Ο πολυεθνικός κολοσσός που ξεπερνάει την κρίση

Ο πολυεθνικός κολοσσός που ξεπερνάει την κρίση
Ισχυρές αντιστάσεις σε μια πτωτική αγορά επέδειξε η ελληνική θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου Procter & Gamble.


Με βάση τον δημοσιευμένο ισολογισμό της Procter & Gamble Ελλάς Μονοπρόσωπη ΕΠΕ (χρήση 1/7/2013-30/6/2014) ο τζίρος της ανήλθε στα 296,911 εκατ. ευρώ από 289,864 εκατ. ευρώ το 2013 και 350,351 εκατ. ευρώ το 2012, ενώ τα κέρδη προ φόρων της άγγιξαν τα 8,1 εκατ. ευρώ από 7,632 εκατ. ευρώ το 2013 και 10,437 εκατ. ευρώ το 2012.
Να σημειωθεί πάντως ότι ο τζίρος της εταιρίας δεν θα είναι συγκρίσιμος με αυτόν της προηγούμενης χρήσης γιατί η εταιρεία πούλησε το περασμένο φθινόπωρο έναντι 8,7 εκατ. ευρώ το προϊόν Noxzema στην Γρ. Σαράντης. Τα αποσμητικά προϊόντα του Noxzema βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας τους επί 11 συναπτά έτη.
Επίσης η θυγατρική του πολυεθνικού Ομίλου, προχώρησε προ ημερών στην πώληση του σήματος AVA στην Ελλάδα, επίσης στην Γρ. Σαράντης έναντι 3,49 εκατ. ευρώ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι κινήσεις της Procter & Gamble, ουδόλως σχετίζονται με ενδεχόμενη πρόθεση ή και σκέψη για αποχώρηση της από την ελληνική αγορά, (με πώληση των σημάτων της).
Αντίθετα, η εταιρία συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα, ενώ πριν από περίπου δύο χρόνια δημιούργησε Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας (το τρίτο στην Ευρώπη μετά την Αγγλία και τη Γερμανία) στο Μαρούσι, μία επένδυση ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ που αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο για τη χάραξη της στρατηγικής της P&G όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες, κυρίως του ευρωπαϊκού Νότου. Κι αυτό διότι η γνώση που θα παραχθεί στο κέντρο θα αξιοποιηθεί για τη διαμόρφωση του χαρτοφυλακίου της P&G στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά, όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία.
Σημειώνεται ότι στο ερευνητικό κέντρο δεν αναπτύσσονται νέα προϊόντα, αλλά μέσα από τη χρήση πρωτοποριακών τεχνολογιών μελετώνται κυρίως οι καταναλωτικές συμπεριφορές και τάσεις.
Η Procter & Gamble Ελλάς εισάγει και εμπορεύεται καλλυντικά, απορρυπαντικά, είδη ατομικής υγιεινής και πληθώρα άλλων προϊόντων και ανήκει εξ ολοκλήρου στον ομώνυμο αμερικανικό κολοσσό, όπως τα Pampers, το Ariel, την Crest. Always κλπ.

Αξιολόγηση