Οι πέντε αλυσίδες supermarket που θα μείνουν στην ελληνική αγορά

Οι πέντε αλυσίδες supermarket που θα μείνουν στην ελληνική αγορά
Σε πέντε μεγάλες αλυσίδες αναμένεται να οδηγήσει η συγκέντρωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις κορυφαίων στελεχών του κλάδου των σούπερ μάρκετ που συμμετείχαν στο συνέδριο «CEO Forum 2016».

Ενδεικτικές των κυοφορούμενων εξελίξεων ήταν οι αναφορές του Φρανς Μίλερ, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του βελγικού ομίλου Delhaize, ο οποίος έχει παρουσία στην Ελλάδα μέσω της ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο κ. Μίλερ ρωτήθηκε στο συνέδριο που διοργάνωσε το κλαδικό περιοδικό Σελφ Σέρβις για το ενδεχόμενο εξαγοράς κάποιας μεγάλης ελληνικής αλυσίδας εντός του 2016 και απάντησε ότι ο όμιλος θα συμμετέχει στη διαδικασία συγκέντρωσης που βρίσκεται στην ελληνική αγορά, αν και εξήγησε ότι δεν μπορεί να πει περισσότερα, καθώς εκπροσωπεί μια εισηγμένη εταιρεία.

Ο κ. Μίλερ σχολίασε επίσης σχετικά με την εν εξελίξει συγχώνευση της Delhaize με την ολλανδική Ahold, ότι θα διατηρηθεί το τοπικό στοιχείο τόσο σε επίπεδο προϊόντων όσο και σε επίπεδο στελεχών. Μάλιστα δήλωσε την πίστη του στη διοικητική ομάδα της ΑΒ Βασιλόπουλος, στην οποία άλλωστε πιστώνονται οι καλές επιδόσεις της εταιρείας ειδικότερα το 2015 πραγματοποίησε πωλήσεις 2 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 9%. Δύο κορυφαία στελέχη της αγοράς, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης (διευθύνων σύμβουλος της Μetro AEBE) και ο Κώστας Μαχαίρας (εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Delhaize και διευθύνων σύμβουλος για τις δραστηριότητες της Delhaize στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης) εξέφρασαν την εκτίμηση ότι η συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ θα οδηγήσει σε πέντε αλυσίδες.

Μάλιστα ο κ. Μαχαίρας προέβλεψε ότι οι τρεις από τις πέντε θα είναι ελληνικές, ενώ μια από τις μελλοντικές τάσεις στον κλάδο θα είναι η είσοδος στην αγορά παικτών τύπου AmazonFresh. Αυτή η αλλαγή στο ψηφιακό περιβάλλον της αγοράς αναπτύχθηκε αρκετά στο πλαίσιο του συνεδρίου, όπου αναδείχθηκε και μια ακόμη τάση αναφορικά με το «every day low price», με τους επιχειρηματίες να προσανατολίζονται σε αλλαγή στρατηγικής στον τομέα των προσφορών. Δύο ακόμη σημαντικοί εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου, ο Δήμος Βερούκας (πρόεδρος της Bazaar Α.Ε.) και ο Τέλης Θανόπουλος (πρόεδρος της Δ. Θανόπουλος Α.Ε.) κατέθεσαν τις απόψεις τους για τη συγκέντρωση στον κλάδο.

Συζητήθηκε επίσης η ανάγκη να μειωθούν οι προμήθειες στο πλαστικό χρήμα, αλλά και η αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων μέσω της διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων. Σε σχετικό πάνελ συζήτησης συμμετείχαν οι Νίκος Καραγεωργίου (πρόεδρος ΕΣΒΕΠ), Βαγγέλης Κυπριώτης (γενικός διευθυντής Καταναλωτικών Προϊόντων και Προϊόντων Υγείας & Φροντίδας Ελλάδος της Γρ. Σαράντης), Κωνσταντίνος Μ. Φρουζής (διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Creta Farms), Ιωάννης Αρτινός (γενικός διευθυντής της Αμβυξ Α.Ε.) και Κωνσταντίνα Καλλιμάνη (εντεταλμένη σύμβουλος του ομίλου Καλλιμάνη).

Εν τω μεταξύ, εν όψει του Νέου Παρατηρητηρίου Τιμών, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, αναφέρθηκε στη συνεργασία του με τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη, επιστημονικό σύμβουλο στο Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ο οποίος παρουσίασε στο συνέδριο έρευνα για τις αγοραστικές τάσεις και τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων

Αξιολόγηση