Το back stage της χρηματοδότησης των 14 αεροδρομίων από την ΕΤΕπ

Το back stage της χρηματοδότησης των 14 αεροδρομίων από την ΕΤΕπ

Στα 280 εκατ. ευρώ ανέρχεται η χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την ανακατασκευή και την ανακαίνιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που παραχωρήθηκαν στην κοινοπραξία της Fraport και του Ομίλου Κοπελούζου.

Πηγές της ΕΤΕπ κάνουν γνωστό ότι η χρηματοδότηση προς τις ιδιωτικές εταιρείες θα διαρκέσει για τρία χρόνια και η αποπληρωμή του δανείου θα γίνει σε 25 χρόνια. Αισιόδοξα εμφανίζονται στελέχη της τράπεζας για την εκτέλεση των εργασιών μέσα σε χρονοδιάγραμμα το οποίο συμφώνησαν με τους κατασκευαστές. Τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει και θα εντατικοποιηθούν μετά το τέλος της θερινής σεζόν.

Την ιδιαίτερη δυσκολία του εγχειρήματος αλλά και τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις για τη χρηματοδότηση των αναπτυξιακών έργων υπογραμμίζουν αρμόδιες πηγές καθώς δεν πρόκειται για ένα αλλά για 14 διαφορετικά αεροδρόμια και με τις δικές του ανάγκες το καθένα. Αξίζει να σημειωθεί ότι χρειάστηκε να εξεταστούν εκατοντάδες σελίδες στοιχείων αναφορικά με τα κόστη και τα έσοδα των αεροδρομίων.

Η ιδιωτικοποίηση αποτελεί μεγάλη αναπτυξιακή ένεση για την ελληνική οικονομία.
Εκτός από το τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ που εισέπραξε το ελληνικό Δημόσιο, για τα επόμενα 40 χρόνια θα καταβάλλεται ετήσιο πάγιο τίμημα παραχώρησης 22,9 εκατ. ευρώ και ετήσιο μεταβλητό τίμημα παραχώρησης της τάξης του 28,5% των λειτουργικών κερδών της Fraport Greece.

Στο έργο απασχολούνται, ήδη, περισσότερα από 400 άτομα, οι εργασίες ανακατασκευής θα δημιουργήσουν περίπου 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ με την έναρξη της παραχώρησης ξεκινούν επενδύσεις σε αερολιμενικές υποδομές της τάξης των 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020 (η ΕΤΕπ χρηματοδοτεί το ποσό των 280 εκατ.).