"Απογειώνεται" το Καστέλι - Στα 480 εκατ. η προσφορά της ΤΕΡΝΑ-GMR

"Απογειώνεται" το Καστέλι - Στα 480 εκατ. η προσφορά της ΤΕΡΝΑ-GMR
Προσφορά ύψους 480 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι υπέβαλε η κοινοπραξία εταιρειών ΤΕΡΝΑ-GMR Airports Limited (Ariadne Airport Group, πολύ χαμηλότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό των 850 εκατ. ευρώ.

Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ έναντι 220 εκατ. ευρώ που προέβλεπαν οι αρχικοί όροι του διαγωνισμού και η συμμετοχή του στο σχήμα παραχώρησης ανέρχεται σε 46% (από 45% ως είχε αρχικά προβλεφθεί).
Όσον αφορά τα τέλη χρήσης αεροδρομίου θα κινούνται κοντά στα 20 ευρώ με προοπτική να περιοριστούν σταδιακά στα επίπεδα κοντά στα 17 ευρώ ανά επιβάτη.

Εφόσον το υπουργείο εγκρίνει την προσφορά ξεκινά άμεσα η προσυμβατική περίοδος όπου η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και μετά να πέσουν οι υπογραφές προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος.

Οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν αρχές του 2018.
Μετά την αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς, σειρά έχει η κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, για περίοδο 37 ετών.

Το Νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου, θα αντικαταστήσει το σημερινό Αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού και που προς το παρόν δεν έχει αποφασιστεί η τύχη του.

Υπενθυμίζεται πως το αεροδρόμιο στο Καστέλλι εμφανιζόταν να διεκδικεί μέχρι την τελευταία στιγμή τόσο ο Ακτωρ, που είχε συνάψει συμμαχία με τον γαλλικό όμιλο Vinci, όσο και η J&P Αβαξ, αλλά και ο κινεζικός όμιλος της CSCEC από κοινού με την «Αρχιρόδον». Οι εν λόγω όμιλοι είχαν ζητήσει νέα τρίμηνη παράταση έως το τέλος Ιανουαρίου του 2017, επικαλούμενοι σειρά ζητημάτων, ωστόσο ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε εν τέλει τον προηγούμενο Οκτώβριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