Το «στοίχημα» να παραμείνει στην κορυφή ο ελληνικός εμπορικός στόλος

Το «στοίχημα» να παραμείνει στην κορυφή ο ελληνικός εμπορικός στόλος

Έμφαση δόθηκε σε ζητήματα εκσυγχρονισμού, συνεργειών, επενδύσεων, καινοτομίας, εκπαίδευσης και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας

H σημαντική προσφορά στην ελληνική κοινωνία και οικονομία, αλλά και οι δυνατότητες αξιοποίησης των ευκαιριών για τον ελληνικό εμπορικό στόλο, τον κορυφαίο στον κόσμο, τέθηκαν επί τάπητος, στο 9o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Έμφαση δόθηκε σε ζητήματα εκσυγχρονισμού, συνεργειών, επενδύσεων, καινοτομίας, εκπαίδευσης και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, καθώς και στην εμπέδωση καθαρών όρων σε παγκόσμιο επίπεδο, προκειμένου να κερδηθεί το στοίχημα για τις επόμενες δεκαετίες.

Ο κ. Κωστής Φραγκούλης Πρόεδρος στο «The International Propeller Club», στο Λιμάνι Πειραιά και Ιδρυτής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του «Franman Group» στην Ελλάδα ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ένα παγκόσμιο success story για περισσότερο από 40 χρόνια. Επισήμανε την ανάγκη προώθησης των Ναυτιλιακών Συνεργατικών Σχηματισμών (Maritime Clusters) στους τομείς των υπηρεσιών και της βιομηχανίας, ενώ τόνισε τη δυναμική των ναυπηγείων ως μοχλό ανάπτυξης και μεγέθυνσης της ελληνικής ναυτιλίας. «Η ναυτιλία είναι μέρος του DNA, είναι μέρος της κοινωνίας και της οικονομίας μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Διευθύνων Σύμβουλος, της «Seanergy Maritime Holdings» στην Ελλάδα επισήμανε ότι σε όλες τις προκλήσεις, είτε είναι κρίσεις, είτε πανδημίες, ακόμα και εμπόλεμες καταστάσεις, η ναυτιλία προσφέρει καλές υπηρεσίες στον κόσμο, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη μεταφορά πρώτων υλών, ενέργειας, αγαθών, έτσι ώστε ο κόσμος να έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να κινείται. Παράλληλα αναφέρθηκε στην ανάγκη για ενσωμάτωση «επαναστατικών» ιδεών σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού και χρήση των νέων τεχνολογιών.

Ο κ. Γιάννης Κοτζιάς, Πρόεδρος στην Ελληνική Ένωση Ναυλομεσιτών & Ιδρυτικός Συνεργάτης, Xclusiv Shipbrokers, στην Ελλάδα, ανέλυσε την προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία, λέγοντας ότι αποτελεί σημαντικό μέρος της ελληνικής ταυτότητας, που προσφέρει υπερηφάνεια στην χώρα, αλλά και έμπρακτη υποστήριξη. Κάνοντας λόγο για την «ναυτοσύνη» ως βασική αξία των Ελλήνων, πρόσθεσε ότι αυτή προσφέρει μία πολύ δυνατή «φωνή» για την Ελλάδα σε επίπεδο lobbying τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην προσφορά της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας σε επίπεδο υποτροφιών αλλά και σημαντικών φιλανθρωπικών ενεργειών. «Η ναυτιλία είναι προσαρμοστική και ανθεκτική. Ξέρουμε να προσαρμοζόμαστε και να αποφεύγουμε κρίσιμες αναταράξεις ακόμα και σε γεωπολιτικό επίπεδο», τόνισε, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για το μέλλον.

Την παράμετρο της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας στη ναυτιλία ανέλυσε ο κ. Αλέξανδρος Παπαδημητρίου, Υπεύθυνος Στρατηγικής Ανάπτυξης GasLog, επισημαίνοντας ότι 80-90% του παγκόσμιου εμπορίου διακινείται από τον εμπορικό στόλο στις θάλασσες. Αφού ανέλυσε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τη χρήση του εμπορικού στόλου, τόνισε την ανάγκη για τη θέσπιση ξεκάθαρων όρων σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ αναφέρθηκε στις προκλήσεις για την ανανέωση του στόλου με σύγχρονα πλοία χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Την ανάγκη η ναυτιλία να γίνει περισσότερο ελκυστική για τη νέα γενιά, μέσω της εκπαίδευσης και της παιδείας, επισήμανε από την πλευρά του ο κ. Αλέξανδρος Κ. Χατζηπατέρας SEVP Dorian LPG (USA)LLC / MD Dorian LPG Management Corp., στην Ελλάδα, συμπληρώνοντας τις επαγγελματικές δυνατότητες, που προσφέρει η συγκεκριμένη αγορά. Τέλος, έκανε λόγο για την ανάγκη εκσυγχρονισμού του επιπέδου του εμπορικού στόλου αλλά και την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του.

Συντονίστρια του πάνελ ήταν η κα Δανάη Μπεζαντάκου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Navigator Shipping, στην Ελλάδα, η οποία περιέγραψε την αξία της προσφοράς της ελληνικής εφοπλιστικής κοινότητας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Μιλώντας για την γαλάζια οικονομία, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη προώθησης της σχετικής εκπαίδευσης και παιδείας, ιδιαίτερα όσον αφορά τη νέα γενιά, προκειμένου ο ελληνικός εμπορικός στόλος να παραμείνει στην κορυφή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