Έτσι θα προχωρήσει ο «Μαρινόπουλος» και η κοινή εταιρεία με τον «Σκλαβενίτη»

Έτσι θα προχωρήσει ο «Μαρινόπουλος» και η κοινή εταιρεία με τον «Σκλαβενίτη»
Ολα τα βασικά σημεία του στρατηγικού σχεδιασμού της Μαρινόπουλος για την επανατοποθέτησή της στην οργανωμένη λιανική, αλλά και το πλαίσιο συμφωνίας στην οποία στηρίχθηκε η συγκρότηση κοινής εταιρείας με τη Σκλαβενίτης, έρχεται σήμερα στο φώς.

Το σχέδιο για την «επόμενη μέρα» της ιστορικής λιανεμπορικής εταιρείας παρουσιάζεται αναλυτικά σε δημοσίευμα της «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ».

Όλα τα σημεία της συμφωνίας, τόσο για την Μαρινόπουλος όσο και για την κοινή εταιρεία με την Σκλαβενίτης, έχουν ως εξης:

Ο κύκλος περιορισμού του δικτύου πωλήσεων ολοκληρώθηκε με το κλείσιμο συνολικά 70 καταστημάτων.

  • Αντίστοιχα διακόπηκαν συγκεκριμένες συνεργασίες στο πεδίο του franchise.
  • Η εταιρεία αποχώρησε από την αγορά χονδρικής.
  • Πλέον η αλυσίδα θα προχωρήσει σε ενεργή διαχείριση του δικτύου της, προβαίνοντας στην ίδρυση νέων σημείων, έχοντας στόχο την επέκταση, αλλά και την αντικατάσταση όσων σούπερ μάρκετ δεν φέρνουν κέρδη.
  • Το δίκτυο απαρτίζεται σήμερα από 353 εταιρικά σημεία και 129 franchise. §Η διοίκηση της εταιρείας έχει ήδη ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος του νοικοκυρέματος σχετικά με την αναδιοργάνωσή της, τα οικονομικά της και την εμπορική της πολιτική.
  • Από αυτή την εβδομάδα θα αρχίσει να ομαλοποιείται η τροφοδοσία των καταστημάτων της εταιρείας.
  • Μέσα στον μήνα η αλυσίδα θα παρουσιάσει τα πρώτα τέσσερα καταστήματά της με νέο brand και οργάνωση.
  • Το συνολικό rebranding του δικτύου υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ δεν θα περιλαμβάνει το σήμα Carrefour. H εταιρεία συζητεί με τους Γάλλους την επόμενη μέρα, διότι μένει σε εκκρεμότητα η χρήση των σημάτων στα private label προϊόντα.
  • Στόχος της Μαρινόπουλος είναι η επιστροφή της σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και στην κερδοφορία. Εκτιμάται ότι ήδη από το 2016 θα αρχίσει να εμφανίζει θετικά αποτελέσματα σε μηνιαία βάση, με στόχο το 2017 να είναι η πρώτη χρονιά που θα κλείσει με θετικό αποτέλεσμα.
  • Από τον ισολογισμό που θα δημοσιεύσει φέτος η Μαρινόπουλος θα προκύψουν όλα τα νέα οικονομικά της μεγέθη, αλλά και η νέα δομή της.
  • Το 2015 έκλεισε με πωλήσεις 1,1 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται το franchise, η χονδρική και τα hypermarket. Το δίκτυο franchise εκτιμάται ότι το 2015 πραγματοποίησε πωλήσεις της τάξης των 150 εκατ.
  • Πριν από λίγους μήνες η εταιρεία ενισχύθηκε με 75 εκατ. ευρώ (δάνειο και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου) και πρόσφατα με νέο δάνειο 100 εκατ. ευρώ, ενώ αναδιαρθρώθηκε ο προηγούμενος δανεισμός της, ύψους 160 εκατ. ευρώ.
  • Το πλάνο της Μαρινόπουλος δεν προβλέπει νέα χρηματοδότηση από τράπεζες.
  • Η θυγατρική εταιρεία στην Κύπρο συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία της ενισχύοντας τη θέση της στην τοπική αγορά. Το επενδυτικό πλάνο προβλέπει τη δημιουργία νέων καταστημάτων.
  • Η εταιρεία ανασχεδιάζει τη στρατηγική της στη Βουλγαρία.

Για την κοινή εταιρεία

Παράλληλα με τον σχεδιασμό για την επανατοποθέτηση της Μαρινόπουλος στην αγορά, «τρέχει» και το σχέδιο οργάνωσης της κοινής εταιρείας με τη Σκλαβενίτης, για την οποία τα hypermarket φαίνεται ότι λειτούργησαν ως ένα μοντέλο καταστήματος ικανό να αποτελέσει τη βάση συνεργασίας των οικογενειών Μαρινόπουλου Σκλαβενίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο σχεδιασμός για το όλο εγχείρημα προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Η κοινή εταιρεία θα διαθέτει οκταμελές διοικητικό συμβούλιο, μη εκτελεστικός πρόεδρος του οποίου θα είναι ο κ. Λεωνίδας Μαρινόπουλος, CEO ο κ. Γεράσιμος Σκλαβενίτης και μέλη του μόνο μέλη των δύο οικογενειών.
  • Την ευθύνη του management της εταιρείας θα έχει η Σκλαβενίτης.
  • Η εταιρεία θα έχει κοινή εμπορική πολιτική με τη Σκλαβενίτης.
  • Το δίκτυο των 33 hypermarket πραγματοποιεί σήμερα ετήσιο τζίρο 325 εκατ. ευρώ.
  • Η εταιρεία εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει αρχές Ιουνίου και αφού πρώτα λάβει την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
  • Ο βίος της αρχίζει χωρίς δάνεια και με απόλυτα ισορροπημένες τις υποχρεώσεις της έναντι των κεφαλαίων, των αποθεμάτων και των assets που θα διαθέτει.
  • Ως σήμα της θα έχει το Σκλαβενίτης Hypermarket, συνδυαζόμενο με το νέο εμπορικό σήμα της Μαρινόπουλος.
  • Στόχος είναι να αναπτυχθεί και με νέα σημεία πώλησης.
  • Οι μεγαλύτεροι προμηθευτές της αγοράς, περί τους 80 με 90, ενημερώθηκαν από τη Μαρινόπουλος για τη στρατηγική της κοινής εταιρείας, καθώς και αυτή της Μαρινόπουλος