Οι ελληνικές εταιρείες που ψάχνουν την «επιβίωση» στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Οι ελληνικές εταιρείες που ψάχνουν την «επιβίωση» στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Σε μια εποχή που η Ελλάδα αναζητά εναγωνίως ξένους επενδυτές που θα φέρουν κεφάλαια στη χώρα μας προκειμένου να παραχθεί πλούτος, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να επέλθει επιτέλους η πολυπόθητη ανάπτυξη, την ίδια στιγμή οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγκάζονται να «ξενιτευτούν», προκειμένου να επιβιώσουν.

Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που «κούνησαν μαντίλι», αφού διαπίστωσαν ότι είναι αδύνατον να παραμείνουν ζωντανές έχοντας να αντιμετωπίσουν ένα ιδιαίτερα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από αδυναμία άντλησης ρευστότητας, δραματική συρρίκνωση της κατανάλωσης, περιορισμό στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) και ασφαλώς εξοντωτικές φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις. Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά, όπως οι coca cola, Βιοχάλκο κλπ. Μπορεί η Ευρώπη να βρίσκεται στη γειτονιά μας, όμως η αχανής αγορά των ΗΠΑ παρά την απόσταση έχει… έρθει πιο κοντά τόσο χάρη στο ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο για επενδύσεις όσο και στην ισοτιμία ευρώ-δολαρίου που κάνει ανταγωνιστικότερα τα ευρωπαϊκά προϊόντα. Με δεδομένα τα προβλήματα στην ελληνική αλλά και την ευρωπαϊκή οικονομία, η αμερικάνικη αγορά αποτελεί μια πραγματική ευκαιρία που οι ελληνικές επιχειρήσεις αξιοποιούν.


ΦΑΓΕ. Επιδότηση ύψους 780.000 δολαρίων έλαβε η ΦΑΓΕ από το Empire State Development, που αποτελεί την επικεφαλής υπηρεσία για την οικονομική ανάπτυξη στην πολιτεία της Νέας Υόρκης για την επένδυση που ολοκλήρωσε μέσα στο 2015 για το διπλασιασμό της παραγωγικής της δυναμικότητας. Η FAGE USA Dairy Industry, έχει μερίδιο 4% στην αμερικάνικη αγορά γιαουρτιού, και με τη νέα εγκατάσταση στη γραμμή παραγωγής, σε επιφάνεια 80.000 τετραγωνικών ποδιών στο Johnstown, του Fulton County διπλασιάζει την παραγωγική δυναμικότητα της ΦΑΓΕ καλύπτοντας ταυτόχρονα τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί σε εθνικό επίπεδο. Στόχος αυτής της νέας επένδυσης είναι να εξυπηρετήσει τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα της σε όλη την Αμερική.


ΔΩΔΩΝΗ. Ακολουθώντας το δρόμο που άνοιξε η ΦΑΓΕ το 2016 η εταιρεία ΔΩΔΩΝΗ δίνει έμφαση στην αγορά των ΗΠΑ, με τα τυριά της, και ενισχύει συστηματικά την παρουσία της αυξάνοντας το δίκτυό της και τα προϊόντα της. «Οι δυνατότητες ανάπτυξής μας στις ΗΠΑ είναι πολύ μεγάλες, και έχουμε παρουσία εκεί με τρία είδη φέτας (βαρελίσια, βιολογική και light), με σκληρά τυριά, τη σκληρή μυζήθρα και σύντομα όταν και με το χαλούμι. Ειδικά για τη σκληρή μυζήθρα η ζήτηση και η ανάπτυξη των πωλήσεών μας είναι κατακόρυφη. Στρατηγική μας είναι να αναπτύξουμε κι άλλο το δίκτυο διανομής μας με συνεργασίες με μεγάλα σουπερμάρκετ, όπως με το Walmart αλλά και στις ethnic αγορές».

