Το AVA αλλάζει χέρια - Ποιος είναι ο νέος ιδιοκτήτης

Το AVA αλλάζει χέρια - Ποιος είναι ο νέος ιδιοκτήτης
Σε μια ακόμη εξαγορά από μεγάλο πολυεθνικό Όμιλο προχώρησε ελληνική εταιρία, η οποία παρά την οικονομική κρίση συνεχίζει να προσθέτει μεγάλα brand στο χαρτοφυλακιό της.


Ειδικότερα στην εξαγορά του σήματος AVA στην Ελλάδα από την Procter & Gamble προχώρησε ο όμιλος Σαράντη, η ελληνική εταιρία καλλυντικών και προσωπικών ειδών φροντίδα. Το κόστος της εξαγοράς, που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του μήνα, συμφωνήθηκε σε 3,49 εκατ. ευρώ. Το AVA αποτελεί ένα καθιερωμένο και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο σήμα στην Ελλάδα. Έχει σημαντική παρουσία στην κατηγορία υγρών καθαρισμού πιάτων και ειδικότερα κατέχει την 2η θέση στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Πρόκειται για την δεύτερη - μέσα σε λίγους μήνες εξαγορά -προϊόντος της Procter & Camble από την Σαράντης.
Τον περασμένο Νοέμβριο ο ελληνικός Όμιλος εξαγόρασε έναντι 8,7 εκατ. ευρώ, από την Procter & Gamble, τη δραστηριότητας του Noxzema στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να υπάρξει εξαγορά και άλλων σημάτων της P&G από την Σαράντης.
Το deal με την P&G είναι το τελευταίο από μια σειρά αντίστοιχων επεκτατικών κινήσεων. Εν μέσω κρίσης ο όμιλος προχώρησε σε μια σειρά εξαγορών που ενίσχυσαν το χαρτοφυλάκιό της, τα μερίδια αγοράς, τους τζίρους και την κερδοφορία της. Το 2010 εξαγόρασε την πολωνική φίρμα κρεμικών καλλυντικών Kolastyna μέσω της θυγατρικής του στην Πολωνία, έναντι 9,5 εκατ. πολωνικών ζλότι (περίπου 2,3 εκατ. ευρώ). Το 2011 ξεκίνησε με την εξαγορά του ουγγρικού σήματος εργαλείων καθαρισμού Domet έναντι 2 εκατ. ευρώ, ενώ λίγους μήνες αργότερα εξαγόρασε το ομοειδές σερβικό σήμα Topstar, έναντι 4,025 εκατ. ευρώ εισερχόμενος σε μια νέα προϊοντική αγορά. Το 2011 εξαγόρασε τη Δ. Κουκουζέλης ΕΠΕ, έναντι μισού εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας απέκτησε τη μακροχρόνια διανομή των προϊόντων PIC και Serenity του ιταλικού ομίλου Artsana, καθώς και των ιαπωνικών πιεσόμετρων ALPK2. Τον ίδιο χρόνο ανέλαβε την αντιπροσώπευση των εμπορικών σημάτων Kolynos, ACT, Denim, Tesori D Oriente, Vidal και Leocrema για Ελλάδα και Κύπρο.
Στα τέλη του ίδιου έτους, αναλαμβάνει από τη Spotless αρχικά την αντιπροσώπευση του εμπορικού σήματος Vapona για την Ελλάδα, ενώ το 2012 επεκτείνει τη συνεργασία της αναλαμβάνοντας τα σήματα Color Catcher και Κeep it white. Στις αρχές του 2012, αναλαμβάνει την αντιπροσωπεία της ελβετικής φίρμας ακριβών καλλυντικών LaPrairie στην Ελλάδα, ενώ το ίδιο έτος δημιούργησε θυγατρική στη Βοσνία και εφέτος επεκτείνεται στη Δυτική Ευρώπη με σύσταση θυγατρικής στην Πορτογαλία. Στα μέσα του έτους προχώρησε στην εξαγορά της τσεχικής εταιρείας καλλυντικών Astrid, έναντι τιμήματος 6,5 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων οι πωλήσεις του Ομίλου για το 2014 κατέγραψαν αύξηση 5,01% και ανήλθαν στα 248,44 εκατ. ευρώ, έναντι 236,59 εκατ. ευρώ, το 2013.

Τέλος τα καθαρά κέρδη του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 10,40%, στα 17,14 εκατ. ευρώ από 15,53 εκατ. ευρώ και το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε στο 6,90% από 6,56%, το 2013.

Αξιολόγηση