Η ελληνική αλυσίδα που δεν καταλαβαίνει από κρίση

Η ελληνική αλυσίδα που δεν καταλαβαίνει από κρίση
Το μυστικό της επιτυχίας της Plaisio Computers ξεδίπλωσε με συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιώργος Γεράρδος, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της. Ο κος Γεράρδος ανέφερε, πως τρία πράγματα, βοήθησαν την Plaisio Computers, να τα καταφέρει εν μέσω κρίσης και την ίδια στιγμή που άλλες εταιρείες, έκλεισαν ή χρεοκόπησαν.

"Αρχικά, δώσαμε πολύ μεγάλη βαρύτητα στο cash flow. Στις ταμειακές ροές μας, δηλαδή. Και αυτό διότι, η έλλειψη μετρητών αντιστοιχεί με ακαριαίο θάνατο. Αποτέλεσμα όλης αυτής της προσπάθειας ήταν να ξεκινήσουμε από μια πολύ υγιή βάση, το 2009 με ταμειακά διαθέσιμα 10 εκατ. ευρώ για να φθάσουμε το 2013 στα 52,2 εκατ. ευρώ", αναφέρει τονίζοντας την σπουδαιότητα της ρευστότητας στις μέρες μας προκειμένου να κρατηθεί ζωντανή μια επιχείρηση.

Η κερδοφορία, ήταν το δεύτερο "στοίχημα". "Δώσαμε μεγάλη έμφαση στον τομέα της κερδοφορίας. Χαρακτηριστικά, μπήκαμε στην κρίση το 2009 με κέρδη προ φόρων στα 7,6 εκατ. ευρώ για να φθάσουμε το 2013 στα 19,4 εκατ. ευρώ, με κορύφωση το 2014 στα 22,3 εκατ. ευρώ. Κια όλο αυτό έγινε με ορθολογική αξιολόγηση των εξόδων. Δεν κάναμε οριζόντιες περικοπές σε όλα τα έξοδα, ούτε μαζικές απολύσεις, ούτε -καν- μια μισθολογική μείωση, αλλά στοχευμένες παρεμβάσεις σε δαπάνες που δεν συνδέονταν άμεσα με την παράμετρο της ικανοποίησης του πελάτη. Αντίθετα, υπήρξαν αυξήσεις εξόδων σε τομείς αναπτυξιακούς και υποδομών, που είχαν ως στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας".

Ο κος Γεράρδος, δεν παρέλειψε να τονίσει και τη σπουδαιότητα της επένδυσης της εταιρείας στη Μαγούλα: "Σημαντικό ρόλο στην αύξηση της παραγωγικότητας διαδραμάτισε η ολοκλήρωση του κέντρου logistics, διανομής και διοίκησης, στην Μαγούλα Αττικής. Πρόκειται για μια επένδυση, ύψους 30 εκατ. ευρώ, η οποία μας οδήγησε στην κορυφή της τεχνολογίας στον τομέα των logistics και των σύγχρονων τρόπων διανομής".

Τέλος, ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η αύξηση των πωλήσεων εν μέσω κρίσης, ένα εξαιρετικά δύσκολο "στοίχημα": "Καταβάλλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια να διατηρήσουμε τις πωλήσεις μας- παρά την κρίση- και το κατορθώσαμε συνδυάζοντας σε μεγάλο βαθμό και αύξηση μεριδίων αγοράς", δήλωσε χαρακτηριστικά.