ΓΑΙΑ. Η ΓΑΙΑ Τρόφιμα (GAEA), εδώ και ένα χρόνο δραστηριοποιείται με δική της θυγατρική στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, μετά την απόφασή της να τερματίσει τη συνεργασία με τοπικό διανομέα. Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζεται ενδυναμώσει την παρουσία της, εμπλουτίζοντας το χαρτοφυλάκιο που εξάγει στους Αμερικανούς (ελιές, πάστα ελιάς, ελαιόλαδο), με ελληνικά τρόφιμα κορυφαίας ποιότητας.
Τα αποτελέσματα από τον πρώτο χρόνο αυτόνομης παρουσίας στις ΗΠΑ ξεπέρασαν κάθε προσδοκία αφού οι πωλήσεις στην αμερικάνικη αγορά μέσα σε ένα χρόνο υπερδιπλασιάστηκαν και από 1,4 εκατ. δολάρια το 2014 έφθασαν στα 5 εκατ. δολ. το 2015, με προοπτική να αυξηθούν ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια


ΤΙΤΑΝ. Για να αντιμετωπίσει την κρίση στην εγχώρια αγορά τα τελευταία χρόνια ο Όμιλος στράφηκε έντονα στις εξαγωγές και παρά τις συνθήκες υψηλού ανταγωνισμού, κατόρθωσε να εξάγει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής, χάρη στις υψηλές επιδόσεις των εργοστασίων του. Το 2015 οι πωλήσεις του Ομίλου ΤΙΤΑΝ σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη, κυρίως λόγω της δυναμικής ανόδου της αγοράς στις ΗΠΑ.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε €1.397,8 εκ., παρουσιάζοντας αύξηση 20,7% σε σύγκριση με το 2014. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αυξήθηκαν κατά 19,2% και ανήλθαν σε €216,4 εκ.


FOLLIE FOLLIE. Στο Wοrld trade Center στη Νέα Υόρκη θα εγκαινιαστεί το Μάιο εμπορικό κέντρο των 47.000 τ.μ αποτελώντας την καρδιά του shopping στη Νέα Υόρκη. Στο νέο εμπορικό κέντρο σχεδιάζει μεγάλο κατάστημα η Folli-Follie με το νέο concept μεγάλων πολυτελών καταστημάτων της. Το πρώτο έγινε στην Ερμού πριν λίγους μήνες και ήδη έχει δημιουργήσει 12 μεγάλα Folli-Follie σε όλο τον κόσμο και μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν ανοίξει 25.

Σχέδιο της Lariplast για νέα μονάδα

Η Lariplast υπό την προεδρία του Γιάννη Τσερεπά (φωτ.), ο οποίος βραβεύτηκε πρόσφατα με το βραβείο του δυναμικά αναπτυσσόμενου επιχειρηματία της χρονιάς ετοιμάζεται για τη δημιουργία νέα παραγωγικής μονάδας στις ΗΠΑ. Το 2012 τέθηκε σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο της εταιρείας εκτός Ελλάδας στη Γαλλία και σήμερα σύμφωνα με τον κ. Τσερεπά, η οικονομική συγκυρία ευνοεί την επέκταση στις ΗΠΑ «Στην Αμερική οι τράπεζες δεν κοιτάνε τα collaterals αλλά τα business plan για να δανείσουν μια επιχείρηση γιατί ενδιαφέρονται περισσότερο για το μέλλον που δείχνει ένα business plan παρά για το παρόν που αντιπροσωπεύουν τα collaterals τα οποία στο μέλλον μπορεί και να έχουν άλλη αξία» σημείωσε, ενώ τόνισε και το ιδιαίτερα ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον που βρίσκει μια εταιρεία που θέλει να επενδύσει στις ΗΠΑ. Η Lariplast είναι ηγέτης στον τομέα της (τα πλαστικά) στην Ελλάδα πραγματοποιεί εξαγωγές κατά 75% με το συνολικό κύκλο εργασιών της στα 31 εκ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

Αξιολόγηση