Μαίνεται η μάχη της μπύρας - Που εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι μεγάλοι παίκτες

Μαίνεται η μάχη της μπύρας - Που εναποθέτουν τις ελπίδες τους οι μεγάλοι παίκτες
Τις ελπίδες τους στο 2015 έχουν εναποθέσει για φέτος οι ζυθοποιίες της χώρας, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν χάσει από το 35% των πωλήσεων τους, με σημαντικό μερίδιο αγοράς να έχει απολέσει ο ηγέτης του κλάδου η Αθηναϊκή Ζυθοποϊια (Αmstel, Heineken, AΛΦΑ).


Η εγχώρια κατανάλωση μπίρας, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, κινείται πτωτικά από το 2008 με μοναδική εξαίρεση το 2013 όπου σημειώθηκε μία ήπια ανάπτυξη κατά 2,8%.
Για φέτος οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς μπίρας κάνουν λόγω για μια μικρή ανάκαμψη της τάξεως του 1%, η οποία αναμένεται να προέλθει από την άνοδο του τουριστικού ρεύματος στην χώρα μας.
Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη των μεγάλων ζυθοποιϊων της χώρας, το 2014 ο τζίρος της Μύθος Ζυθοποιία σημείωσε πτώση και διαμορφώθηκε στα 81 εκατ. ευρώ έναντι 83,6 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν με αύξηση 34,5% στα 4 εκατ. ευρώ από 3 εκατ. ευρώ το 2013.

Τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν με αύξηση 34,5% στα 4 εκατ. ευρώ από 3 εκατ. ευρώ το 2013.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έκλεισε το 2014 με άνοδο πωλήσεων και λειτουργικών κερδών, καταγράφοντας όμως και αύξηση ζημιών προ και μετά φόρων.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν ελαφρώς στα 52,6 εκατ. ευρώ από 52,3 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ και τα ΕΒΙΤ ανήλθε σε 2 εκατ. ευρώ από 1,8 εκατ. ευρώ το 2013. Θετικά ήταν και τα EBITDA, τα οποία ανήλθαν σε 5,6 εκατ. ευρώ από 5,2 εκατ. ευρώ το 2013. Ωστόσο, τα αποτελέσματα προ φόρων ήταν ζημιογόνα και το 2014 και διαμορφώθηκαν στα 1,13 εκατ. ευρώ από 685.035 ευρώ το 2013, ενώ και τα μετά φόρων σημείωσαν αύξηση ζημιών από 282.527 ευρώ το 2013 σε 773.000 ευρώ το 2014.
Αναφορικά με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η εταιρεία δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη ισολογισμό, αν και σύμφωνα με πληροφορίες, ο τζίρος της κινήθηκε πτωτικά.

Αξιολόγηση