Τρεις νέες ιδιωτικοποιήσεις έρχονται μετά την πώληση του Ελληνικού

Τρεις νέες ιδιωτικοποιήσεις έρχονται μετά την πώληση του Ελληνικού
Μετά την πώληση του Ελληνικού, το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζει τρεις ακόμη ιδιωτικοποιήσεις μέσα στο επόμενο διάστημα. Ποιες;

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζει τρεις νέες ιδιωτικοποιήσεις, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΘ και Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, στο προσεχές διάστημα.
Επόμενο κρίσιμο στοίχημα για το Ταμείο είναι ο διαγωνισμός για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), ο οποίος έχει προγραμματιστεί για τις 22 Ιουνίου.

Και σε αυτή την ιδιωτικοποίηση όμως υπάρχουν καταγγελίες ότι επιχειρείται προσπάθεια απαξίωσης προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πουληθεί όσο - όσο.

Μάλιστα, στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν ότι ο τρόπος αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση του συνόλου του ΟΣΕ , καθώς ο Οργανισμός θα καταστεί στο σύνολο του ζημιογόνος και η μόνη λύση θα είναι η πώληση του.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα χωρίς σιδηροδορομικό δίκτυο.

Επίσης εντός του προσεχούς διαστήματος αναμένεται να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος» με το ΤΑΙΠΕΔ. Σημειώνεται ότι οι διαπραγματεύσεις θα διεξαχθούν με το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP, που κατέχει το 40% του ΔΑΑ (το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 30% και το Δημόσιο ένα επιπλέον 25%) για την ανανέωση της παραχώρησης έως το 2046.

Στην πράξη, το ΤΑΙΠΕΔ θα προσλάβει συμβούλους για να αποτιμήσουν την αξία της επέκτασης παραχώρησης κατά 20 χρόνια, από το 2026 έως το 2046, με βάση τις προοπτικές αύξησης της επιβατικής κίνησης, τις επενδύσεις που υποχρεούται να κάνει ο επενδυτής κλπ.

Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε ένα τετράμηνο.

Πολλοί πάντως εκτιμούν ότι η διαπραγμάτευση δεν θα είναι εύκολη.

Τον περασμένο Φεβρουάριο ο πρόεδρος του αεροδρομίου Π. Ρουμελιώτης, έκανε λόγο για το «σκάνδαλο», όπως το χαρακτήρισε, του ΤΑΙΠΕΔ να επιθυμεί την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών.

Στην υφιστάμενη σύμβαση προβλέπεται η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης κατά 20 χρόνια.

Ο κ. Ρουμελιώτης προέκρινε να μη γίνει καμία επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, αλλά η κυβέρνηση να αφήσει να λήξει η υφιστάμενη σύμβαση, ώστε να περιέλθει η διαχείριση του αεροδρομίου το 2026 κατά 100% στο ελληνικό Δημόσιο. Κατά τον πρόεδρο του ΔΑΑ η κερδοφορία της επιχείρησης θα επιτρέψει την καλύτερη εξυπηρέτηση του χρέους παραμένοντας υπό τον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου.

«Αυτά που θα εισπράξει σήμερα είναι πολύ λιγότερα από αυτά που εγγυάται η κερδοφορία του αεροδρομίου», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.
Τέλος μέχρι το Σεπτέμβριο, θέλει από τα ΤΑΙΠΕΔ να έχει ολοκληρωθεί η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν στο τέλος Σεπτεμβρίου.

Όπως αναφέρουν κύκλοι του Ταμείου η διαδικασία προχωράει κανονικά και με βάση το χρονοδιάγραμμα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα υπάρχει δέσμευση για υποχρεωτικές επενδύσεις της τάξης των 220 εκατ. ευρώ.

πηγή: www.bankingnews.gr

Αξιολόγηση