Αυξημένες πωλήσεις της Coca-Cola HBC το γ' τρίμηνο

Αυξημένες πωλήσεις της Coca-Cola HBC το γ' τρίμηνο
Αύξηση όγκου πωλήσεων (σε κιβώτια) κατά 5,4% στο τρίτο τρίμηνο και κατά 4,3% στο εννεάμηνο του 2015 εμφάνισε η Coca-Cola HBC, σύμφωνα με την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών της που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα.


Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο υποχώρησαν κατά 2,7% (ανήλθαν στα 1,768 δισ. ευρώ) ενώ στο εννεάμηνο του 2015 υποχώρησαν κατά 1,6% (ανήλθαν στα 4,919 δισ. ευρώ).

Aναλυτικά, στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου 2015, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 5,4%, καθώς οι πρωτοβουλίες που είχαν επιφέρει θετικά αποτελέσματα στο πρώτο εξάμηνο ενισχύθηκαν περαιτέρω από τις καλές καιρικές συνθήκες και την ευνοϊκή συγκριτική βάση σε ορισμένες από τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα συνέχισε την ανοδική του πορεία, καταγράφοντας χαμηλή μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση, σε συνέχεια του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου κατά το οποίο είχε καταγράψει παρόμοιο ρυθμό αύξησης.

Η μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, με σημαντική συμβολή των κατηγοριών των χυμών και των ανθρακούχων αναψυκτικών.

«Αν και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε να αποδίδουν οι δράσεις που υιοθετούμε εν μέσω ενός δύσκολου περιβάλλοντος με ελέγχους στη διακίνηση κεφαλαίων, σε καμία περίπτωση δεν εφησυχάζουμε, καθώς τα μέτρα λιτότητας που υιοθετούνται στη χώρα θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις δραστηριότητές μας» υποστηρίζει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Αναπτυγμένες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκε κατά 7,4% στη διάρκεια του τριμήνου ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχε καταγράψει πτώση 9,6%. Ενέργειες όπως η πρωτοβουλία «Meals with Coke» και η εκστρατεία προώθησης της κλασσικής γυάλινης φιάλης της Coca Cola, που συνοδεύτηκε από προβολή στα ράφια των καταστημάτων καθώς και οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στις περισσότερες χώρες της συγκεκριμένης αγοράς, συνέβαλαν σε ισχυρά αποτελέσματα.

Παρόλο που σε όλες τις βασικές κατηγορίες καταγράφηκαν καλές επιδόσεις, η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών ξεπέρασε τις προσδοκίες μας με αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ποσοστό κοντά στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ιταλία αυξήθηκε στα χαμηλά επίπεδα του εύρους 10-20%, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχε καταγράψει πτώση στο μεσαίο επίπεδο του εύρους 10-20%. Οι επιτυχημένες πρωτοβουλίες όπως η εκστρατεία προώθησης της κλασσικής γυάλινης φιάλης της Coca Cola, τα σχετικά προγράμματα μάρκετινγκ και οι καλές καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα πολύ καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες. Στη διάρκεια του τριμήνου οι τάσεις στην αγορά ήταν ενθαρρυντικές συμπεριλαμβανομένων και του βελτιωμένου δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης και της προσδοκίας για μικρή αύξηση του ΑΕΠ για φέτος.

Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα συνέχισε την ανοδική του πορεία, καταγράφοντας χαμηλή μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση, ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχε καταγράψει παρόμοιο ρυθμό αύξησης. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, με σημαντική συμβολή των κατηγοριών των χυμών και των ανθρακούχων αναψυκτικών.

Αν και είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε να αποδίδουν οι δράσεις που υιοθετούμε εν μέσω ενός δύσκολου περιβάλλοντος με ελέγχους στη διακίνηση κεφαλαίων, σε καμία περίπτωση δεν εφησυχάζουμε, καθώς τα μέτρα λιτότητας που υιοθετούνται στη χώρα θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τις δραστηριότητές μας.

Στην Αυστρία καταγράφηκε αύξηση σε ποσοστό κοντά στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20% με καλές επιδόσεις σε όλες τις κατηγορίες, μετά την πτώση σε χαμηλό διψήφιο ποσοστό το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ο όγκος πωλήσεων στην Ελβετία αυξήθηκε σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό κι αυτό οφείλεται κυρίως στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών και των προϊόντων με το σήμα Coca-Cola, παρά τον αντίκτυπο της ανατίμησης του ελβετικού φράγκου στις συνήθειες των καταναλωτών, που οδήγησε στην αύξηση των διασυνοριακών αγορών.

