Γιατί τα πολυκαταστήματα δεν καταλαβαίνουν από κρίση

Γιατί τα πολυκαταστήματα δεν καταλαβαίνουν από κρίση
Σε μια περίοδο όπου η χώρα διανύει τη χειρότερη περίοδό της και ο εμπορικός κόσμος κάνει λόγο για σημαντική πτώση τζίρου και κλείσιμο καταστημάτων, τα πολυκαταστήματα όχι μόνο δεν καταλαβαίνουν από κρίση αλλά σημειώνουν και αύξηση της κερδοφορίας τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αλυσίδαπολυκαταστημάτων Αttica που σε διάστημα ενόςδεκαμήνου χαρακτηρίστηκε από επιδόσεις καλύτερες της αγοράς (περίπου 5%-6%) και η διοίκησητης εταιρίας προσβλέπει σε κύκλο εργασιών 155 εκατ. ευρώ στο κλείσιμο του 2015 (από 141 εκατ. ευρώ πέρυσι) ενώ προγραμματίζει και νέες επενδύσεις.

Τις καλύτερες επιδόσεις κατέγραψαντο attica στο City Link, καθώς και το Golden attica στο Golden Ηall,δίνοντας ισχυρή ώθηση στα μεγέθη της εταιρείας, η οποία συνέχισε να διευρύνει το μερίδιό της διατηρώντας υγιή χρηματοοικονομική θέση και παραμένοντας κερδοφόρα (πρόβλεψη για κέρδη προ φόρων 9,5 εκατ. ευρώ φέτος από 11 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση).

Κόντρα στο κλίμα αβεβαιότητας και κακής ψυχολογίας που ταλανίζει όλο το φάσμα του λιανεμπορίου, η εταιρία Αττικά Πολυκαταστήματα κατάφερε να διαχειριστεί τις τελευταίες δυσμενείς εξελίξεις στην οικονομία, με αποκορύφωμα τα capital controls, χωρίς απώλειες, καθώς εφοδίασε τα καταστήματά της με το εμπόρευμα της χειμερινής σεζόν ήδη από το α’ δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, όταν άλλες εταιρείες του κλάδου αδυνατούσαν να πραγματοποιήσουν εισαγωγές.

Ταυτόχρονα συνέχισε να επενδύει στο προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο ενισχύοντας υπάρχουσες συνεργασίες και συνάπτοντας νέες, όπως π.χ. με το γνωστό στην αμερικανική βιομηχανία μόδας σήμα ανδρικής ένδυσης John Varvatos.

Επίσης η θυγατρική Cosmobrands, η οποία εισάγει και διανέμει στην ελληνική αγορά μάρκες καλλυντικών κι έχει αναπτύξει δίκτυο τεσσάρων καταστημάτων Carelab by attica, έχει αυξήσει το δίκτυο των αντιπροσωπειών της. Τα παραπάνω ευνόησαν τις επιδόσεις της αλυσίδας.

Ειδικότερα στο εννεάμηνο το attica στο City Link εμφάνισε πωλήσεις περίπου 60 εκατ. ευρώ με αύξηση 6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ εκτιμάται ότι θα κλείσει με τζίρο πάνω από 78 εκατ. ευρώ.

Το golden attica εμφάνισε πωλήσεις 30 εκατ. ευρώ με αύξηση 5% και με στόχο να ξεπεράσει τον πήχη των 40 εκατ. ευρώ.

Σταθεροποιητικά κινούνται τα μεγέθη του attica στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens, που εμφάνισε πωλήσεις περίπου 1,2 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, με στόχο να κλείσει με 1,85 εκατ. ευρώ.

Τα δύο attica στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos της Θεσσαλονίκης εμφάνισαν πωλήσεις 10,85 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά περίπου 5%, με στόχο να φθάσουν στα 15,6 εκατ. ευρώ, ενώ το νέο attica της Τσιμισκή (μη συγκρίσιμα μεγέθη) με τζίρο 10,5 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο αναμένεται να φθάσει στα 15,5 εκατ. ευρώ φέτος.

Η ελαφρά υστέρηση στα μεγέθη των καταστημάτων της Βόρειας Ελλάδας αποδίδεται στη βαθύτερη κρίση που υπέστη η τοπική αγορά συγκριτικά με την αγορά της Αθήνας, στο διαφορετικό περιβάλλον ανταγωνισμού αλλά και στην απουσία εμπορικής κίνησης από Ρώσους τουρίστες έναν παραδοσιακό πελάτη της τοπικής αγοράς.

Πάντως, τον Οκτώβριο όλα τα σημεία του δικτύου εμφανίζουν θετικές επιδόσεις. Ενδεικτικά σημειώνεται η αύξηση πωλήσεων του attica στο City Link κατά 7%, του golden attica 16%, του attica στο The Mall Athens 13% και του Μediterranean Cosmos 12%, ενώ το ανοδικό τέμπο διατηρείται τον Νοέμβριο.

Αναφορικά με τους στρατηγικούς στόχους της διοίκησης, για το 2016 και με αφορμή την συμπλήρωση δέκα ετών λειτουργίας του attica στο City Link, έχει προβλεφθεί επένδυση άνω των 3 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση της κτηριακής υποδομής, που θα υλοποιηθεί σταδιακά.

Επίσης παραμένει στο «ραντάρ» η αναζήτηση ακινήτου περί τα 3.000 τ.μ. στα νότια προάστια και συγκεκριμένα στη σταθερά αναπτυσσόμενη αγορά της Γλυφάδας, προκειμένου να δημιουργηθεί νέο πολυκατάστημα.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

Αξιολόγηση