Κληρώνει για αεροδρόμια και Αστέρα – Ποιες λύσεις προτείνονται

Κληρώνει για αεροδρόμια και Αστέρα – Ποιες λύσεις προτείνονται
Αποφασισμένη να δοθεί τελική λύση στο θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων καθώς και του Αστέρα Βουλιαγμένης φέρεται η κυβέρνηση.


Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να γίνει συνάντηση μετά του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη και στελέχη της γερμανικής Fraport (έχει αναδειχτεί πλειοδότης) προκειμένου να βρεθεί η τελική λύση για την προώθηση του διαγωνισμού.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην παρούσα φάση ο κ. Σταθάκης διαπραγματεύεται τρία βασικά σημεία που έχουν να κάνουν με την μείωση της παραχώρησης που αρχικώς έχει οριστεί στα 40 χρόνια, με την συμμετοχή του δημοσίου στην διοίκηση των αεροδρομίων και τέλος με την μείωση των αεροπορικών τελών (προβλέπεται να αυξηθούν στα 220 ευρώ ανά επιβάτη).
Ως αντάλλαγμα η κυβέρνηση φέρεται να συζητά την μείωση του τιμήματος (1,2 δις ευρώ) που υπέβαλλε η Fraport για την διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Όσον αφορά το διαγωνισμό για τον Αστέρα Βουλιαγμένης, πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά το Πάσχα θα πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ της νέας διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ και των αραβικών συμφερόντων fund Jermyn Street Real Estate IV, όπου είναι ο ανάδοχος του έργου.
Πρόθεση και των δύο πλευρών είναι να προχωρήσει η επένδυση και να αποφευχθεί το ενδεχόμενο ενός νέου διαγωνισμού που θα περιπλέξει ακόμη τα πράγματα και θα προκαλέσει νέες καθυστερήσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αναμένεται να τεθεί το ύψος του τιμήματος (ανέρχεται στα 400 εκατ ευρώ), το οποίο δεν θα ζητηθεί η τροποποίηση του, καθώς και ο αριθμός των μεζονετών που θα κατασκευαστούν στην έκταση, ο οποίος δεν θα ξεπερνά τις 15 (και όχι τις 100 που εκ των υστέρων είχε ανακοινωθεί).
Να σημειωθεί ότι το θέμα των κατοικιών, ήταν αυτό που προκάλεσε την εμπλοκή από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Ειδικότερα στην απόφασή τους οι δικαστές αποφάνθηκαν πως «η προσθήκη της χρήσης κατοικίας στις νυν επιτρεπόμενες χρήσεις τουρισμού- αναψυχής και των συνοδευτικών τους χρήσεων στη ζώνη Ι του ΕΣΧΑΔΑ, η οποία περιλαμβάνεται στη χερσόνησο του Μικρού Καβουριού, και μάλιστα με τη δημιουργία ή την ανέγερση μεγάλου αριθμού κατοικιών ύψους 7,5 μ. σε δομημένες αλλά και αδόμητες επιφάνειες της χερσονήσου συνιστά επιβάρυνση των ήδη επιτρεπομένων χρήσεων και μετατρέπει στο διηνεκές την ευαίσθητη περιοχή της χερσονήσου σε οικιστική περιοχή με μικτές χρήσεις, προεχόντως κατοικίας, εν όψει και του συνολικού αριθμού των κατοικιών (έως 100), και δευτερευόντως, τουρισμού».

Αξιολόγηση