Στην Ιρλανδία, από την άλλη μεριά, καταγράφηκαν χαμηλές επιδόσεις κυρίως λόγω των ανταγωνιστικών πιέσεων και των κακών καιρικών συνθηκών τους καλοκαιρινούς μήνες.

Συνολικά, η αύξηση του όγκου πωλήσεων σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές συναλλαγματικές ισοτιμίες, πρωτίστως του ελβετικού φράγκου, αύξησαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις κατά 6,4%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 3,5%. Αυτό οφείλεται στις αποπληθωριστικές πιέσεις, στην υπερίσχυση των πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών έναντι άλλων κατηγοριών, επηρεάζοντας αρνητικά το μείγμα προϊόντων και στις προσπάθειές μας να παραμείνουν οι τιμές των προϊόντων μας σε προσιτά επίπεδα.

Αναπτυσσόμενες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 10,4%, σε σύγκριση με πτώση 10,6% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, συνεχίζοντας έτσι τη θετική πορεία σε αυτόν τον τομέα δραστηριοποίησης. Με την εξαίρεση των χωρών της Βαλτικής, όλες οι χώρες στο συγκεκριμένο τομέα δραστηριοποίησης κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη επωφελούμενες από τις αυξανόμενες δαπάνες για καταναλωτικά αγαθά και τα χαμηλά ποσοστά ανεργίας, καθώς και τις καλές καιρικές συνθήκες τους θερινούς μήνες του έτους.

Ο όγκος πωλήσεων στην Πολωνία αυξήθηκε κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό μετά την πτώση του όγκου πωλήσεων στο χαμηλό επίπεδο του εύρους 10-20% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, οι πωλήσεις της οποίας ενισχύθηκαν από το εμφιαλωμένο νερό με γεύσεις αλλά και την ανάπτυξη του δικτύου οργανωμένου εμπορίου. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών συνέβαλε επίσης σημαντικά στις θετικές επιδόσεις. Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι οικονομικές συνθήκες της χώρας συνεχίζουν να βελτιώνονται.

Ο όγκος πωλήσεων στη Δημοκρατία της Τσεχίας αυξήθηκε σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό σε σύγκριση με την πτώση κοντά στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, στην οποία συνέβαλε περισσότερο η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών, υπεραντιστάθμισε την πτώση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.

Οι επιδόσεις στην Ουγγαρία συνέχισαν να είναι θεαματικές και σε αυτό βοήθησαν εν μέρει οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Η αύξηση κατά ποσοστό κοντά στο υψηλό επίπεδο του εύρους 10-20% στη χώρα, έρχεται μετά τη μεσαίας τάξης μονοψήφια πτώση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Σε κάθε κατηγορία καταγράφηκε αύξηση. Εξαιρετικές επιδόσεις κατέγραψε η κατηγορία εμφιαλωμένων νερών η οποία υποστηρίχθηκε από την αύξηση του όγκου πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών.

Εξίσου σημαντικός παράγοντας αποδείχθηκε η παρουσίαση της νέας συσκευασίας του 1,25 L και η συνεχής έμφαση στις πρωτοβουλίες διάθεσης του κατάλληλου σήματος, στην κατάλληλη συσκευασία, στην κατάλληλη τιμή, μέσω του κατάλληλου καναλιού διανομής και για την κατάλληλη περίσταση.

Τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 6,8% στη διάρκεια του τριμήνου. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων αντισταθμίστηκε εν μέρει από την επιδείνωση σε ποσοστό 3,0% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, απόρροια των αποπληθωριστικών πιέσεων που περιορίζουν τα περιθώρια αύξησης τιμών στα προϊόντα μας στην περιοχή και του αρνητικού μείγματος, κυρίως λόγω της αύξησης του όγκου πωλήσεων εμφιαλωμένων νερών.


Αναδυόμενες αγορές

Ο όγκος πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκε κατά 2,4% στη διάρκεια του τριμήνου μετά την αύξηση 0,8% το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Οι ισχυρές επιδόσεις των περισσότερων χωρών του συγκεκριμένου τομέα δραστηριοποίησης αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την πτώση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία, η οποία αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του όγκου πωλήσεων του εν λόγω τομέα.

