Το ελληνικό αναψυκτικό που ετοιμάζει ταξίδι για Περσικό

Το ελληνικό αναψυκτικό που ετοιμάζει ταξίδι για Περσικό
Κοντά στην επίτευξη του στόχου, που θέλει τις εξαγωγές να συμμετέχουν με ποσοστό 10% επί των συνολικών πωλήσεων, βρίσκεται φέτος η εταιρεία εμφιάλωσης ΕΨΑ.

Παράλληλα η εταιρεία προσβλέπει στη συνολική βελτίωση των μεγεθών της προκειμένου να καλυφθούν οι απώλειες της περσινής δύσκολη χρονιάς. Αναλυτικότερα, στο επίκεντρο του σχεδιασμού ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου των εξαγωγών , που σήμερα περιλαμβάνει περίπου 22 αγορές, βρίσκονται οι περιοχές του Περσικού Κόλπου.

Όπως αναφέρει μιλώντας στην εφημερίδα Ναυτεμπορική ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Μιχάλης Τσαούτος, «μια νέα αγορά στόχος είναι αυτή των Αραβικών Εμιράτων, στην οποία εκτιμώ ότι φέτος θα μπορέσουμε να εισέλθουμε». Παράλληλα, θετική εξέλιξη για την περαιτέρω διείσδυση της βολιώτικης εταιρείας στη Σαουδική Αραβία είναι η σύναψη συνεργασίας με την ισχυρή τοπική premium αλυσίδα λιανικής Danube, η οποία δρομολογεί σημαντικά πλάνα διεύρυνσης του δικτύου των καταστημάτων της.

Όπως εξηγεί ο κ. Τσαούτος, «το δυνατό χαρτί μας στις εξαγωγές αποτελούν οι γυάλινοι κωδικοί, οι οποίοι ωστόσο δεν προσελκύουν το κανάλι της λιανικής, στο οποίο “κινούνται” περισσότερο τα κλασικά cans. Σε αυτό το πλαίσιο οι συνεργασίες με τα σούπερ μάρκετ είναι στοχευμένες σε premium retailers, όπως για παράδειγμα κάναμε πρόσφατα και στην αγορά της Ρουμανίας» προσθέτοντας ότι «βασική στρατηγική μας παραμένει η σύναψη συνεργασιών με τοπικούς εισαγωγείς προκειμένου να εξασφαλίζουμε τις καλύτερες δυνατές προοπτικές ώστε το σήμα της ΕΨΑ να μπορέσει όχι μόνο να εισχωρήσει αλλά δυνητικά να κατακτήσει μια καλή θέση στις ξένες αγορές.

Μοντέλο που ήδη αποδίδει σημαντικά στην αγορά του Κουβέιτ». Η σταθερά ανοδική πορεία την τελευταία διετία στις διεθνείς αγορές μεταφράζεται για την ΕΨΑ σε συμμετοχή των εξαγωγών σήμερα κοντά στο 10% επί του τζίρου -ποσοστό που αποτελούσε στόχο της διοίκησηςαπό 7% πέρυσι και 5% το 2014. Εντός συνόρων Εντός συνόρων, η εταιρεία προσδοκά φέτος να επιτύχει καλύτερες επιδόσεις, καθώς το 2015 ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά.

Μάλιστα, στον βαθμό που οι καιρικές συνθήκες ευνοήσουν, επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη για αυξημένο τουριστικό ρεύμα τη θερινή σεζόν, ομαλοποιηθεί και η εικόνα της οργανωμένης λιανικής, τότε η χρονιά δύναται να κλείσει εμφανίζοντας ακόμα και κερδοφόρα αποτελέσματα. «Εάν δεν υπάρξουν νέες αναπάντεχες εξελίξεις και μείνουμε μόνο στην αλλαγή του ΦΠΑ στο 24%, εκτιμάμε ότι μπορούμε να εμφανίσουμε καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την περσινή χρονιά» αναφέρει ο επικεφαλής της εταιρείας.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, η εικόνα του 2015 επηρεάστηκε από την κακή πορεία που κατέγραψε η κατανάλωση το βασικό δίμηνο για την κατηγορία των μη αλκοολούχων, δηλαδή η περίοδος Ιούνιος Ιούλιος.

Τόσο οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν πέρυσι τον Ιούνιο, όσο και οι πολιτικές εξελίξεις που ακολούθησαν, τα capital controls και εν γένει το βαρύ κλίμα που επικράτησε πέρυσι το καλοκαίρι, ήταν σκληρό χτύπημα για τον κλάδο, που κατέγραψε υψηλές απώλειες σε όγκους και σε αξία. Για την ΕΨΑ το 2015 έκλεισε με απώλειες εσόδων της τάξεως του 10%, σε περίπου 10,4 εκατ. ευρώ από 11,5 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ διατηρήθηκε η αρνητική θέση σε επίπεδο προ φόρων αποτελεσμάτων.

Ωστόσο, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει το μερίδιο που κατέχει στην εγχώρια αγορά, το οποίο στην κατηγορία των λευκών αναψυκτικών υπολογίζεται στο 12%-14%

Πηγή: Ναυτεμπορική

Αξιολόγηση