Ψήνεται μεγάλο deal στον χώρο του αυτοκινήτου - Όλες οι λεπτομέρειες

Ψήνεται μεγάλο deal στον χώρο του αυτοκινήτου - Όλες οι λεπτομέρειες
Την διαγραφή πολύ μεγάλου μέρους των δανείων της «Π&Ρ Δάβαρης» από τα συνολικά 105,79 εκατομμύρια, η ζητά από τις τράπεζες ο Ομιλος Βασιλάκη, προκειμένου να εξαγοράσει το 70% της «Π&Ρ Δάβαρης» που, αντιπροσωπεύει τις Hyundai και Kia στην Ελλάδα.

Το υπόλοιπο 30% θα «μοιράζονται οι Πάνος και Ρίτσα Δάβαρη από 15% έκαστος, υπό την προϋπόθεση ότι το due diligence που θα διενεργηθεί δεν θα βγάλει κάποιο «λαβράκι» που να αλλάξει τους μετοχικούς συσχετισμούς. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του moneypro, το προσύμφωνο που υπέγραψαν οι δύο πλευρές για την μεταβίβαση του συγκεκριμένου ποσοστού έχει ισχύ έως την 30η Ιουνίου του 2016 και με βάση αυτό, έως τότε, θα πρέπει να έχει γίνει αποδεκτή από τις τράπεζες η πρόταση διαγραφής χρεών, η οποία θα συνοδεύεται από συγκεκριμένο business plan.

Μάλιστα οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο συγκεκριμένο επιχειρηματικό πλάνο θα αναφέρεται ότι ο δανεισμός της εταιρίας θα πρέπει να κινείται πέριξ των 20 εκατομμύριων ευρώ, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετείται και καταστεί βιώσιμος. Για αυτόν ακριβώς το λόγο ο Ομιλος Βασιλάκη θα προτείνει την μεταβίβαση των ακινήτων της «ΔΑΒΑΡΗΣ» στις τράπεζες, οι οποίες έχουν εγγράψει σε αυτά προσημειώσεις ύψους 63,67 εκατομμύρια ευρώ.

Βέβαια με τα σημερινά δεδομένα και με την εικόνα που διαμορφώνεται στην κτηματαγορά η αξία τους είναι προφανώς χαμηλότερη και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις κινείται πέριξ των 30 εκατομμυρίων ευρώ. Αν και εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, τότε μιλάμε για κατάθεση «αίτησης διαγραφής» γύρω στα 59 εκατομμύρια ευρώ και μεταβίβασης των ακινήτων αξίας 30 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να μείνει καθαρός δανεισμός γύρω στα 20 εκατομμύρια ευρώ. Για την συγκεκριμένη προ- συμφωνία είναι ενήμερη και η μαμά εταιρία στην Κορέα, αφού την περασμένη Πέμπτη υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ των τριών, πλέον, πλευρών.

Αυτό που προκύπτει είναι ότι και οι Κορεάτες είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για το κατά πόσον οι τράπεζες θα δεχτούν την συγκεκριμένη πρόταση για την αναδιάρθρωση των δανείων της ΔΑΒΑΡΗΣ.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΣΤΗΜΙΚΕΣ
Με βάση τον δανεισμό της εταιρίας με ημερομηνία 22/05/2015, από τα 105,79 εκατομμύρια ευρώ, τα 46, 1 τα έχει χορηγήσει η Alpha bank και από αυτά τα 39,08 εκατ. αποτελούν ομολογιακό δάνειο. Η τράπεζα για τα συγκεκριμένα δάνεια έχει εγγράψει προσημειώσεις ύψους 40,87 εκατομμύρια ευρώ. Η Πειραιώς έχει χορηγήσει 27,997 εκατομμύρια ευρώ δάνεια, όλα βραχυπρόθεσμα, έχοντας εξασφαλίσεις 8,8 εκατομμύρια ευρώ. Η Εθνική τράπεζα έχει χορηγήσει στην «ΔΑΒΑΡΗΣ» 14,23 εκατομμύρια ευρώ δάνεια, όλα βραχυπρόθεσμα, έχοντας εξασφαλίσεις 6 εκατομμύρια ευρώ. Η Eurobank έχει χορηγήσει 13,36 εκατομμύρια ευρώ δάνεια, όλα βραχυπρόθεσμα, έχοντας εξασφαλίσεις 8 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η Attica bank έχει χορηγήσει 4,01 εκατομμύρια ευρώ δάνεια, όλα βραχυπρόθεσμα, χωρίς καμία εξασφάλιση.