Ο όγκος πωλήσεων στη Ρωσία επιδεινώθηκε από τις τάσεις που παρατηρήθηκαν το πρώτο εξάμηνο. Η επίδραση από τις συνεχιζόμενες δυσμενείς συνθήκες της αγοράς και την υψηλότερη συγκριτική βάση λόγω της συμπλήρωσης ενός έτους από την προσθήκη του σήματος του χυμού Moya Semya στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας ενισχύθηκε από τις κακές καιρικές συνθήκες το καλοκαίρι.

Τα γεγονότα αυτά οδήγησαν σε πτώση του όγκου πωλήσεων περίπου 10%, μετά από μια χαμηλή μονοψήφια πτώση το προηγούμενο διάστημα πέρυσι. Με βάση τα τωρινά δεδομένα, συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι μπορούμε να περιορίσουμε την πτώση του όγκου πωλήσεων σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό στη διάρκεια του έτους.

Η Νιγηρία συνέχισε τη θετική της πορεία για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο με αύξηση όγκου πωλήσεων στο χαμηλό επίπεδο του εύρους 10-20%, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχε καταγράψει υψηλή μονοψήφια αύξηση. Η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας των φιαλών PET και οι καινοτομίες που εισήχθησαν στην κατηγορία των χυμών σε συνδυασμό με την αυξημένη κάλυψη των δικτύων διανομής, ενίσχυσαν τις πωλήσεις και συνεχίζουν να αποτελούν ενθαρρυντικά σημάδια για το υπόλοιπο έτος.

Ο όγκος πωλήσεων συνεχίζει την ανοδική του πορεία στη Ρουμανία, σε μια χώρα όπου το μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει σταθερό και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης βαίνει συνεχώς βελτιούμενος. Η επιτυχημένη υλοποίηση πρωτοβουλιών όπως η εκστρατεία «Coca-Cola KISS», οι αυξημένες επενδύσεις μάρκετινγκ, η ευνοϊκή συγκυρία μείωσης του ΦΠΑ και οι καλές καιρικές συνθήκες συνέβαλαν στην αύξηση σε ποσοστό κοντά στο μέσο επίπεδο του εύρους 10-20% στη διάρκεια του τριμήνου. Καταγράφηκαν καλές επιδόσεις στο σύνολο του χαρτοφυλακίου μας, ενώ η βελτίωση 1,3 ποσοστιαίων μονάδων στο μείγμα συσκευασίας ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντική.

Συνολικά, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις υπέστησαν σημαντικές πιέσεις από τις αρνητικές συναλλαγματικές μεταβολές, κλείνοντας το τρίμηνο με πτώση της τάξης του 13,0%. Η βελτίωση 4,0% στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών αύξησης της τιμής των προϊόντων μας αντιστάθμισαν μόνο εν μέρει τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών ισοτιμιών στα έσοδα.

Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, ανέφερε σχετικά:

«Οι εμπορικές πρωτοβουλίες μας σε συνδυασμό με τις υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες που επικράτησαν σε κάποιες περιοχές της Ευρώπης, συνέβαλαν στην ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεων στη διάρκεια του τριμήνου. Η αύξηση αυτή παρατηρήθηκε σε όλες τις αγορές, επιταχύνοντας το ρυθμό βελτίωσης των επιδόσεων της εταιρείας.

Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του έτους, παρατηρούμε ότι στις ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, όπου εδώ και πολλά χρόνια η οικονομική δραστηριότητα βρισκόταν σε ύφεση, βελτιώνονται σταδιακά οι συνθήκες των αγορών κι αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό. Παράλληλα, έχουμε ευνοηθεί από τις βελτιωμένες εμπορικές συνθήκες που επικρατούν σε πολλές από τις αναδυόμενες αγορές μας.

Για το υπόλοιπο του έτους, θα συνεχίσουμε να διαχειριζόμαστε τις συνθήκες σε καθεμία από τις αγορές μας με την κατάλληλη ισορροπία πρωτοβουλιών αύξησης της τιμής των προϊόντων μας και εστίασης στη διατήρηση των τιμών σε προσιτά επίπεδα, παρότι οι τέσσερις λιγότερες ημέρες πωλήσεων θα επηρεάσουν τους όγκους των πωλήσεών μας.

Σε γενικές γραμμές, είμαστε πεπεισμένοι ότι το 2015 θα σηματοδοτήσει ένα έτος αύξησης τόσο του όγκου πωλήσεων στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, όσο και των λειτουργικών περιθωρίων του Ομίλου».