Το μεγάλο παζάρι για τον έλεγχο της HSW

Το μεγάλο παζάρι για τον έλεγχο της HSW
Την πρόθεση του να εξαγοράσει την Hellenic Seaways, μέσω των Μινωικών γραμμών που ελέγχει, «διαφημίζει» ο Ιταλός μεγαλοεφοπλιστής Emanuel Grimaldi, διεκδικώντας από την Τράπεζα Πειραιώς το πλειοψηφικό πακέτο που αυτή ελέγχει στην HSW.

Όμως κύκλοι της αγοράς μιλούν για υστερόβουλη κίνηση του ιταλού καιεπικαλούνται πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες «σε προηγούμενη επαφή με τηνελληνική τράπεζα είχε κάνει μάλλον υποτιμητική αν όχι εξευτελιστική προσφορά».

«Που ήταν ο Grimaldi στα πρώτα πέτρινα χρόνια της κρίσης, όταν το κόκκινο μελάνιέρεε άφθονο; Ουδέποτε έβαλε το χέρι στην βαθιά του τσέπη σε αντίθεση με την στήριξηπου έδωσε, και καλά έκανε, στην σχεδόν 100% δική του Minoan Lines» σημειώνουνμε αγανάκτηση μέτοχοι που μόχθησαν να γυρίσουν σε κερδοφορία την HellenicSeaways. Οι αμφιλεγόμενες αυτές προθέσεις του Emanuel Grimaldi ήταν γνωστέςαπό πέρσι και έρχονται την ίδια χρονική στιγμή που οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείεςόπως η Attica και η HSW κατάφεραν να εξυγιανθούν και να θέσουν τις βάσεις για«χτύπημα» του ιταλικού ανταγωνισμού κυρίως στην Αδριατική, που έχει περιέλθειστην κυριαρχία του ομίλου Grimaldi. Στο στόχαστρο λοιπόν τώρα φαίνεται ναμπαίνει η HSW, για την οποία αν και είναι βασικός μέτοχος, φέρεται να θέλει ναεξασφαλίσει ότι δεν θα απειλήσει τα συμφέροντα του ομίλου του και των Μινωικώντων οποίων κατέχει το 90%, αλλά κυρίως να προλάβει ίσως την είσοδο άλλουστρατηγικού επενδυτή στην HSW όπως έγινε με το αμερικάνικο fund Fortress στονόμιλο Attica Group, εξηγούν πηγές που γνωρίζουν άριστα πρόσωπα και πράγματα.

ΕΠΙΔΙΩΞΗ

Σύμφωνα με καλά πληροφορούμενες πηγές της ακτής Μιαούλη, ηπρόταση που έχει γίνει ατύπως από τον όμιλο Grimaldi προς την Τράπεζα Πειραιώς,η οποία είναι επίσης μεγαλομέτοχος της HSW, δεν ξεπερνούσε τα 10 εκατομμύριαευρώ για την εξαγορά ποσοστού που ξεπερνά το 43% των μετοχών. Οι ίδιοι κύκλοισημειώνουν όμως ότι πίσω από αυτή την υποτιμητική πρόταση κρύβεται η επιδίωξητου Emanuel Grimaldi να ασκήσει πιέσεις ώστε είτε να αγοράσει φτηνά το μερίδιοτης HSW είτε να πουλήσει ακριβά τις μετοχές που κατέχει. Και αυτό, γιατί την ίδιαστιγμή που κοστολογεί το 43% των μετοχών κοντά στα 10 εκατομμύρια, το 33,4%των μετοχών της HSW οι οποίες του ανήκουν μέσω των Μινωικών γραμμών είναικαταγεγραμμένες στα προς πώληση χρηματοοικονομικά στοιχεία του ομίλου έναντι50 εκατομμυρίων ευρώ.

Ναυτιλιακοί κύκλοι επισημαίνουν επίσης ότι «ο Grimaldi επιχειρεί, όχι ανιδιοτελώς,να εμφανιστεί ως τιμητής της ευρύτερης ευρωπαϊκής προσπάθειας εξυγίανσης τουτραπεζικού συστήματος καθώς οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται υπό πίεση για νααπεκδυθούν τις συμμετοχές των επιχειρήσεων των μη εξυπηρετούμενων δανείων».

Το φετινό καλοκαίρι ανέδειξε την Hellenic Seaways κυρίαρχο στο βορειανατολικόΑιγαίο -μετά και την κατάρρευση της ΝΕΛ- και μαζί με την Blue Star του ομίλουAttica κέρδισαν το στοίχημα του ελέγχου του Αιγαίου, κάτι το οποίο ο όμιλοςGrimaldi δεν θέλει να «θεριέψει» και να τον απειλήσει στην χρυσοφόρα Αδριατική.

