ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ποιος αποφασίζει αν θα πουληθεί η Nova και γιατί ακονίζουν ξίφη Vodafone-Wind

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ποιος αποφασίζει αν θα πουληθεί η Nova και γιατί ακονίζουν ξίφη Vodafone-Wind
Η προσφορά του ΟΤΕ για την απόκτηση της Nova ανάβει φωτιές λίγο μετά την υποβολή της παρά το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει καταστεί δεσμευτική.

Ήδη Vodafone και Wind ακονίζουν τα ξίφη τους καθώς γεννάται το ζήτημα ποιος θα λάβει την απόφαση για την πώληση ή όχι της Nova. Και αυτό διότι η δραστηριότητα της συνδρομητικής τηλεόρασης της Nova ανήκει σε θυγατρική εταιρία της Forthnet. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υπάρχει η δυνατότητα το ΔΣ της εταιρίας να αποφασίσει χωρίς να προσφύγει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων πράγμα που θα συνέβαινε αν η Nova ήταν κομμάτι της μητρικής εταιρίας και θα έπρεπε να γίνει προηγουμένως απόσχιση κλάδου. Στο ΔΣ της εταιρίας όμως η πλειοψηφία των μελών έχει τοποθετηθεί από τους Άραβες της Forgendo γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα εφ όσον το επιθυμούν να λάβουν απόφαση χωρίς να λάβουν υπό όψιν τους τις θέσεις των εκπροσώπων της Wind και της Vodafone.
Το ενδεχόμενο αυτό έχει προβληματίσει τις δύο εταιρίες κινητής τηλεφωνίας που εξετάζουν νομικά μέτρα. Από την πλευρά της η διοίκηση της Forthnet περιορίζεται να επισημάνει ότι θα εφαρμοστεί ότι προβλέπεται από τη νομοθεσία.
Πέραν αυτού εφ όσον προχωρήσει η εξαγορά της Nova από τον ΟΤΕ τόσο οι Vodafone και Wind όσο και άλλοι πάροχοι αναμένεται να ζητήσουν την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και να ζητήσουν να υποχρεωθεί ο ΟΤΕ να πουλάει χονδρική τις συνδρομητικές υπηρεσίες κατά το πρότυπο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Ωστόσο η παροχή δορυφορικής τηλεόρασης είναι ελεύθερη και ουσιαστικά μπορεί να την παρέχει όποιος το αιτηθεί και πραγματοποιήσει τις αναγκαίες επενδύσεις γεγονός που ενισχύει το οπλοστάσιο του ΟΤΕ. Σε κάθε περίπτωση είναι προφανές ότι η μάχη για τη Forthnet και την Nova μόλις έχει ξεκινήσει και ουδείς μπορεί να προβλέψει πως θα εξελιχθεί καθώς ουδείς μπορεί να αποκλείσει ακόμα και την αντιπροσφορά από τις Vodafone-Wind οι οποίες με τη συμμετοχή τους στη Forthnet δείχνουν ότι θεωρούν κρίσιμο παράγοντα για τη θέση τους στην αγορά τη δραστηριότητα στη συνδρομητική τηλεόραση
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΤΖΟΣ
nkaroutzos@gmail.com