Ο πόλεμος της Adidas με την Nike για την κατάκτηση της αγοράς

Ο πόλεμος της Adidas με την Nike για την κατάκτηση της αγοράς
O «αιώνιος» πόλεμος της Adidas με την Nike καλά κρατεί με τις δύο εταιρίες να μάχονται για κυριαρχία στον χώρο των αθλητικών ειδών. Ωστόσο είναι δύσκολο να «στεφθεί» κάποιος νικητής καθώς η κάθε εταιρία έχει καταφέρει νίκες σε διαφορετικά «γήπεδα».

Στην αμερικανική αγορά η Nike κατέχει ένα μερίδιο σχεδόν 60% σε αντίθεση με την Adidas που έχει μόλις το 4,4%. Από την άλλη, η Adidas είναι πολύ πιο ανταγωνιστική σε αγορές εκτός των ΗΠΑ, ενώ οι δύο εταιρείες τερματίζουν σχεδόν ταυτόχρονα στη Δυτική Ευρώπη.

Οσον αφορά την ασιατική αγορά, η Adidas διατηρεί μια μακρά πορεία στη Ρωσία και η Nike έχει ένα μικρό προβάδισμα στην Κίνα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Βήματος», από πλευράς πωλήσεωνη Nike θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρία αθλητικών ειδών στον κόσμο καθώς το έτος που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Ιούνιο τα έσοδά της αυξήθηκαν στα 30,6 δισ. δολάρια. Η Adidas ανέφερε 6% αύξηση των εσόδων, στα 14,5 δισ. ευρώ, για το 2014.

Σύμφωνα με οικονομικές αναλύσεις της UBS, τα τελευταία τρία χρόνια η αύξηση των πωλήσεων της Nike στηδυτικοευρωπαϊκή αγοράέχει ξεπεράσει εκείνη της Adidas κατά 10% κατά μέσον όρο, με αποτέλεσμα οι δύο εταιρείες να βρίσκονται τώρα στο ίδιο επίπεδο σε μια περιοχή που παραδοσιακά αποτελούσε το εμπορικό προπύργιο της Adidas.

Η γερμανική εταιρία, υποστηρίζουν οι αναλυτές, είναι σε θέση να διατηρεί αυτή την «ισοπαλία» διότι δαπανά περίπου το 14% των εσόδων της σε διαφημιστικές καμπάνιες και στον σχεδιασμό στρατηγικών μάρκετινγκ. Εγείρονται όμως προβληματισμοί για τη βιωσιμότητα αυτής της κοστοβόρας τακτικής και αμφιβολίες για το αν θα μπορέσει η Adidas να την ακολουθεί στο διηνεκές ή αν θα αναγκαστεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο προωθεί τα προϊόντα της.

Η Nike δεν είναι εύκολος αντίπαλος και αυτό η Adidas το γνωρίζει καλά. Οχι μόνο διαθέτει την οικονομική δύναμη αλλά αναγνωρίζει και ανταποκρίνεται γρήγορα στις ανάγκες της εποχής, όπως τη σημασία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των διαφημίσεων στο YouTube. Η Adidas πρέπει να «ποντάρει» στους ηλικιακά νέους καταναλωτές, λένε οι ειδικοί της αγοράς, καθώς πρόκειται για έναν τομέα που μπορεί να της δώσει τη δυνατότητα να καλύψει τη διαφορά με τη Nike. Πράγματι ήδη η Adidas σχεδιάζει να βελτιώσει τις πρακτικές μάρκετινγκ, να είναι πιο καινοτόμα με τα προϊόντα της και να τα διαθέτει γρηγορότερα στην αγορά, επισημαίνει ο βρετανικός Τύπος.

ΠΗΓΗ: Το Βήμα

Αξιολόγηση