Ποια ελληνική βιομηχανία πάει ...Αμερική

Ποια ελληνική βιομηχανία πάει ...Αμερική
Πολύ λίγες είναι οι ελληνικές βιομηχανίες που πέτυχαν να ενισχύσουν τις εργασίες τους στις διεθνείς αγορές στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων.

Η Lariplast από την Λάρισα είναι μια από αυτές που όχι μόνο άντεξαν στις δυσκολίες και στο εχθρικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις στη χώρα, αλλά κατάφερε να θέσει τις βάσεις για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο μέλλον. Μάλιστα, το διάστημα αυτό εργάζεται πάνω στη δημιουργία μονάδας παραγωγής στην αμερικάνικη αγορά, μια επένδυση συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ. Σημαντικό ρόλο στην απόφασή της έπαιξε το πρόγραμμα του πρόεδρου Ομπάμα για τον επαναπατρισμό κεφαλαίων και την επιστροφή των βιομηχανικών μονάδων που «μετανάστευσαν» στην Κίνα.

Το πρόγραμμα αυτό, το οποίο απευθύνεται και στους ξένους που θέλουν να επενδύσουν στην ανέγερση μονάδων παραγωγής χρηματοδοτεί το 80% της συνολικής επένδυσης του επαναπατριζομένου κεφαλαίου με εγγυήσεις από θυγατρική της Bank of America και επιτόκιο μόλις 1,2%. Ένα ακόμη κίνητρο για τη δημιουργία εργοστασίου στις ΗΠΑ ήταν η στήριξη που παρείχε ομεγαλύτερος πελάτη της στην τοπική αγορά, ο οποίος δεσμεύθηκε με συμβόλαιο να απορροφά για τα επόμενα είκοσι χρόνια το σύνολο της παραγωγής, ενώ παράλληλα συνεισφέρει με 1 εκατ. δολ. στην επένδυση.

Με βάση τους υπολογισμούς, το νέο εργοστάσιο θα τεθεί σε λειτουργία σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα. Τα σχέδια της εταιρείας, δεν σταματουν εδώ, αφού όπως έχει δηλώσει ο Γιάννης Τσερέπας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lariplast ΑΕΒΕ, ο οποίος αναδείχθηκε πρόσφατα ως «Δυναμικά αναπτυσσόμενου επιχειρηματία», στο σχετικό διαγωνισμό της Ernst&Young σχεδιάζεται το άνοιγμα εμπορικών θυγατρικών σε Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία.

Η εξωστρέφεια, άλλωστε θα αποτελέσει στρατηγική επιλογή και για τα επόμενα χρόνια, αφού από τις διεθνείς αγορές θα προέλθει η ανάπτυξη. "Θεωρούμε ότι έχουμε όλα τα προσόντα να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία μας στις διεθνείς αγορές, και να ανεβάσουμε το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιείται εκτός των ελληνικών συνόρων", επισημαίνει ο κ. Τσερέπας.

Εξωστρέφεια

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1969 από την οικογένεια Τσερέπα στη Λάρισα και έκτοτε έχει κατοχυρώσει μια διακριτή θέση στην αγορά πλαστικών ειδών μιας χρήσης (πλαστικά ποτήρια, πιάτα μιας χρήσης, κύπελλα γιαούρτης ή παγωτού, κουταλάκια, πώματα για ποτήρια καφέ, χάρτινα ποτήρια μιας χρήσης, καλαμάκια φραπέ). Το ελληνικό εργοστάσιο μάλιστα εξάγει το 75% της παραγωγής του στις διεθνείς αγορές, και ειδικότερα στις δυτικές και αναπτυγμένες. «Εκεί υπάρχει η δυνατότητα να πουλήσουμε προιόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας» εξηγεί ο κ.Γ.Τσερέπας, ανατρέποντας τον κανόνα που θέλει τιςελληνικές εταιρίες, να επιχειρούν κυρίως σε αναπτυσσόμενες αγορές.

Κλειδί για την ανάπτυξη και εξέλιξη της εταιρείας ήταν οι διαρκείς επενδύσεις, η παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς και η εφαρμογή κάθε καινοτομίας προς όφελός της. Από την ίδρυσή της το 1969 έως σήμερα, η εταιρεία έχει επενδύσει 35 εκατ. ευρώ ενώ μόνο μέσα στην τελευταία τριετία- όπου η κρίση στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει ασφυκτικό περιβάλλον σε ότι αφορά τη ρευστότητα και τη χρηματοδότηση- έχει δαπανήσει 13 εκατ.ευρώ. Το 2015, το ελληνικό εργοστάσιο παρουσίασε πωλήσεις, 21 εκατ.ευρώ, ενώ το γαλλικό 15 εκατ.ευρώ. Σε ενοποιημένη βάση, η αύξηση των πωλήσεων ανήλθε στο 10% ενώ τα κέρδη EBITDA βελτιώθηκαν κατά 44%, «καθώς συγκρατήσαμε έξοδα και αυξήσαμε πωλήσεις» σημειώνει ο κ. Τσερέπας. Αντίστοιχη πρόβλεψη για αύξηση εσόδων κατά 10% διατηρεί η εταιρία και για το 2016.

Η ανάπτυξη της εταιρείας αποτυπώνεται και στην αύξηση των ανθρώπων που απασχολεί. «Όταν εισήλθα στην εταιρία το 1990, το προσωπικό ήταν μόλις 15 άτομα, ενώ πλέον στην Ελλάδα απασχολούμε 115 εργαζόμενους, 30 στη Γαλλία ενώ στις ΗΠΑ θα απασχολήσουμε ακόμη 30 ανθρώπους. Και εξακολουθούμε να είμαστε μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση που αποβλέπει στη διεθνή αγορά», λέει ο κ.Τσερέπας.

Η εταιρία

Η Lariplast ιδρύθηκε το 1969 από την οικογένεια Τσερέπα στη Λάρισα και έκτοτε έχει κατοχυρώσει μια διακριτή θέση στην αγορά πλαστικών ειδών μιας χρήσης

Το ελληνικό εργοστάσιο εξάγει το 75% της παραγωγής του σε 20 διεθνείς αγορές, και ειδικότερα στις δυτικές και αναπτυγμένες

Στη Λάρισα εκτός των κεντρικών γραφείων, υπάρχουν και αποθηκευτικοί χώροι , 8.000 τμ για τα προιόντα και 3.500 τμ. για τις αύλες

Για να ανταποκριθεί στις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες της αγοράς, δημιούργησε εγκαταστάσεις 500 τμ και στην Αθήνα

πηγή: Ημερισία

Αξιολόγηση