Ιδού πως θα προσελκύσετε επενδυτές

Ιδού πως θα προσελκύσετε επενδυτές
Oι startup είναι μια πηγή ευκαιριών αλλά και ρίσκου, άρα η αρχική σας προσφυγή στους φίλους και στην οικογένειά σας ως υποψήφιους επενδυτές πρέπει να είναι προσεκτική και εμπεριστατωμένη.

Η εμπειρία μου με τις νεοφυείς επιχειρήσεις μού έχει προσφέρει τρία κρίσιμα διδάγματα σχετικά με την ανάγκη να παρουσιάσετε μια επενδυτική πλατφόρμα που σέβεται τις νόμιμες ανησυχίες που μπορεί να έχουν οι εν δυνάμει επενδυτές σας.

Επενδύστε πρώτος τα λεφτά και τον χρόνο σας

Σκεφθείτε τον εαυτό σας ως τον πρώτο επενδυτή. Τίποτα δεν δείχνει ότι πιστεύετε περισσότερο στην startup σας από το να ρισκάρετε τα ίδια σας τα χρήματα σ’ αυτήν. Οι πρώτοι επενδυτές θα αντιληφθούν τη δική σας επένδυση ως απόδειξη ότι έχετε εμπιστοσύνη στο επιχειρηματικό σας όραμα.

Προσεγγίστε τους επενδυτές με κάτι παραπάνω από μια απλή ιδέα

Δεν πήρα ούτε …φράγκο από φίλους και συγγενείς παρά μόνο αφότου ένιωσα σίγουρος ότι η επιχείρησή μου είχε τεράστιο δυναμικό επιτυχίας. Είχα ήδη αναπτύξει ένα αρχικό προϊόν, είχα προετοιμάσει ένα λεπτομερές επιχειρηματικό πλάνο, και είχα ξοδέψει πολλούς μήνες στην επεξεργασία της ιδέας και στην εδραίωση της επιχείρησης. Και η παρουσίασή μου έδειξε όχι μόνο πώς θα λειτουργούσε η εφαρμογή, αλλά και το πώς θα αλληλεπιδρούσε με τον χρήστη.

Δείξτε πώς η startup σας θα βγάλει λεφτά

Ελάχιστα πράγματα εντυπωσιάζουν τους επενδυτές περισσότερο απ’ τα δεδομένα που δείχνουν ότι το σχέδιό σας μπορεί να μεταφραστεί σε χρήμα. Εκπονήστε όση περισσότερη έρευνα αγοράς μπορείτε. Και ακόμα κι αν τα δεδομένα σας είναι μόνο ποιοτικά, όπως π.χ. συνεντεύξεις με εν δυνάμει πελάτες, η έρευνα αγοράς προσφέρει απτά στοιχεία που δείχνουν ότι το επιχειρηματικό σας σχέδιο έχει δοκιμαστεί σε σενάρια που προσεγγίζουν τον πραγματικό κόσμο της αγοράς.

Συνολικά, δεν είναι σωστό να ζητήσετε από φίλους και συγγενείς να επενδύσουν σε μια ανώριμη και μη επεξεργασμένη ιδέα. Το πιθανότερο είναι ότι ο πρώτος γύρος χρηματοδότησης θα προκύψει από ανθρώπους που γνωρίζετε και εμπιστεύεστε. Όμως, προτού στραφείτε σ’ αυτούς – και μετέπειτα σε θεσμικούς επενδυτές – τοποθετήστε αρκετό χρόνο και χρήμα στο να θεμελιώσετε την ιδέα σας.

Πηγή: Fortune.com