Μετά από δύο χρόνια άσκησης management από τον εφοπλιστή Αντώνη Αγαπητό, ηHSW κατάφερε να γυρίσει πίσω στην κερδοφορία και μετά από 6 εκατομμύριαζημιές το 2013 να οδεύει φέτος σύμφωνα με πληροφορίες προς 22 εκατομμύριαλειτουργικά κέρδη. Ταυτόχρονα είναι από τις λίγες ναυτιλιακές εταιρείες πουκατάφερε να ρυθμίσει τα δάνεια της, εξασφαλίζοντας μετά από διαπραγμάτευση καιστήριξη από την Τράπεζα Πειραιώς κεφαλαιοποίηση των τραπεζικών της οφειλών,μείωση των επιτοκίων και αύξηση του χρόνου αποπληρωμής. Στην ΗSWσυμμετέχουν η Τράπεζα Πειραιώς (περίπου το 23,56% πέρασε από την ΑΝΕΚ στηντράπεζα λόγω χρεών και άλλο τόσο από την Sea Star Capital), 33,5% η Μinoan πουανήκει στον Grimaldi, η οικογένεια Στρίντζη και Αγαπητού και εκατοντάδεςμικρότεροι μέτοχοι.

BRAND NAME

O περισσότερο γνωστός στους Έλληνες Emanuele Grimaldi και οαδελφός του Gianluca ηγούνται του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου στην Ιταλία μεπερισσότερα από 100 πλοία κυρίως επιβατηγά και οχηματαγωγά. Πλέον έχουν κάνειάνοιγμα και στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, ενώ δραστηριοποιούνται καιστους λιμενικούς σταθμούς όπως της Βαρκελώνης. Η οικογένεια ελέγχει ομίλουςόπως οι Atlantica di Navigazione, Grimaldi Compagnia di Navigazione, Finnlines,Minoan Lines και Atlantic Container. Ο Emanuele Grimaldi είναι πρόεδρος τηςΈνωσης Ακτοοπλόων Ιταλίας και θεωρείται από πολλούς ως ο υπεύθυνος της«εκδίωξης» του ελληνικού στοιχείου από την θάλασσα την Αδριατικής. Ακόμα καιστην περίπτωση της κερδοφόρας Minoan (που του στοίχισε περί τα 90 εκατ. σεαυξήσεις κεφαλαίου), στην οποία ασκεί εξολοκλήρου το management, έχειουσιαστικά εξαφανίσει το brand name της από την Αδριατική. Η δήλωση του Ιταλούεφοπλιστή στο ναυτιλιακό συνέδριο της Βαρκελώνης ότι «οι τράπεζες κάποια στιγμήθα πρέπει να πάψουν να κάνουν τους πλοιοκτήτες. Είναι σαν τα παιδιά που παίζουνplaystation και δεν μπορείς να τους το πάρεις από τα χέρια» δεν περιποιεί τιμές στονίδιο και θύμισε το κατά πολλούς προκλητικό και αμετροεπές στυλ του.

Who is who

Γεννημένος στη Νάπολη, στη νότια Ιταλία, το 1956, σπούδασε Οικονομικές καιΕμπορικές Επιστήμες στο εκεί πανεπιστήμιο. Πέρασε όμως και από στρατιωτικήακαδημία το Military School της Nunziatella, επίσης στη Νάπολη. Μετά τηναποφοίτησή του το 1980, εργάστηκε για τις ναυτιλιακές δραστηριότητες τηςοικογένειας του, που τρέχει τώρα με τον αδελφό του Gianluca και τον γαμπρό τουDiego Pacella. Μέχρι πρότινος ήταν πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών ΕυρωπαϊκήςΚοινότητας. Η αγάπη του για το ευγενές σπορ της ιππασίας είναι επίσης περιβόητη

Με την γυναίκα του Ιλεάνα έχει αποκτήσει μια κόρη και δυο γιους που του έχουνχαρίσει και δυο εγγόνια. Ο Emanuele περνά πολλά Σαββατοκύριακα στο 25στρεμμάτων κτήμα του έξω από τη Ρώμη, ένα παλιό κυνηγητικό καταφύγιο γιαιταλούς πρίγκιπες όπου και συνηθίζει να κάνει ιππασία.

ΠΗΓΗ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