσδίδουν υπεραξία στο portfolio της: όπως νέες ποικιλίες, χαρμάνια, συνοδευτικά (μπισκότα και σοκολατάκια με βάση τον καρπό του καφέ), λικέρ με γεύση καφέ, μέχρι ελληνικό καφέ με γεύση μπακλαβά! Σχεδιάζει δε συνεχώς νέα προϊόντα ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς, με ενδεικτική τη σκέψη να μπει και στην κατηγορία της κάψουλας.

Πάντως, παρά τους νεοτερισμούς η διοίκηση παραμένει προσηλωμένη στις παραδοσιακές αρχές των ιδρυτών της εταιρείας ως προς: την επιλογή της πρώτης ύλης, το χαρμάνιασμα, το καβούρδισμα (ψήσιμο) και την άλεση (κόψιμο) του καφέ. Προφανώς το πιο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι η ιστορία της.

Η οικογένεια Λουμίδη διαθέτει βαθιά τεχνογνωσία στον καφέ, αφού έχει παρουσία στην αγορά από το 1920, όταν τα αδέλφια Αντώνιος, Νίκος και Ιάσων Λουμίδης, προερχόμενοι από την Κάρυστο άνοιξαν το πρώτο καφεκοπτείο στην οδό Ρετσίνα στον Πειραιά. Σταθμός στην πορεία της ήταν το 1987, όταν έπειτα από ενδοοικογενειακές αναταράξεις αλλά και εξωτερικές δυσκολίες περιήλθε σε οικονομικό αδιέξοδο. Ως αποτέλεσμα η Λουμιδης Α.Ε. μεταβιβάστηκε στη Nestle. Η οικογενειακή επιχείρηση ωστόσο συνέχισε τις δραστηριότητές της μέσα από τα Καφεκοπτεία Λουμίδη.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Αξιολόγηση