Μείωση κερδοφορίας 11% για την Coca-Cola HBC

Μείωση κερδοφορίας 11% για την Coca-Cola HBC
Μειωμένα κατά 11% εμφανίζονται τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της Coca - Cola HBC το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε σύγκριση με το πρώτο

εξάμηνο του 2013. Διαμορφώθηκαν στα 99 εκατ. ευρώ έναντι 111 εκατ. ευρώ.

Στο β τρίμηνο του 2014 τα κέρδη κινήθηκαν ανοδικά και διαμορφώθηκαν στα 135 εκατ. ευρώ από 127 εκατ. ευρώ το β τρίμηνο του 2013.
Στο εξάμηνο ο κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 6% στα 3,18 δις. ευρώ και στο β τρίμηνο κατά 5% στα 1,85 δις. ευρώ.
Ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας που δραστηριοποιείται σε 28 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα υποχώρησε στο εξάμηνο κατά 3% στα 970 εκατ. κιβώτια.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η εταιρεία, «οι δύσκολες οικονομικές και εμπορικές συνθήκες που επικρατούν, η ξαφνική επιδείνωση των συνθηκών στη Ρωσία καθώς και οι εν εξελίξει τάσεις σε ένα μικρό αριθμό άλλων αγορών που δραστηριοποιούμαστε, μας οδήγησαν στο να αναθεωρήσουμε τις εκτιμήσεις μας για τον όγκο πωλήσεων για το σύνολο του έτους. Πλέον αναμένουμε ότι οι πτωτικοί ρυθμοί του όγκου πωλήσεων που καταγράφηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο θα διατηρηθούν σε παρόμοια επίπεδα και για το υπόλοιπο του έτους».
Για τις επιδόσεις της στην ελληνική αγορά η εταιρεία αναφέρει: «Στην Ελλάδα ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στο β τρίμηνο, ενώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι είχε καταγράψει χαμηλή διψήφια πτώση. Ο όγκος πωλήσεων για το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό. Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών αποτέλεσε την κύρια κατηγορία ανάπτυξης του όγκου πωλήσεων, ενώ στα ανθρακούχα αναψυκτικά ο ρυθμός πτώσης παρέμεινε σε χαμηλό μονοψήφιο επίπεδο. Αν και είμαστε ικανοποιημένοι από τη σταθεροποίηση της τάσης του όγκου πωλήσεων στην Ελλάδα -μετά από συνεχόμενα τρίμηνα διψήφιας πτώσης -παραμένουμε επιφυλακτικοί. Οι εμπορικές συνθήκες εξακολουθούν να είναι αντίξοες, τα επίπεδα ανεργίας παραμένουν κοντά στα υψηλά ιστορικά επίπεδα του 26% και δεν προβλέπεται αύξηση του διαθέσιμού εισοδήματος πριν από το 2015».
Ο κ.Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, δήλωσε:
«Συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα για να περιοριστούν οι συνέπειες των δύσκολων εμπορικών συνθηκών που επικρατούν λόγω του δυσχερούς καταναλωτικού κλίματος και της επίδρασης των συναλλαγματικών διακυμάνσεων, σε μια περίοδο που οι πιέσεις στο κόστος των πρώτων υλών έχουν εξαλειφθεί. Οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες μας οδήγησαν σε άλλο ένα τρίμηνο αύξησης των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση. Είμαστε ικανοποιημένοι από τις προσπάθειές μας να μειώσουμε τις λειτουργικές δαπάνες ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από τις πωλήσεις σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον όσον αφορά τον όγκο πωλήσεων.
Για το σύνολο του έτους, εκτιμούμε ότι οι παρατηρούμενες θετικές τάσεις στα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, στο κόστος πρώτων υλών και στη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων, σε συνδυασμό με το χαμηλότερο, σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις μας αρνητικό συναλλαγματικό αντίκτυπο, θα αντισταθμίσουν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις αναφορικά με τον όγκο πωλήσεων στις αγορές μας».
Αξιολόγηση