Πώς οι Τούρκοι εκτοπίζουν το ελληνικό ψάρι από τα ράφια των γερμανικών supermarkets

Πώς οι Τούρκοι εκτοπίζουν το ελληνικό ψάρι από τα ράφια των γερμανικών supermarkets
¨Κεφάλι"έχει πάρει η Τουρκία έναντι της Ελλάδας στην αγορά της Γερμανίας αναφορικά με τις εξαγωγές ψαριών.


Αν και η Ελλάδα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στα νωπά ψάρια είναι ο πρώτος προμηθευτής της Ιταλίας και της Γαλλίας με ποσοστά συμμετοχής 40% και 23%, αντίστοιχα, στο σύνολο των εισαγωγών τους, η κατάσταση στην Γερμανία είναι διαφορετική.
Και αυτό γιατί οι Τούρκοι, οι οποίοι έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν μεγάλα σχήματα, συνεχίζουν τις επενδύσεις, και αυξάνουν "επικίνδυνα", για τα ελληνικά συμφέροντα, την παραγωγή τους.
Όπως αναφέρει έκθεση που δημοσιοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) του Προξενείου της Ελλάδας στο Ντύσσελντορφ της Γερμανίας, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ψαριών προς τη γερμανική αγορά κατά το 2013 ανήλθε σε 26,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση (ποσοστό –9,9%) σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι ελληνικές εξαγωγές καλύπτουν μόλις το 0,72% των γερμανικών εισαγωγών ιχθυηρών. Παράλληλα οι εισαγωγές από Γερμανία για την ίδια περίοδο παρουσίασαν αύξηση (+6,8%) και ανήλθαν στα 14,2 εκατ. ευρώ.
Τα κυριότερα εξαγόμενα ελληνικά προϊόντα στη Γερμανία είναι η τσιπούρα, το λαβράκι και η πέστροφα. Οι εξαγωγές τσιπούρας σημείωσαν άνοδο (+1,9%) και ανήλθαν σε αξία στα 11,3 εκατ. ευρώ το 2013 (από 11,1 εκατ. ευρώ το 2012). Αντίθετα οι εξαγωγές λαβρακίου σημείωσαν σημαντική πτώση (-32,2%) από 6 εκατ. ευρώ το 2012 σε 4 εκατ. ευρώ το 2013. Οι εξαγωγές φιλεταρισμένης πέστροφας σημείωσαν σημαντική άνοδο από 7.406 ευρώ το 2012 σε 401.504 ευρώ το 2013.
Όπως επισημαίνει το Γραφείο ΟΕΥ, ο Γερμανός καταναλωτής προτιμά την αγορά ψαριών με μορφή φιλέτου. Ως εκ τούτου μεγαλύτερη προτίμηση σημειώνεται στην κατανάλωση κατεψυγμένων φιλεταρισμένων και όχι νωπών ψαριών. Παρόλα αυτά τα ελληνικά προϊόντα της ιχθυοκαλλιέργειας και ιδιαίτερα η τσιπούρα και το λαβράκι διαθέτουν δυναμική παρουσία στην αγορά. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια υφίστανται ισχυρό ανταγωνισμό από τις άλλες χώρες της Μεσογείου και ιδιαίτερα από την Τουρκία, που αναδεικνύεται σταδιακά σε ισχυρό ανταγωνιστή μας. Μια εναλλακτική λύση είναι η βιολογική ιχθυοκαλλιέργεια, που φαίνεται να κερδίζει έδαφος στην καταναλωτική συνείδηση της Γερμανίας.

Αξιολόγηση