Ποια επιχείρηση κερδίζει από τις εξαγωγές του... ζυμαρούλη

Ποια επιχείρηση κερδίζει από τις εξαγωγές του... ζυμαρούλη
  Με αυξητικούς ρυθμούς κινείται η εξαγωγική δραστηριότητα της General Mills Ελλάς, αντισταθμίζοντας τις απώλειες στην εσωτερική αγορά, ενώ η ενισχυμένη παραγωγική δυναμική, μετά και την επέκταση της μονάδας στα Οινόφυτα, καθώς και οι οργανωτικές αλλαγές αναμένεται να βελτιώσουν και την εικόνα της κερδοφορίας της εταιρείας. Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε η διοίκησή της στην οικονομική έκθεση της 17ης εταιρικής χρήσης (1/6/201431/5/2015) για τη χρήση που ολοκληρώθηκε τον φετινό Μάιο, οι προβλέψεις έκαναν λόγο για μείωση των πωλήσεων του εσωτερικού της τάξης του 2%, που θα προέρχονταν κυρίως από την κατηγορία του παγωτού (8%) και τον κλάδο του foodservice (6%), λόγω της μειωμένης καταναλωτικής δαπάνης, της αύξηση των πωλήσεων των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας και της κατ’ οίκον κατανάλωσης. Αντίθετα, αναμενόταν πολύ σημαντική αύξηση στον κλάδο της φρέσκιας ζύμης περί το 15% και στον κλάδο των δημητριακών με μπάρες περί το 20%, γεγονός που προσέδιδε στη διοίκηση πολλά περιθώρια αισιοδοξίας. Ταυτόχρονα, αναμενόταν σημαντική ενίσχυση των εξαγωγών, άνω του 18%, από τα προϊόντα ζύμης, αλλά κυρίως από την νέα γραμμή παραγωγής, επένδυση ύψους 2,8 εκατ. ευρώ, η οποία τέθηκε σε πλήρη λειτουργία τον Μάρτιο του 2015. Σε επίπεδο κερδοφορίας, έχει γίνει πρόβλεψη για σημαντική βελτίωση συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση (κατά την οποία καταγράφηκαν σημαντικές ζημίες λόγω αυξημένων προβλέψεων επισφαλειών) κυρίως εξαιτίας της μείωσης των διοικητικών εξόδων, των οργανωτικών αλλαγών και της αύξησης του όγκου παραγωγής που οδήγησε σε καλύτερη απορρόφηση των σταθερών εξόδων παραγωγής. Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου 2015, η εταιρεία να εμφανίσει ζημιές 5,2 εκατ. ευρώ ένεκα των υψηλών προβλέψεων επισφαλειών που ανήλθαν στα 6,2 εκατ. ευρώ και κατέληξαν σε αρνητικό σύνολο ιδίων κεφαλαίων 302,9 χιλ. ευρώ, έναντι 5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα. Ωστόσο, σε επίπεδο πωλήσεων η 17η χρήση της General Mills εμφάνισε θετικές επιδόσεις. Ο τζίρος της εταιρείας ενισχύθηκε κατά 6,1% στα 36,5 εκατ. ευρώ. Σε εγχώριο επίπεδο ανοδικά κινήθηκαν οι κατηγορίες των δημητριακών σε μπάρα (15%), της φρέσκιας ζύμης (7%) και ο κλάδος του foodservice (7,4%). Σημαντικές απώλειες κατέγραψε η κατηγορία του παγωτού, η οποία υποχώρησε κατά 34%. Στο ίδιο διάστημα, οι εξαγωγές εμφάνισαν άνοδο 12%. Η πορεία αυτή συνοδεύεται και από τα ενθαρρυντικά μηνύματα του πρώτου εξαμήνου της χρήσης που λήγει τον φετινό Μάιο, όταν οι εξαγωγές κινούνται με ρυθμό ανάπτυξης 20%. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το μεγαλύτερο μέρος του παραγόμενου όγκου των κρεμών ζαχαροπλαστικής Betty Crocker, που παράγονται σε νέα γραμμή, θα διατίθεται σε διεθνείς αγορές. Υπενθυμίζεται ότι το 1997 ο αμερικανικός ισχυρός παίχτης General Mills επέλεξε τη χώρα μας προκειμένου να δημιουργήσει εργοστάσιο για την παραγωγή προϊόντων ζύμης, ενώ η συγκεκριμένη μονάδα είναι η μόνη εκτός ΗΠΑ η οποία κατέχει την τεχνογνωσία παραγωγής και τυποποίησης φρέσκιας ζύμης σε κουτί. Παράλληλα, η διοίκηση της General Mills Ελλάς έχει υπό τη σκέπη της και τις αγορές της Ρωσίας, της Κύπρου και των Βαλκανίων (Ρουμανία). Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά μέσω των brands Pillsbury, Haagen Dazs, Nature Valley, Betty Crocker και Old El Paso.