Από την πολυτελή ζωή στα χρέη

Είναι προφανές ότι ένας ακόμη πανίσχυρος επιχειρηματίας που μεσουρανούσε στο χώρο του αυτοκινήτου, έπεσε θύμα της πολύχρονης κρίσης που βιώνει η χώρα, αφού όπως είχαν γράψει πριν λίγους μήνες το moneypro η επιχείρησή του αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα ρευστότητας, αλλά και αδυναμία εκπλήρωσης υποχρεώσεων σε Δημόσιο, τράπεζες, προμηθευτές, αλλά και πελάτες. Ο εισαγωγέας αυτοκινήτων Πάνος Δάβαρης, επικεφαλής του ομώνυμου ομίλου (Π&Ρ Δάβαρη), που, αντιπροσωπεύει τις Hyundai και Kia στην Ελλάδα, είναι προφανές ότι δεν άντεξε ελέω της πολύ κακής συγκυρίας που βίωσε ο κλάδος του Ι.Χ. τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας και από την μεγάλη ζωή, που περιελάμβανε πολυτελής διαμονές σε Ευρώπη και Αμερική, ειδικού σχεδιασμού και αρχιτεκτονικής σκάφη, απόκτηση μετοχών αξίας πολλών εκατομμυρίων στην ΠΑΕ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ επί των ημερών Βγενόπουλου- Πατέρα, μετρά σήμερα χρέη πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες και ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στους ισολογισμούς των εταιριών του. Όμως τα δύσκολα δεν τελειώνουν εδώ, αφού ήδη η μαμά εταιρία (Hyundai) έχει γίνει αποδέκτης πολλών παραπόνων τόσο από ορισμένους dealers της Δάβαρης, όσο και από απλούς καταναλωτές, οι οποίοι της επισημαίνουν ότι ενώ έχουν εξοφλήσει τα αυτοκίνητα που έχουν παραγγείλει ,δεν τα έχουν παραλάβει αν και έχουν περάσει μήνες, ενώ κάποιοι άλλοι που τα αγόρασαν με δανεισμό ξεκίνησαν να καταβάλλουν δόσεις δανείων που έχουν λάβει για την αγορά των αυτοκινήτων, χωρίς να ξέρουν αν ποτέ θα τα παραλάβουν. Αυτή την περίοδο η «Δάβαρης» προσπαθεί να βρεθεί λύση με τις τράπεζες στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει, ωστόσο η έλλειψη ρευστότητας δεν της επιτρέπει να προχωρά σε εισαγωγές όχι μόνο Ι.Χ. αλλά και ανταλλακτικών.

Η σχέση του Βασιλάκη με το αυτοκίνητο

Ο Ομιλος Βασιλάκη έχει στενή σχέση με το χώρο του Αυτοκινήτου μέσω της Autohellas –Hertz, η οποία υπάρχει στην Ελλάδα περισσότερο από 44 χρόνια και από το 1978 έως σήμερα κρατά σταθερά τη πρώτη θέση στον κλάδο της ενοικιάσεως αυτοκινήτων.
Απασχολεί πάνω από 550 άτομα και με στόλο της ξεπερνά τα 23.000 αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας τα οποία διακινούνται από 115 σταθμούς σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων 21 από αυτούς είναι σε αεροδρόμια.

-Το 1962 Ιδρύθηκε η Εταιρεία Hertz Hellas από την Hertz American Express Ltd.
-Το 1966 Ο κ. Θ. Βασιλάκης υπογράφει συμβόλαιο συνεργασίας με την Hertz International για αντιπροσώπευση στην Κρήτη. Ο αρχικός στόλος αποτελείται από 6 Volkswagen Beetle. Την ίδια χρονιά ιδρύεται η TH. VASSILAKIS SA.
-Το 1972 επεκτείνεται η παρουσία της Εταιρείας και στη Ρόδο. Ο στόλος της εταιρείας ανέρχεται σε 300 αυτοκίνητα.
- Το 1974 ο κ. Θ. Βασιλάκης εξαγοράζει τη Hertz Hellas, θυγατρική της Hertz International, την μετονομάζει σε AUTOHELLAS ΑΤΕΕ και αναλαμβάνει την αντιπροσώπευση της Hertz σε όλη την Ελλάδα.
-Το 1998 ανανεώνεται η σύμβαση franchise με την Hertz Corporation για άλλα 26 έτη μέχρι της 31/12/2023.
-Το 1999 η AUTOHELLAS εισάγεται στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών. -Το 2003 AUTOHELLAS εξαγοράζει την εταιρεία Bemal Auto Ltd που δραστηριοποιείται στην Βουλγαρία, ώς εθνικός franchisee της Hertz και εισαγωγέας/διανομέας των αυτοκινήτων Seat και Audi στη Βουλγαρία.

ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Αξιολόγηση