Συνεχίζονται οι εξαγορές στον κλάδο των σούπερμαρκετ - Οι νέες κινήσεις

Συνεχίζονται οι εξαγορές στον κλάδο των σούπερμαρκετ - Οι νέες κινήσεις
Ιδιαίτερη έμφαση δίνουν οι ελληνικές αλυσίδες σουπερμάρκετ στην επέκταση της παρουσίας τους τόσο στα νησιά της χώρας, όσο και σε περιοχές με μεγάλη τουριστική κίνηση.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η νέα εξαγορά στο κλάδο του λιανεμπορίου, με "πρωταγωνιστή" την βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Δ. Μασούτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Μασούτης, προχώρησε στην εξαγορά δύο νέων καταστημάτων στην Χίο, εγκαινιάζοντας την παρουσία της στο νησί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα νέα καταστήματα, που ανήκουν στην τοπική αλυσίδα Λεβίδης, αναμένεται να λειτουργήσουν με τη νέα τους επωνυμία, μέσα στον Φεβρουάριο.
Η ολοκλήρωση της εξαγοράς απαιτεί την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Ο λόγος που οι αλυσίδες σουπερμάρκετ στρέφουν την προσοχή τους σε τουριστικές περιοχές; Φυσικά, ο τζίρος, καθώς στην Αττική έχει μειωθεί δραματικά (κατά 40% από το 2008), ενώ στην επαρχία και ιδιαίτερα στα νησιά, όπου καταγράφεται μεγάλη τουριστική κίνηση, αυξάνεται. Ειδικότερα, μόνο πέρυσι ο τζίρος των σούπερ μάρκετ που έχουν έδρα στην Αττική, αρκετές εκ των οποίων έχουν και πανελλαδική εμβέλεια, μειώθηκε 2,2% υποχωρώντας στα 5,46 δις. ευρώ όταν οι αλυσίδες με έδρα την επαρχία «είδαν» τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 1,5% και ο τζίρος τους να ξεπερνά τα 2 δις. ευρώ. Με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό «έτρεξαν» οι πωλήσεις των τοπικών αλυσίδων σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση όπως είναι η Κρήτη, όπου ο τζίρος των αλυσίδων που έχουν έδρα στη Μεγαλόνησο εμφάνισε αύξηση 12,91% σε σχέση με το 2012.
Στα Δωδεκάνησα ο τζίρος αυξήθηκε έστω και οριακά 1% και τα κέρδη κατά 11,68%, ενώ στην Πελοπόννησο ο τζίρος ενισχύθηκε κατά 5,32% αν και τα κέρδη πιέστηκαν καταγράφοντας απώλειες 66,12%. Την ίδια ώρα στη Χαλκιδική ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων αυξήθηκε πέρυσι 7,66% και τα κέρδη κατά 300% (στοιχεία αγοράς, δημοσιευμένοι ισολογισμοί). Σήμερα, η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο καταστημάτων στη Βόρεια Ελλάδα και σημαντική θέση στο χώρο του λιανικού εμπορίου, ενώ σε πανελλαδικό επίπεδο βρίσκεται ανάμεσα στις τέσσερις μεγαλύτερες αλυσίδες. Με 253 καταστήματα, 234 σούπερ μάρκετ και 19 καταστήματα χονδρικής Cash & Carry, καλύπτει γεωγραφικά όλες τις περιφέρειες της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας, της Ήπειρου, την Εύβοια και τα νησιά Λήμνο και Λέσβο. Απασχολεί περισσότερους από 6.300 εργαζόμενους.

Αξιολόγηση