Νέα "βόμβα" στο Μετρό Θεσσσαλονίκης - Κατατέθηκε και επίσημα αίτημα διάλυσης

Νέα "βόμβα" στο Μετρό Θεσσσαλονίκης - Κατατέθηκε και επίσημα αίτημα διάλυσης
Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης όπου χτες η κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ- Impregilo- Ansaldo- Ansaldobreda- Seli) που έχει αναλάβει την κατασκευή του υπέβαλλε αίτημα διάλυσης.

Μάλιστα η αίτηση έρχεται την ίδια μέρα που ανακοινώθηκε η ομόφωνη γνωμοδότηση των μελών του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου υπέρ της μελέτης ανάδειξης αρχαιοτήτων εντός του ανασχεδιασμένου σταθμού «Βενιζέλου» με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στην ίδια θέση.

Για το θέμα αυτό το δ.σ της Αττικό Μετρό που συνεδρίασε εκτάκτως σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει:

“Η Ανάδοχος Κοινοπραξία του Έργου Μελέτη, Κατασκευή και Θέση σε Λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης επέλεξε σήμερα, μετά την έκδοση σχετικής Απόφασης του αρμοδίου Διαιτητικού Δικαστηρίου για το θέμα της οριακής προθεσμίας του Έργου, να υποβάλλει Αίτηση Διάλυσης της Σύμβασης. Η Αττικό Μετρό μετά από έλεγχο της αίτησης, θα προβεί, εντός του προβλεπομένου από τη νομοθεσία 15νθημέρου, στις νόμιμες ενέργειες με γνώμονα, όπως πάντα, τη διασφάλιση του Δημοσίου συμφέροντος"


Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι δεν θα πρέπει να θεωρείται απίθανο ο ανάδοχος να τα βρει τελικά με την Αττικό Μετρό και να βρεθεί «φόρμουλα» ώστε να ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές και να επιταχυνθούν οι απαλλοτριώσεις.
Μετά από αυτό η Αττικό Μετρό μπορεί να προχωρήσει στην ματαίωση της διάλυσης και ο ανάδοχος να εισπράξει αποζημίωση για τις ζημιές που υποστεί.
Στη συνέχεια να παραταθούν οι καταληκτικές ημερομηνίες και να συνεχίσει η κατασκευή του έργου.
Η λύση αυτή φαίνεται να αποτελεί μονόδρομο για το δημόσιο αφού η επαναπροκύρηξη του έργου θα καθυστερήσει κατά τουλάχιστον δύο ακόμη χρόνια την κατασκευή του.
Να σημειωθεί ότο τον περασμένο Μάρτιο ο Υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοϊδης από το βήμα της Βουλής χαρακτήριζε απαράδεκτες και μη νόμιμες τις δηλώσεις περί διακοπής του έργου, τονίζοντας ότι ούτε ένα ευρώ δεν οφείλει η εταιρεία «Αττικό Μετρό».
«Δηλώσεις για διακοπή του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι αδικαιολόγητες, απαράδεκτες, μη νόμιμες και απορριπτέες. Θα εφαρμοστεί η σύμβαση και ο νόμος και δεν υπάρχει καμία υποχώρηση. Αν τυχόν στο μέλλον σταματήσουν οι εργασίες αδικαιολόγητα και ο ανάδοχος δεν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του θα εφαρμοστούν οι ρήτρες όπως προβλέπονται από την σύμβαση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αξιολόγηση